השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר היה מעורב הערב (יום ו') בתאונת דרכים, בצאתו מזירת הפיגוע ברמלה שאליה הגיע. הוא פונה לבית החולים אסף הרופא בבאר יעקב במצב קל עם שברים בצלעות, שם הוא ובתו שהייתה ברכב אושפזו "לצורך השגחה". רכבו של בן גביר עבר באדום והתהפך אחרי שנפגע מרכב שחצה את הצומת בירוק. לפחות שלושה מנוסעי הרכב, כולל השר והבת שלו, לא היו חגורים. כך נודע ל-ynet.


לשכת בן גביר עדכנה כי מזירת התאונה פונו גם נהג השר, אחד ממאבטחיו ונהג הרכב הנוסף שהיה מעורב בתאונה, "כולם במצב קל ובהכרה מלאה". עד ראייה סיפר ל-ynet מיד אחרי התאונה כי היה בביתו וראה את הרכב של בן גביר עובר ברמזור אדום. "הגיע רכב בירוק והתנגש בו", אמר.
בהמשך גורם במשטרה אמר כי "לפי ממצאים ראשוניים הרכב של בן גביר עבר באדום, הנהג ייחקר". בלשכת השר, אישרו שהרכב עבר באדום, "בגלל שהיה בנסיעה מבצעית, הוא שר מאוים בעיר מעורבת". בתיעוד התאונה שצולם מרכב פרטי, נראה רכב השר בן גביר נכנס לצומת - ומתהפך כשרכב אחר מתנגש בו.
4 צפייה בגלריה
תאונה של רכבו של איתמר בן גביר
תאונה של רכבו של איתמר בן גביר
רכבו של בן גביר בזירת התאונה
(צילום: שמוליק דודפור)
4 צפייה בגלריה
רכבו של השר איתמר בן גביר
רכבו של השר איתמר בן גביר
(צילום: שמוליק דודפור)
4 צפייה בגלריה
תיעוד: תאונה של רכבו של איתמר בן גביר בזירת הפיגוע בלוד
תיעוד: תאונה של רכבו של איתמר בן גביר בזירת הפיגוע בלוד
רגע ההתנגשות. מתוך התיעוד
מהמשטרה נמסר כי בוחני התנועה של מחוז מּרכז פתחו בבדיקת נסיבות התאונה. המפכ"ל, רב-ניצב יעקב שבתאי, שהגיע לזירת הפיגוע, נשאל אם רכבו של בן גביר אכן עבר ברמזור אדום - ולא השיב. הוא אמר כי התאונה תיחקר וכי האזור מרושת במצלמות. "הכול ייבדק וייבחן, יש מצלמות, יש תיעוד. נתחקר, והתוצאות יפורסמו לציבור", אמר שבתאי.
בן גביר פונה כאמור לבית החולים אסף הרופא בבאר יעקב, אך ל-ynet נודע כי לבקשתו הוא הועבר לבית החולים הדסה עין כרם - אחרי כניסת השבת. כחלק מההיערכות, חלקים במיון בהדסה נחסמו על ידי אנשי ביטחון. מדובר בבקשה חריגה, וגורמים בבית החולים בירושלים תהו מדוע יש צורך במעבר הזה. לדבריהם, אין לכך סיבה רפואית. באסף הרופא, יצוין, הטיפול בתחום הטראומה הוא איכותי. בסביבת בן גביר טענו כי הוא "עבר להדסה גם משיקולי אבטחה".
הנהג ברכב שפגע ברכבו של בן גביר נפצע גם הוא באורח קל, ופונה לבית החולים שיבא בתל השומר - שם הוא מטופל בחדר ההלם. "עברתי באור ירוק והפמליה של בן גביר נכנסה לצומת באור אדום. אין לי שום עבר תעבורתי", סיפר ל-ynet הנהג בן ה-23. "כואב לי מאוד בכל הגוף, ורוב הסיכויים שאני לא אשוחרר מבית החולים הלילה. אני עוד אמור לעבור צילומים וכנראה שיש לי שברים בצלעות ובצוואר".
4 צפייה בגלריה
הפצוע מהתאונה של איתמר בן גביר בבית החולים
הפצוע מהתאונה של איתמר בן גביר בבית החולים
הנהג ברכב השני שנפצע
בתמונה מבית החולים נראה הנהג שוכב במיטה עם מקבע לצוואר. עורך דינו של הנהג, עו"ד ראפת אסדי, אמר: "מרשי כרגע נמצא בבית החולים מקבל טיפול רפואי ראשוני כתוצאה מהפגיעות שנגרמו לו בעקבות התאונה. מרשי מסר לי באופן נחרץ שהוא עבר את הצומת באור ירוק. השיירה של השר חצתה את הצומת באור אדום, חסמה את דרכו - וכתוצאה מכך נגרמה התאונה".

78 עבירות - ב-23 שנים: עבר התנועה של בן גביר

בעבר כבר ספג בן גביר ביקורת על עבירות תנועה שונות, ובין היתר תיעד את עצמו בסרטון ללא חגורה באמצע נסיעה. רק באוגוסט אשתקד היה בן גביר מעורב בתאונה אחרת, לאחר שלפי החשד אחד הנהגים חצה את צומת הגבעה הצרפתית בצפון ירושלים ברמזור אדום. בתאונה ההיא הרכב התנגש חזיתית במכונית משפחתית פרטית. לא היו נפגעים בגוף אך נגרם נזק לרכבים המעורבים.
בתחילת החודש, בתיעוד שהגיע לידי ynet, נראה רכב השרד של בן גביר נכנס לצומת ממילא בירושלים - כשרכב הליווי הנוסף נעצר ברמזור אדום. בתיעוד אחר מלפני מספר ימים תועדה שיירת בן גביר נוסעת במהירות על תוואי הרכבת הקלה ברחוב יפו בעיר - ציר המיועד לנסיעה במצבי חירום עבור כוחות הביטחון.

עובד בבית מלון בירושלים, שבו נוהג ללון בן גביר, העיד בשיחה עם ynet כי פעמים רבות הנהגים של השר כלל לא ממתינים שמחסום הכניסה לחנייה יורם ונכנסים בו בעוצמה. "רק במשמרת שלי הנהגים שלו שברו שלוש פעמים את מחסום הכניסה, הם לא המתינו עד שהוא יעלה. כבר הגענו למצב שאנחנו מחזירים את המחסום באמצעות אזיקונים כי זה היה מגיע לסכומי כסף גדולים. ניסינו לדבר עם הנהג - לא היה עם מי לדבר".
בתחילת 2023, כאמור, פרסם השר בן גביר סרטון ברשתות החברתיות, שבו הוא נראה נוסע ברכב כשהוא לא חגור בחגורת בטיחות. התיעוד עורר ביקורת ציבורית ונשאלה השאלה מדוע המשטרה לא מטילה קנס על השר בגין העבירה. עד היום, למרות שזמן קצר אחרי האירוע אמרו במשטרה ש"הנושא ייבחן", בן גביר לא נקנס.
מאז הוציא רישיון נהיגה, נתפס בן גביר 19 פעמים על ידי שוטרי אגף התנועה כשהוא נוסע ללא חגורת בטיחות, פעמיים עובר ברמזור אדום, 11 עושה שימוש בפלאפון בזמן נהיגה - ובסך הכול עבר 78 עבירות תנועה ב-23 שנים.
בכתבה זו שולבו סרטונים ותמונות מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מי צילם אותם - שלחו לנו במייל אדום.