2 צפייה בגלריה
המפכ"ל שבתאי והשר בן גביר
המפכ"ל שבתאי והשר בן גביר
המפכ"ל שבתאי והשר בן גביר
(צילום: אלכס קולומויסקי, רפי קוץ)
מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי "שובר את הכלים" מול השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. על-רקע הדיווחים שלפיהם בן גביר לא מתכוון להאריך את כהונתו של המפכ"ל לשנה רביעית, הנחה שבתאי את חטיבת הדוברות להפסיק להוציא הודעות משותפות עם לשכת השר.
באופן חריג, ביום חמישי שעבר פרסמה חטיבת הדוברות הודעה לתקשורת משותפת למשטרה ולמשרד לביטחון לאומי. ההודעה שעסקה בפעילות מול האלימות בחברה הערבית נפתחה במשפט "בהנחיית השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי". המפכ"ל החליט כאמור להפסיק באופן מיידי את פרסום ההודעות המשותפות.
בכירי חטיבת הדוברות מתהלכים בימים אלה בין הטיפות, בין נאמנות למפכ"ל שמינה אותם אל מול ההבנה שלהם שעומד להתמנות לתפקיד קצין בכיר אחר שעלול לבוא איתם חשבון בעתיד. נכון לעכשיו נראה שהשר בן גביר סיים את ההשתלטות שלו על צעדי בכירי המשטרה, שמבינים היטב שעליהם ליישר קו עם מדיניות השר אם ברצונם להמשיך להתקדם בארגון.
2 צפייה בגלריה
אלי לוי
אלי לוי
דובר המשטרה נצ"מ אלי לוי
(צילום: שחר גולדשטיין)
שבתאי לא מחכה להודעה פורמלית שתינתן לו על סיום כהונתו במשטרה בפגישה שהוא צפוי לקיים בהמשך השבוע עם השר הממונה על המשטרה. שבתאי כבר השלים עם המסר שבן גביר העביר לו דרך פרסומים בתקשורת בזמן שהייתו של המפכ"ל לצד אחיו שעבר ניתוח בגרמניה.
במקביל, המפכ"ל מנחה את מפקדי המחוזות להמשיך במדיניות א-פוליטית שמשלבת בין הצורך לאפשר את חופש המחאה לצד שמירה על הסדר הציבורי וביטחון הציבור. בכך משיב המפכ"ל לדברים שאמר המועמד להחליף אותו, מפקד מחוז חוף ניצב יורם סופר, בריאיון לחדשות 12. הקצין הבכיר העביר מסר חד וברור שהוא מתכוון ליישם את מדיניות השר בן גביר ולא לאפשר חסימות כבישים למתנגדי המהפכה המשפטית.
בדבריו של ניצב סופר נשמעת למעשה ביקורת קשה על מפקד מחוז תל אביב ניצב עמי אשד, ששילם מחיר אישי לפני כמה חודשים בהודעת הדחה מבישה, רק מפני שהעז לנהל מדיניות עצמאית מבחינת היחס למפגינים, כולל הכלת חסימת נתיבי איילון למורת רוחו של השר בן גביר.