חאג' מוחמד זהראן אושפז ביום חמישי בבית החולים הדסה עין כרם לאחר שהותקף בידי קבוצת יהודים רעולי פנים בפתח ביתו בליל המהומות בשכונה שבמזרח ירושלים. שכניו של זהראן (53) צעקו שרכבו נפגע - וכשיצא לרחוב נתקל בקבוצת נערים, כשאחד מחבריה, חמוש במוט ברזל, הטיח אותו בראשו וגרם לו לאבד הכרה.
"מאז הכול נמחק אצלי", שחזר אמש (שבת) זהראן בשיחה עם ynet. הוא פונה עם חבלה קשה בראשו ובבית החולים אבחנו כי מדובר בשבר בגולגולת. "הייתי בטוח שיהרגו אותי, עם מוט חד שכזה בקלות אפשר לרצוח", אמר. הרופאים בבית החולים ביצעו לא פחות מ-11 תפרים בראשו של מוחמד, וכעת הוא ממתין לניתוח בגולגולת.
6 צפייה בגלריה
החאג׳ מוחמד זהראן ותיעוד התקיפה
החאג׳ מוחמד זהראן ותיעוד התקיפה
חאג' מוחמד זהראן
6 צפייה בגלריה
החאג׳ מוחמד זהראן
החאג׳ מוחמד זהראן
מוחמד בבית החולים
בתו של מוחמד טענה כי המשטרה - שהייתה בכוחות מתוגברים באותו הערב באזור - אפילו לא עצרה בביתם ולא גבתה מאביה עדות או עצרה מי מהתוקפים. במשטרה טרם מסרו תגובה לטענות הבת.
המהומות החלו לאחר שסמוך לשעה 22:00 נזרקו אבנים לביתו של יהודי שמתגורר בשכונה, ואדם אחד נפצע באורח בינוני לאחר שנחבל מאבן בראשו. מיד התפתחו עימותים בין תושבי השכונה שהחלו ליידות אבנים על מכוניות, ולמקום הגיע גם חבר הכנסת איתמר בן גביר ששלף אקדח כשנזרקו לעברו אבנים - אך מאבטחיו שהיו צמודים אליו עצרו בעדו.
6 צפייה בגלריה
רכבים של ערבים שניזוקו מידוי אבנים בשייח ג'ראח
רכבים של ערבים שניזוקו מידוי אבנים בשייח ג'ראח
מכונית שהושחתה במהומות
6 צפייה בגלריה
מעצרים בשכונת שייח ג'ראח
מעצרים בשכונת שייח ג'ראח
תושב שייח ג'ראח נעצר בהתפרעויות בשכונה
(צילום: שלו שלום)
6 צפייה בגלריה
כוחות משטרה בשייח ג'ראח
כוחות משטרה בשייח ג'ראח
לוחמי מג"ב בשייח ג'ראח
(צילום: דוברות המשטרה)
העימותים בשכונה נמשכו לתוך הלילה, ובין היתר ניזוקו רכב שבו היו ערבים והיה בכניסה לשכונה, ובית קפה בבעלות ערבית. כוח יס"מ פרץ לביתו של אחד מתושבי שייח ג'ראח היהודים, טל יושבייב, לאחר שנערים שאירח בביתו היו מעורבים בעימותים עם תושבים ערבים בשכונה ובזריקות אבנים. הכוח פרץ בכוח לבית תוך שימוש באלות ועיכב את יושבייב, אך לבסוף שחרר אותו לביתו.
ממשטרת ישראל נמסר: "בליל חמישי טיפלו כוחות גדולים של משטרה ומג"ב בהפרות סדר, התפרעויות אלימות וידויי אבנים בשייח ג'ראח. במהלך הפעילות עצרה המשטרה 11 חשודים בהפרות הסדר שהיו משני הצדדים, ובוצע שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר להדיפת המתפרעים. במקום פעלו כוחות גלויים וסמויים ורבים מהחשודים שנעצרו, נתפסו בשעת מעשה. בנוסף מנעו השוטרים בגופם אירועי חיכוך ואלימות שיכלו להוביל לנפגעים רבים במקום. נמשיך לפעול לביצוע מעצרים נוספים של מעורבים גם ביחס למקרה זה, למיצוי הדין עם חשודים שנעצרו, ולטפל ללא משוא פנים ובאופן נחוש והתקפי בהפרות סדר ואלימות מכל סוג שהן".
פורסם לראשונה: 22:33, 15.10.22