שני תושבי חיפה (26 ו-33) נאשמים ברצח של מהראן מוגרבי (39), לאחר שהמשטרה הצליחה לגייס עד מדינה. המניע למעשה, לפי הפרקליטות: אחד הנאשמים רצה לנקום במוגרבי, שלדבריו דקר אותו בעבר. הנאשמים הופללו על ידי עד המדינה, שמסר להם את האקדח ששימש למעשה וצפה ברצח. צפו בתיעוד מהמעשה והאזינו לדיווח למשטרה בראש הכתבה.
כתב האישום מתאר כיצד אחד הנאשמים החליט יחד עם חברו לירות למוות במוגרבי על רקע הסכסוך ביניהם, לאחר שניסיונות הסולחה ביניהם נכשלו. לצורך כך פנו הנאשמים לאדם אחר, א', וביקשו ממנו למסור להם אקדח מסוג גלוק 9 מ"מ, שאותו החזיקו בבניין שבו א' מתגורר.
2 צפייה בגלריה
תיעוד ממצלמות האבטחה של רצח מהראן מוגרבי בחיפה
תיעוד ממצלמות האבטחה של רצח מהראן מוגרבי בחיפה
מתוך תיעוד הרצח
לפי כתב האישום, שני הנאשמים נסעו ברכבם והבחינו במוגרבי כשרכב על אופניים. השניים פגעו בו ברכב והפילו אותו מהאופניים. אחד הנאשמים ירד מהרכב וירה לעבר מוגרבי לפחות תשעה כדורים ממרחק קצר. לאחר מכן נמלטו הנאשמים מהמקום. א', שהיה בקרבת מקום וצפה במתרחש, נמלט לביתו. מוגרבי הובהל לבית החולים רמב"ם, שם נקבע מותו.
כתב האישום הוגש היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בחיפה בתום חקירת משטרה שהתנהלה ביחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב כרמל. כתב האישום שהוגש באמצעות עורכי הדין חאלד חכרוש וצחי נמירובסקי מייחס לנאשמים עבירות של רצח בנסיבות מחמירות החזקה, נשיאה והובלת נשק.
2 צפייה בגלריה
 מהראן מוגרבי וזירת הרצח בחיפה
 מהראן מוגרבי וזירת הרצח בחיפה
מהראן מוגרבי וזירת הרצח בחיפה
(צילום: דוברות המשטרה)
במהלך החקירה הצליחה המשטרה לגייס את א' לשמש עד מדינה בתיק ולהביא להפללת חבריו. הוא מסר תיאור מפורט על אירועי היום, כיצד מסר את האקדח לנאשמים סמוך לרצח, הגיע לזירה וראה בעיניו את הרצח וזיהה את הנאשמים.
בבקשה להארכת מעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם מציינת התביעה כי בידיה ראיות טובות להוכחת אשמתם. "א' היה חבר של הנאשמים, מכיר אותם היטב והודעותיו נתמכות בראיות רבות. בידי התביעה סרטוני מצלמות אבטחה שבהם רואים את מסלול נסיעתו של א' מביתו, המפגש עם הרכב שבו נסעו הנאשמים לצורך אספקת האקדח, והרצח עצמו".
עו"ד רונן חליוהעו''ד חליוהצילום: אסף מגל
מפקד מרחב כרמל ניצב-משנה אלי מגן אמר בשיחה עם ynet: "פענוח הרצח התאפשר לנו בשיתוף פעולה מעולה עם הפרקליטות שהשכילו ותמכו באופציה של גיוס עד מדינה, אחרי 20 שנה שבמחוז חוף לא היה עד מדינה. אותו עד נתן לנו תוספת ראייתית משמעותית מאוד, ובעזרתו הצלחנו לפענח את תיק הרצח המורכב במגזר הערבי".
עו"ד רונן חליוה, סנגורו של אחד הנאשמים ברצח, מסר כי "התיק מבוסס על עדות של עד מדינה עבריין, שקרן בעל אינטרסים, אשר לשיטתו סיפק את האקדח שבאמצעתו בוצע הירי ואין כל ראיה לפיה מרשי נכח בזירה בעת הירי".