2 צפייה בגלריה
פיגוע ב סומליה
פיגוע ב סומליה
זירת הפיגוע בסומליה
(AFP)
לפחות 100 בני אדם נהרגו ועוד 300 נפצעו בפיגוע של שתי מכוניות תופת שהתפוצצו אמש מחוץ לבניין משרד החינוך בבירת סומליה, מוגדישו. כך הודיע הבוקר (ראשון) נשיא סומליה חסן שייח מחמוד בהצהרה לתקשורת.
"האנשים שלנו נטבחו, כולל אמהות שהחזיקו ילדים בידיים או אבות שסבלו ממצבים רפואיים מורכבים, סטודנטים שנשלחו ללמוד ואנשי עסקים שנאבקו למען חיי משפחותיהם", אמר הנשיא לאחר ביקורו בזירת הפיגוע. הוא אמר שמספר הקורבנות עשוי לעלות, והורה לממשלה להעניק סיוע רפואי מיידי לפצועים, שחלקם במצב קשה.
אף ארגון לא לקח אחריות על מתקפת הטרור, אך הנשיא מחמוד האשים את הארגון האיסלאמיסטי א-שבאב, שנמנע בדרך כלל מלקיחת אחריות על פיגועים שגורמים למספר רב של נפגעים.
הפיצוץ הראשון פגע במשרד החינוך סמוך לצומת סואן במוגדישו, בעוד שהפיצוץ השני אירע בזמן שאמבולנסים כבר הגיעו לאזור, כמו גם אנשים שהתאספו כדי לעזור לקורבנות. גלי ההדף של הפיצוצים ניפצו חלונות בקרבת מקום, ודם כיסה את האספלט מחוץ לבניין.
פיגוע הטרור במוגדישו אמש אירע באותו אזור שבו התרחש הפיגוע הגדול ביותר שידעה סומליה, כשב-2017 כ-500 בני אדם נהרגו לאחר שמשאית תופת התפוצצה מחוץ לבית מלון גדול, באזור שבו יש הרבה משרדי ממשלה, מסעדות ומרכולים.
לפני כחודשיים לפחות 20 בני אדם נהרגו במתקפת טרור של הארגון א-שבאב במלון במוגדישו. עוד 40 איש נפצעו במתקפה - שנמשכה יותר מ-30 שעות.