"יש לך על מי לסמוך"

סרן ירין גהלי ז"ל
סרן ירין גהלי ז"ל, מפקד מחלקה בסיירת גבעתי, היה אמור לחגוג יום הולדת 22 בעוד חודש. רגע לפני שחזר עם הלוחמים שלו לרצועת עזה הוא שלח הודעה לבת הזוג עופרי מרין: "אגיע במהירות, יש לך על מי לסמוך". היום הוא נפל בדרום רצועת עזה.
5 צפייה בגלריה
סרן ירין גהלי
סרן ירין גהלי
ההתכתבות האחרונה של ירין עם בת הזוג
(באדיבות המשפחה)
"ירין אמר לי בקולו כשהתחילה המלחמה 'אני מוכן למות למען המדינה שלי', ושום דבר לא יעצור אותו מלהיכנס לעזה. הוא לא פחד מכלום, אהב אהבת נפש את החיילים שלו ואת השירות בסיירת גבעתי", סיפרה עופרי. "ירין האמין שאנחנו ננצח והיה נחוש להשיג את המטרה ולמלא את המשימה".
"על כל אחד שנופל אומרים שהיה מלח הארץ ומשכמו ומעלה, אבל ירין באמת היה כזה. מפקד מושלם, החיילים שלו העריצו אותו והוא אהב אותם ודאג להם. ירין היה פשוט בן אדם", הוסיפה עופרי.
5 צפייה בגלריה
סרן ירין גהלי
סרן ירין גהלי
סרן ירין גהלי ז"ל
(באדיבות המשפחה)
יהונתן מרין, אחיה של עופרי וחברו הטוב של ירין, סיפר: "הוא היה 100% טוב, בחור של חברים, של משפחה שהייתה אצלו במקום הראשון. רק בשישי שעבר דיברנו והוא סיפר שהוא בחאן יונס וכתבתי לו שאני מתגעגע אליו, אוהב אותו ושישמור על עצמו. היחיד שלא פחד להיות במלחמה".
ירין היה אחד משחקניה הבולטים של מכבי רחובות בכדורסל. בין היתר גם אימן חוגי כדורסל ועבד בקייטנות הקיץ בעיר. "ירין היה שחקן חרוץ, מחויב, בחור מיוחד ואמיתי. אין דרך אחרת לתאר אותו", סיפר מיקי שיקנאגי, המנהל האדמיניסטרטיבי של הקבוצה. "ירין החליט לוותר על הכדורסל לטובת שירות קרבי. מדובר באבדה גדולה לחברה הישראלית כולה".

"לא היית גיבור סודי"

רס"ר (מיל') איתן נאה ז"ל
יותר מאלף בני משפחה וחברים ליוו היום למנוחות את רס"ר (מיל') איתן נאה ז"ל, לוחם דובדבן משדה אליהו, שנפל בקרבות ברצועת עזה. "איתן, אחי הגדול. הראש לא מבין והלב לא תופס. איך יכול להיות שמישהו כמוך איננו? הכי חזק, הכי יפה, הכי חברותי, ויחד עם זה הכי רציני, שקול, ערכי וצנוע", ספד לו אחיו דעאל.

"איתן, לא היית גיבור סודי. מאז שאני זוכר את עצמי אני זוכר את ההערצה שליוותה אותך. לא רק על ידי חברים קרובים, אלא על ידי כל מי שהכיר אותך, גדולים וקטנים. כי ככה היית איתן, דוגמה לכולם. לפעמים הייתי בא להסתלבט קצת ומספר לך כל מיני משפטי שבח ששמעתי עליך ואתה תמיד היית מחייך את החיוך המבויש שלך, ואומר לי שזה שטויות, שזה סתם".
"איתן, יש לי כל כך הרבה מה להגיד לך, אבל אוסיף רק עוד מעט דברים. אני מבטיח שנישאר חזקים ומאוחדים במשפחה, שנמשיך לחבק ולשמור אחד על השני", הבטיח האח דעאל. "נהרגת כגיבור במלחמה למעם המדינה של כך אהבת והעם שהיה חשוב לך כל כך, בעודך מוביל מקדימה ופורץ את הדרך לשאר הכוח. אתה נשאר איתי לנצח בלב, אבל בכל זאת אגיד לך להתראות אח שלי".

"ילד של חיוך"

רס"ל (מיל') לידור יוסף קראוני ז"ל
מאות ליוו למנוחות הלילה את רס"ל (מיל') לידור יוסף קראוני ז"ל, לוחם בגדוד הנדסה 8163 מאילת, שנפל בקרבות בצפון רצועת עזה. "אושר שלי, כך קראתי לך מאז שנולדת. בלתי נתפס שאתה אינך. אבא, ליהיא וליאור תמיד אמרו שאותך אני הכי אוהבת, תמיד מוותרת לך כשאתה עושה מה שאתה רוצה, ובאמת עשית", ספדה לו האם נילי.

5 צפייה בגלריה
הלוייתו של רס"ל (במיל') לידור יוסף קרואני ז"ל
הלוייתו של רס"ל (במיל') לידור יוסף קרואני ז"ל
הוריו של לידור
(צילום: מאיר אוחיון)
5 צפייה בגלריה
הלוייתו של רס"ל (במיל') לידור יוסף קרואני ז"ל
הלוייתו של רס"ל (במיל') לידור יוסף קרואני ז"ל
(צילום: מאיר אוחיון )
"בן זקונים שלי, אחרי שתי בנות, מפונק מכל הבחינות - אבל אתה דחית את כל הפינוקים. לא היית מפונק, רדפת אחי החיים ורצית לבלוע הכל. אהבת לטייל בארץ ישראל, דהרת על האופנוע שכל כך אהבת. באיזה מקומות מיוחדים היית לא גילית לאבא ולי בזמן אמת, רק אחרי. גם בצבא לחמת בגבורה מתוך ציונות ואהבת הארץ. לא שיתפת וחסכת מאתנו דאגה".
"היית עניו, לא ביקשת הרבה לעצמך. הוספת כל כך הרבה אור וטוב לעולם שלנו", הוסיפה האם. "לידור יוסף שלנו, אתה נמצא עכשיו במקום טוב, מתחת לכיסא הכבוד, בבקשה תהיה מליץ יושר עלינו, על המשפחה הפרטית שלנו, ועל כל עם ישראל. תבקש רחמים, כוחות, תבקש גאולה שלמה, שניפגש איתך בקרוב ממש".
5 צפייה בגלריה
רס"ל במיל' לידור יוסף קרואני
רס"ל במיל' לידור יוסף קרואני
רס"ל (מיל') לידור יוסף קרואני ז"ל
(מתוך פייסבוק )
משפחתו של לידור הגיעה לאילת לאחר פינוי גוש קטיף, כשהיה בן 5. הוא למד במוסדות החינוך הדתיים בעיר, היה פעיל בסניף בני עקיבא המקומי ולמד בישיבת ההסדר "באר התחיה" בבאר שבע. כשהתגייס שירת בהנדסה הקרבית, שם הכיר את בת זוגו רחלי.
"לידור היה ילד של חיוך, של חברות ואכפתיות, של אהבה לעם ישראל וארץ ישראל, של דאגה לכל אחד בעל קושי", סיפר אחד מחברי ילדותו. "לידור היה מנהיג במלוא מובן המילה. מלא בנתינה ואהבה, עם הרבה צניעות וענווה. הוא תמיד צחק והיה עם אנרגיות טובות. הוא היה עם הרבה עוצמת חיים".