טלי כהן (50), תושבת יקנעם ובעלת חנות צילום בביג בעיר, כבר חשבה שהתמונות והסרטונים שהנציחו אותה עם בעלה המנוח שלומי יחזרו לידיה. ואולם, אף על פי שמצלמות אבטחה תיעדו את הנאשם בגניבת הטלפון הנייד שלה בתוך החנות, המכשיר הסלולרי ועליו הזיכרונות מהבעל עדיין לא נמצא. "אני מתחננת ממי שמחזיק במכשיר להחזיר לי אותו, כי מאז האובדן של בעלי אני מרוסקת", אמרה כהן. בפתח הכתבה - תיעוד הנאשם בגניבת הנייד של כהן ואחרים.
בתום עבודת בילוש ומאמץ טכנולוגי, הצליחו שוטרי המחוז הצפוני לשים את ידם על מושבניק בן 43 מאזור הגליל המערבי שהואשם השבוע בבית משפט השלום בנצרת בגניבת שבעה טלפונים ניידים חדישים ומתקדמים מחנויות באזור הצפון. עד כה הצליחה המשטרה לאתר רק טלפון אחד מתוך השבעה.
2 צפייה בגלריה
גונב טלפונים סדרתי בחנויות בצפון
גונב טלפונים סדרתי בחנויות בצפון
גונב טלפונים סדרתי בחנויות בצפון
2 צפייה בגלריה
טלי כהן ובעלה שלומי כהן ז"ל
טלי כהן ובעלה שלומי כהן ז"ל
טלי כהן ובעלה המנוח שלומי
(צילום: גיא גרוס)
החקירה במשטרת מגדל העמק החלה בעקבות הצטברות של כמה תלונות על גניבת מכשירי סלולר. "החוקרים אספו מצלמות וגילו דפוס קבוע - מגיע בחור עם חזות זהה: כובע, משקפי שמש וקעקועים", סיפר רב-פקד איהאב חדאד, ראש משרד חקירות ומודיעין במחוז הצפוני.
קצין המשטרה הוסיף: "הנאשם נהג לגנוב מכשירים שנמכרים ב-4,000 שקלים ומעלה ולמכור אותם בחצי המחיר. הוא היה מגיע לבית עסק, מסיח את דעתו של המוכר או העובד בחנות, ואז מנצל רגע לגנוב סלולר יקר שמונח על הדלפק. אנחנו ממשיכים לחפש את שאר הטלפונים שנגנבו".
רפ"ק איהאב חדאדרפ"ק איהאב חדאדצילום: דוברות המשטרה מרחב העמקים
טלי כהן, שנמנית כאמור עם הקורבנות, סיפרה: "לפני כמה שבועות הגיע בשעת צהריים לחנות שלי אדם שביקש אלבומים. הבאתי לו כמה אלבומים ואחר כך הוא ביקש עוד אלבום קטן. בזמן שהלכתי להביא לו את האלבום, הוא אמר שבכוונתו ללכת לרכב שלו. אחרי כמה שניות הבחנתי שמכשיר הסלולר שלי נעלם, הבנתי שהוא גנב לי את המכשיר, דיווחתי למשטרה ומיד הגיעו שוטרים שבמסירות אין קץ וברגישות ישבו על כל מצלמות האבטחה במטרה להגיע אליו".
כהן אמרה עוד: "אחרי שעצרו אותו פיתחתי תקווה שהמכשיר יחזור אליי, אבל לצערי המכשיר שלי לא אותר עד היום. אני פונה ללב של הגנב ולמצפון שלו, אם יש לו דבר כזה. מדובר באייפון 13 פרו, 512 ג'יגה, הכי חדש שקיים, ועל המכשיר יש זיכרונות מבעלי המנוח שאין להם גיבוי, הקלטות של שנינו, סרטונים ותמונות שלו מרגעיו האחרונים".