ראזי חמאדה, תושב שפרעם בן 20, מואשם שניסה להצית תחנת משטרה ותכנן לשרוף מפעל רגיש באזור מפרץ חיפה מתוך הזדהות עם חמאס. כך הותר הבוקר (חמישי) לפרסום אחרי הגשת כתב אישום נגד חמאדה לבית המשפט המחוזי בחיפה. ניסיון ההצתה של תחנת המשטרה תועד במצלמות אבטחה.
2 צפייה בגלריה
ראזי חמאדה תושב שפרעם
ראזי חמאדה תושב שפרעם
ראזי חמאדה
(צילום: דוברות המשטרה)
2 צפייה בגלריה
ראזי חמאדה חשוד בזריקת בקבוק תבערה לעבר תחנת משטרת שפרעם
ראזי חמאדה חשוד בזריקת בקבוק תבערה לעבר תחנת משטרת שפרעם
התיעוד של חמאדה בתחנת המשטרה בשפרעם
(צילום: דוברות המשטרה)
כתב האישום הוגש בתום חקירה של שירות הביטחון הכללי ומשטרת המחוז הצפוני. מחקירתו של חמאדה עלה כי ב-24 בדצמבר הוא יידה בקבוק תבערה לעבר תחנת המשטרה בשפרעם, ושכמה שבועות קודם לכן תכנן להצית את האזור המסחרי בסביבת בתי הזיקוק בחיפה.
לפי הודעת שב"כ והמשטרה, בחקירה נאספו ראיות שמלמדות כי הנאשם החליט לבצע את הפעולות המיוחסות לו לנוכח תמיכתו בחמאס ועל רקע הלחימה ברצועת עזה, שאליה נחשף בערוצי חדשות שונים ובפרט ברשת אל-ג'זירה.

ממצאי החקירה הצביעו על כך שהנאשם פעל לבדו, ללא תשתית ממוסדת או קשר לחמאס ברצועת עזה, וללא מעורבות נוספים.
עוד עלה במסגרת החקירה בשב"כ ובמשטרה, כי הנאשם לקח בעבר חלק בהפרות סדר שהתקיימו במהלך מבצע "שומר החומות" ב-2021 בהר הבית ולמול כוחות המשטרה בשפרעם.
"מהחקירה עלתה תמונה מדאיגה שלפיה הנאשם הושפע מתכנים המגלים הזדהות עם ארגוני טרור ובשל כך ביקש לקדם פעילות ביטחונית חמורה, אשר הסתיימה אך בנס ללא נפגעים", אמרו בשב"כ ובמשטרה.
עוד נמסר: "שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל רואים בחומרה רבה כל מעורבות של אזרחי ישראל בפעילות ביטחונית מסוכנת, וימשיכו לנקוט אמצעים שעומדים לרשותם כדי לסכל כל איום ולמצות את הדין בחומרה עם כלל המעורבים".