2 צפייה בגלריה
וירג'יניה גמבה
וירג'יניה גמבה
בדוח הקודם שחיברה שיגרה אזהרה לישראל. גמבה
(צילום: un)
שליחת האו"ם לילדים ואזורי מלחמה, וירג'יניה גמבה, הגיעה לביקור ראשון בישראל כדי לבדוק מקרוב האם יש מקום להכניס את ישראל ל"רשימה שחורה" של מדינות שפוגעות בילדים.
גמבה, תת-מזכ"ל האו"ם, הגיעה לארץ לחופשה פרטית, אך מיום שני תקיים פגישות עם גורמים שונים במשרד החוץ, בצה"ל ובמשטרה. ביוזמת שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן, ובאופן יוצא דופן, גמבה תיפגש אפילו עם הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי.
ביקורה בישראל מגיע לאחר שבדוח הקודם שיגרה אזהרה לישראל, שאם לא תשנה את דרכה ביחס לילדים פלסטינים היא תשקול להכניסה לרשימה השחורה בשנה הבאה. בישראל החליטו להתייחס לעניין במלוא הרצינות, ומייחסים חשיבות רבה לביקור שלה, מתוך מטרה לשכנעה שישראל נוהגת לפי הדין הבינלאומי ואין מקום להכלילה ברשימה. לקראת הביקור הכינו בישראל דוחות שמגובים בסרטוני וידאו מפלילים שיוצגו בפני השליחה.
הביקור מגיע על רקע ההאשמות קשות מצד הפלסטינים על כך שבגל הטרור האחרון ישראל הרגה ילדים ונערים רבים, מה שמצדיק את הכנסתה של ישראל לרשימה השחורה.
2 צפייה בגלריה
אביב כוכבי
אביב כוכבי
ביוזמת ארדן, ובאופן יוצא דופן, ייפגש עם השליחה. כוכבי
(צילום: מוטי קמחי)
ישראל כבר נכללה בעבר בדוחות של האו"ם שכללו גינוי חריף על מצבם של הילדים הפלסטינים. ישראל הואשמה, בין השאר, בפגיעה בלימודים במוסדות חינוך פלסטיניים. ישראל טענה שמדובר בדוחות מעוותים, שהתעלמו מהעובדה שילדים ונערים פלסטינים מעורבים לא אחת בפעולות טרור, ושארגוני הטרור הפלסטיניים מגייסים ילדים לקייטנות שלומדים בהם כיצד לתפעל נשק. הדוח של גמבה בשנה שעברה היה, בעיקר בגלל מבצע שומר החומות, שבו נהרגו ילדים רבים.
ממשרד החוץ נמסר: "ישראל נמצאת בשיח עם מזכ"ל האו"ם ואנשיו מזה שנים. הביקור הזה הוא חלק מהדיאלוג הזה".