3 צפייה בגלריה
מורן ושני סבוראי
מורן ושני סבוראי
מורן ושני סבוראי
שלושה ימים לאחר תחילת שביתת הרעב של ארבעה מתמחים בבתי החולים במחאה על הדחייה ביישום קיצור התורנויות בבתי החולים וברקע התפטרויות המתמחים, פנתה מורן, אמה של ד"ר שני סבוראי בנד, אחת הרופאות השובתות, במכתב לראש הממשלה יאיר לפיד, בדרישה שיתערב במשבר.
"אני מבקשת ממך, יאיר, שתכנס לעובי הקורה, תדבר איתם, תשב איתם, ותביא לפתרון", כתבה אמה של הרופאה. "אני מאוד דואגת לבת שלי ולנכדים הקטנים שלי. ואני מאוד דואגת לרפואה בישראל. אני גם דואגת לציבוריות הישראלית שהמשבר הזה עלול לטעמי לפרק אותה דווקא משום שהוא נוגע לעצב החשוף של 'הבטחות יש לקיים', שאסור, ממש אסור, שיתרופף ושנגדל כאן דור שלא מאמין לעומדים בראש המדינה, למנהיגים - זה כמעט קרה וחייבים לעצור את זה.
3 צפייה בגלריה
הפגנת תמיכה ברופאים וברופאים המתמחים
הפגנת תמיכה ברופאים וברופאים המתמחים
הפגנת תמיכה ברופאים המתמחים
(צילום: מוטי קמחי)


"אני מבקשת ממך יאיר, שלמרות כל עיסוקיך שאני בטוחה שהם חשובים אל תפקיר את התחום החשוב הזה. כי אנחנו לא יכולים בלי רופאים. כי אנחנו לא יכולים בלי שהילדים שלנו ימשיכו להאמין שהבטחות מקיימים. כי אנחנו חייבים להחזיר את האמונה בכך שאפשר להמשיך לקיים כאן חברה בריאה, צודקת, סולידרית. בשביל כל אלה וגם בשביל הבת שלי והנכדים הפרטיים שלי - אני מבקשת ממך, יאיר, שתכנס לעובי הקורה, ובהקדם".

היום הודיע ארגון "מרשם" כי מתמחים מכ-20 מחלקות יפסיקו להגיע לעבודתם עם כניסת מכתבי ההתפטרות לתוקף בעוד 48 שעות- צהרי יום חמישי, וכי סטודנט לרפואה מהטכניון הצטרף היום לשביתת הרעב. "במקביל, קמה יוזמה לשביתת רעב סולידרית למשך 26 שעות - כבר עתה יש שהצטרפו ליוזמה", נמסר מהארגון. בנוסף, הוגשו אתמול מכתבי התפטרות במחלקות נוספות בבתי החולים איכילוב, הדסה הר הצופים ואסף הרופא.
בתוך כך, שיגר לפני כיומיים יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי פנייה בעניין מחאת המתמחים, לראש הממשלה יאיר לפיד, שר הבריאות ניצן הורוביץ, שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי בדרישה לפתרון המשבר - תוך התנגדות לצעדי ההתפטרות. "כמי שמקדישים את לילותיהם וימיהם לטובת אזרחי ישראל הנדרשים לטיפול רפואי, אנו מזדהים עם המצוקה במחלקות השונות, העומסים והקושי שעולה בנושא התורנויות", כתב חגי.
3 צפייה בגלריה
פרופ' ציון חגי יו"ר ההסתדרות הרפואית
פרופ' ציון חגי יו"ר ההסתדרות הרפואית
יו"ר ההסתדרות הרפואית ציון חגי
(צילום: ההסתדרות הרפואית)
"אנו ערים למתרחש בקרב הרופאים שלנו, ויודעים כי לנגד עיניהם טובת הציבור בפריפריה ובמרכז. עם זאת, אנו מנהלי בתי חולים וההסתדרות הרפואית בישראל מתנגדים לצעדי ההתפטרות שהתעוררו בשבועות האחרונים. התפטרות מסוג זה הינה צעד לא לגיטימי ביחסי העבודה ומנוגד לאתיקה הרפואית. הדרך לקדם רפורמות במערכת הבריאות, בוודאי משמעותית כמו זו, אינה יכולה להיעשות בפזיזות ותחת איומים, גם אם הם נובעים כצעדי מחאה בלבד. אנחנו תומכים בכל פעולה של קיצור משך יום העבודה, שהוא ישים ולא יפגע במטופלים, ברופאים, בתנאי ההשתכרות ובאיכות ההתמחות".