שורת מקרים של עיכוב נוסעים בכניסות לתחנות רכבת ישראל, ובשיאם תיעוד של מאבטחת מונעת ממפגינה שלבשה חולצה ועליה סמל תנועת השמאל "קומי ישראל" להיכנס לתחנת השלום בתל אביב, הניעו את האגודה לזכויות האזרח להגיש היום (רביעי) עתירה לבג"ץ נגד משרד התחבורה ורכבת ישראל. האגודה דורשת מבג"ץ להורות למשרד התחבורה להנחות את רכבת ישראל להפסיק לעכב נוסעים בכניסה לתחנות בשל לבוש או נשיאת תכנים פוליטיים או שנויים במחלוקת.
המפגינה בת ה-59, שהתעמתה עם מאבטחי הרכבת, רצתה לחזור לביתה מההפגנה שהתקיימה במוצאי השבת האחרונה בכיכר הבימה בעיר נגד הממשלה. המאבטחים בתחנת השלום סירבו להכניסה משום שלבשה חולצה עם הלוגו של התנועה שמזוהה עם מחאת בלפור. בכיר באגודה לזכויות האזרח אמר ל-ynet כי "אפשר לומר שזה הקש ששבר את גב הגמל, בשנה האחרונה אנחנו מקבלים סרטונים דומים מתחנות שונות".
1 צפייה בגלריה
 מאבטחת הרכבת והחולצה שלבשה הנוסעת שכניסתה לתחנה נמנעה
 מאבטחת הרכבת והחולצה שלבשה הנוסעת שכניסתה לתחנה נמנעה
מאבטחת הרכבת והחולצה שלבשה הנוסעת שכניסתה לתחנה נמנעה
בעתירה מציינת האגודה כי פנתה בעבר למשרד התחבורה בעקבות שורה של מקרים שבהם סירבה להכניס נוסעים בשל מסרי מחאה, ועמדת המשרד הייתה כי הרכבת אינה רשאית לפגוע בחופש הביטוי, למעט במקרי קיצון מובהקים של גזענות או הסתה. למרות הבהרה זו, הרכבת המשיכה בהתנהלותה הלא חוקית ואף הגדילה לעשות כאשר בתגובתה אתמול ציינה כי לא ניתן להיכנס לתחנות עם אמצעי הפגנה.
בתגובת הרכבת לעיכוב הנוסעת בשבת נאמר: "לא ניתן להפגין או להיכנס לתחנות הרכבת עם אמצעי הפגנה מכל סוג שהוא, ולכן התבקשה הנוסעת להמתין מספר רגעים להתייעצות של המאבטחת עם צוות התחנה, שאישר את כניסתה בתום הבדיקה". יחד עם זאת, ברכבת מסרו כי "האירוע המתואר אינו תואם את נוהלי הרכבת ואת ההנחיות לצוותי האבטחה, הנהלים יחודדו".
בעתירה שהוגשה לבג"ץ, מפורטים שורה של מקרים מהחודשים האחרונים שבהם סורבה כניסתם של נוסעים לתחנות הרכבת בארץ. באוגוסט האחרון, שני פעילים פוליטיים שלבשו חולצות עם הכיתוב "מסתכלים לכיבוש בעיניים", לא הורשו להיכנס לתחנת השלום בתל אביב. בוויכוח שהתפתח בין הצדדים, אחד המאבטחים אף הכה את הפעילים. בנובמבר האחרון, צעיר שניסה להיכנס לתחנת סבידור בתל אביב סורב כי לבש חולצה עם הכיתוב: "די לכיבוש", ונאלץ לנסוע בדרך חלופית.

בעתירה מפורטים שני מקרים נוספים מחודש דצמבר האחרון. באחד המקרים מתואר כיצד פעיל פוליטי, שלבש חולצה של מפלגת חד"ש שעליה נכתב "יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים", עוכב בכניסה לתחנת וולפסון בחולון ונאלץ לנסוע באוטובוס. במקרה השני עוכבה כניסתן של שתי נשים לתחנת יצחק נבון בירושלים משום שנשאו בידיהן כרזה מגולגלת ושלט בשובן מהפגנה.
"מישהו ברכבת ישראל התאהב ברעיון להיות קומיסר חופש הביטוי וחושב שבסמכותו לקבוע מי יעלה לרכבת ומי יישאר בתחנה בהתאם לעמדה הפוליטית אותה הוא נושא", אומרים עו"ד עודד פלר ועו"ד רעות שעאר שהגישו את העתירה. "לתפיסה הזו ולהתנהלות מאבטחי הרכבת הנובעת ממנה יש לשים סוף. תופעות אלה חותרת באופן ברור תחת עקרון חופש הביטוי הנמצא בליבת הדמוקרטיה".
באגודה לזכויות האזרח טוענים כי מדיניות הרכבת אסורה על פי הוראות סעיף 3(א) לחוק איסור הפליה, האוסרות על הפליה במתן כניסה למקום ציבורי או במתן שירות במקום ציבורי, בין היתר, מחמת השקפה או השתייכות מפלגתית, וכי הרכבת אינה מוסמכת לאסור כניסת נוסעים לתחנות בשל ביטויים פוליטיים.