עוד אירוע קשה של אלימות בבית חולים: רופא, שלוש אחיות, מאבטחים ושוטר הותקפו הערב (שבת) בבית החולים רמב"ם בחיפה על-ידי בני משפחה של חולה אונקולוגי שהלך לעולמו. למקום הוזעקו שוטרים שעצרו תושב אום אל פחם, בן 20, ושני קרובים נוספים, גבר ואישה בשנות ה-40 לחייהם. השלושה הועברו לחקירה בתחנת המשטרה של חיפה. איש מהמותקפים לא נזקק לטיפול רפואי.
בבית החולים סיפרו כי התקרית החלה בשעה 17:24 במסדרונות האגף האונקולוגי. אחד המטופלים החל לדמם והמשפחה הזעיקה את הצוות הרפואי והסיעודי. "הרופא והאחיות שהוזעקו לחדר הותקפו מסיבה לא ברורה על ידי המשפחה שלא אפשרה להם לטפל בחולה", אמרו בבית החולים. "האחיות והרופא הוכו וספגו איומים ואלימות קשה. הצוות נאלץ לעזוב את החדר בלי לטפל בחולה, מאבטחים ושוטר בית החולים שהוזעקו למקום הותקפו אף הם. לצערנו בתום האירוע נקבע מותו של החולה, בן 64 מוואדי ערה".
2 צפייה בגלריה
תקיפת מאבטחים ושוטרים בבית חולים רמב"ם
תקיפת מאבטחים ושוטרים בבית חולים רמב"ם
מתוך התיעוד
(צילום: דוברות רמב"ם)
2 צפייה בגלריה
תקיפת מאבטחים ושוטרים בבית חולים רמב"ם
תקיפת מאבטחים ושוטרים בבית חולים רמב"ם
תקיפת מאבטחים ושוטרים בבית חולים רמב"ם
(צילום: דוברות רמב"ם)
הדיווח על התקיפה הועבר למשטרה, ושוטרים מתחנת חיפה הצליחו להשתלט על בני המשפחה. אל בית החולים הגיע מנהל המרכז פרופ' מיקי הלברטל שחיזק את אנשי הצוות והמאבטחים שהותקפו. "הערב שוב היה אירוע אלימות בלתי סביר של משפחה במחלקה האונקולוגית", אמר פרופ' הלברטל. "צוות המחלקה הוכה בצורה נמרצת על ידי משפחה, שבן משפחתם חלה בסרטן ונפטר. אירוע זה איננו סביר. אנחנו צריכים למגר את נושא האלימות מבתי החולים והפגיעה בצוותי בתי החולים. צריכים אכיפה וצריכים שבתי המשפט יעסקו בזה גם כן. הצוותים לא יכולים לעבוד תחת איום מתמשך שכזה".
במשטרה מסרו כי בהתאם להתפתחות החקירה וממצאיה, יוחלט במהלך הערב אם לבקש להאריך את מעצרם של החשודים בבית המשפט. "משטרת ישראל תמשיך לפעול נגד אלימות פסולה וחמורה שתופנה כלפי עובדי ציבור, ותפעל למצות את הדין עם המעורבים בהתפרעויות האלימות", צוין.
בעקבות הקטטה ההמונית מחוץ לבית החולים סורוקה, פורסם ב-ynet גם החשש בבתי החולים בצפון מאירועים דומים. "האירוע בסורוקה לא הפתיע אותי", אמר אז בני קלר, שמנהל ב-34 השנים האחרונות את מחלקת הביטחון ברמב"ם. "גם אני עברתי כאן משהו דומה בעקבות אירוע אלימות בין שני כפרים ערביים בצפון. הפצועים הגיעו עם כמה מאות מלווים וברחבת המיון החלה קטטה המונית כשאני והמאבטחים שלי עומדים בתווך באמצע. בין המתקוטטים היו גם כאלה שמשרתים בכוחות הביטחון - משטרה וצבא - שהיו חמושים בנשק והיכו אחרים בכתות של רובים. עד שלא הגיע כוח גדול של יס"מ לא השתלטנו על האירוע".