משלחת הזדהות ישראלית ביקרה באוקראינה לפני כמה ימים, נפגשה עם ראשי ערים שסבלו מהתקפות מאז הפלישה רוסית, ופגשה גם את סגן ראש העיר קייב. המשלחת, שגם הביאה לאוקראינים ציוד הומניטרי נחוץ, זכתה לתהודה מסחררת בתקשורת האוקראינית.
2 צפייה בגלריה
ממלא מקום ראש עיריית קייב מיקולה פובורוזניוק מקבל את הסיוע מאלי נכט
ממלא מקום ראש עיריית קייב מיקולה פובורוזניוק מקבל את הסיוע מאלי נכט
אלי נכט מוסר לאוקראינים ציוד הומניטרי בקייב
(באדיבות קרן Rebild Ukraine)
במשך יומיים, חברי המשלחת נפגשו עם ראשי הערים של בוצ'ה, אירפין, בורודיאנקה ובילה צרקווה, כולן עיירות קטנות בסביבת קייב. ראש המשלחת, סגן ראש העיר אשדוד אלי נכט, סיפר ל-ynet כי "אנחנו המשלחת הישראלית הראשונה שהגיעה לאוקראינה מאז פרוץ המלחמה. הודענו למשרד החוץ על הביקור רק אחרי שנחתנו בבירת פולין, וורשה, כדי שהביקור לא ישתבש עקב המלצות משרד החוץ והביטחון שלא להיכנס לאוקראינה".
נכט הוסיף: "המטרה של הביקור היא להביע תמיכה וסולידריות בעם האוקראיני, היות שעצם נוכחותנו באותם מקומות שהופצצו ואשר מופצצים גם היום מעניקה לישראל אהדה גדולה בקרב האוקראינים - דבר שכמובן תורם לשיפור יחסי החוץ שלנו". נכט ציין כי המשלחת הביאה איתה סיוע הומניטרי בדמות 10 גנרטורים ו-20 מפזרי חום, שהפכו למצרך נדיר באוקראינה לקראת החורף.
עוד תיאר כי "ראשי הערים שנפגשנו איתם ציינו בפירוש שגם כשיש להם את התקציב, פשוט לא ניתן להשיג את הדברים האלה באוקראינה. כמו כן, אנו הצענו להעניק תמיכה נפשית וסיוע פסיכולוגי לילדים ומבוגרים שסובלים מפוסט-טראומה ונמצאים במצב נפשי לא פשוט אחרי ההפצצות". נכט העיד על כוונתו לקשר בין הרשויות בערים המופגזות לפיקוד העורף בישראל, לצורך ייעוץ בנוגע למיגון האוכלוסייה האזרחית.
2 צפייה בגלריה
אלי נאכט ליד בית שהופצץ בבורודיאנקה סמוך לקייב
אלי נאכט ליד בית שהופצץ בבורודיאנקה סמוך לקייב
אלי נכט ליד בית שהופצץ בבורודיאנקה, הסמוכה לקייב
(באדיבות קרן Rebild Ukraine)
סגן ראש העיר אשדוד אמר עוד כי בקרב האוקראינים רווחת התחושה כי ישראל לא מסייעת להם מספיק, בהשוואה למדינות אחרות בעולם. "סיוע ישראלי לאוקראינה הוא קריטי. על הגנרטורים ומפזרי החום שהבאנו לקייב פורסמו לפחות 20 כתבות בתקשורת האוקראינית. אני חושב שמדובר בתיקון מסוים לאכזבה שהייתה כאן כלפי ישראל", אמר.
את פגישת המשלחת עם ראש העיר חרקוב, איגור טרחוב, הגדיר נכט חיובית מאוד. "סיכמנו על הצורך לקשר בין עיריית אשדוד לחרקוב בכל הנוגע לסיוע פסיכולוגי ותמיכה נפשית לילדים שנמצאים בטראומה, ולא רק ילדים", אמר. "הוא סיפר שביקר בעבר באשדוד ואף נכח בזמן אזעקות אצלנו. מסרנו להם מזוודה של מטענים ניידים לטלפונים סלולריים. אנחנו לא מתעסקים בפוליטיקה, באנו כדי להביע סולידריות ולסייע לאנשים בעת צרה. זו חובתו המוסרית של כל בן אדם. זה מציל חיים ומייצר תדמית חיובית וחיונית בקרב האוקראינים ומדינות המערב כלפי מדינת ישראל".