ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיפגש מחר (שלישי) עם נציגים של משפחות שכולות, שאיימו לפתוח בשביתת רעב עד לכניסת צה"ל לרפיח.
אתמול, כמה דקות לפני כניסת החג, הודיע "פורום הגבורה" (פורום של משפחות שכולות שיקיריהן נפלו במלחמה בעזה) כי לנוכח הלחצים הבינלאומיים, והעיכוב בהמשך הלחימה ובכניסה לרפיח, חברי הפורום יחלו בצאת החג בשביתת רעב עד לכניסה לרפיח.
2 צפייה בגלריה
איציק בונצל, אביו של עמית ז״ל בפגישה עם ראש הממשלה נתניהו
איציק בונצל, אביו של עמית ז״ל בפגישה עם ראש הממשלה נתניהו
איציק בונצל, אביו של עמית ז"ל, בפגישה עם נתניהו לפני כחודש
הערב פנה אל המשפחות גורם בלשכת ראש הממשלה, ואמר שנתניהו רוצה להיפגש עם אנשי הפורום. הפגישה תתקיים מחר ב-12:00 בלשכת ראש הממשלה בירושלים. נתניהו ייפגש עם שמונה נציגים.
ב"פורום הגבורה" אמרו לקראת הפגישה: "במקרה שבפגישה נשמע דברים שיצדיקו את ביטול השביתה נבטל אותה. במקרה אחר, נתארגן לפתיחת שביתת הרעב ביום רביעי".
עו"ד איציק בונצל, אביו של עמית בונצל - לוחם ומפקד בסיירת צנחנים שנפל ברצועת עזה ב-6 בדצמבר, הוזמן לפגישה מחר בלשכת נתניהו. בונצל אמר ל-ynet: "מה שמניע אותנו למעשה זה החשש מנפילתם לשווא של הבנים. כל תוצאה אחרת שהיא לא סיום המלחמה בניצחון ועמידה ביעדי המלחמה, לרבות מיטוט שלטון החמאס באופן מוחלט והשבת החטופים, יכולה להביא אותנו למשבר אישי בכל מה שקשור לקורבן ולמחיר היקר ששילמנו".

"לא ייתכן שמלחמה שהתחילה בעוצמה כל כך גדולה, מלחמה שאפילו חברי אופוזיציה אמרו שזו מלחמה קיומית, תסתיים בהתקפלות והשארת שלטון החמאס. אנחנו עלולים לצאת להפסקת אש ארוכה, ובסך הכול נקבל רק חלק מהחטופים", אמר בונצל.
"אנחנו לא יכולים להשלים עם סיטואציה שבנינו נפלו לשווא. מבחינתנו הבן מת לשווא. לכן הכרזנו על שביתת רעב וכבר היינו מוכנים עם חלוקה של כל הפעולות שאנחנו צריכים לבצע. לאור הטלפון של לשכת נתניהו אנחנו דוחים בשלב זה את התחלת שביתת הרעב, ורוצים לשמוע ולהשמיע לראש הממשלה את דברינו".
"יש בכוונתנו אפילו לצאת כמשלחת של הורים שכולים לוושינגטון כדי לסייע לראש הממשלה בהפחתת הלחץ שמופעל עליו מצד האמריקנים. אנחנו דוחים בשלב זה את שביתת הרעב. נקבל החלטה רק לאחר הפגישה עם ראש הממשלה", הוסיף האב השכול שיפגוש מחר את נתניהו.