"אני רוצה לפגוש אותך בארבע עיניים, אתה מוכן להיפגש איתי בארבע עיניים, להגיד לי בפנים שאתה לא רוצה לשלם לי את הכסף?" - כך נשמע תומר בוזגלו (45) ממגדל העמק בשיחת וואטסאפ שבה ניסה להשיב חוב מסטניסלב קושניר (35) מנוף הגליל. כמה ימים לאחר מכן בוזגלו דקר את קושניר למוות. חקירה מהירה של רב-פקד איהאב חדאד, מפקד היחידה למאבק בפשיעה חמורה במרחב עמקים, הובילה לפענוח הרצח ולהגשת כתב אישום נגד בוזגלו.
ב-8 באוקטובר התקלה במוקד 100 של המשטרה הודעה על תקיפה ברחוב הרב בוסקילה במגדל העמק. קושניר נפצע באורח אנוש ופונה לבית החולים העמק בעפולה, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. כוחות משטרה בליווי מעבדה ניידת הוזנקו לזירה והחלו באיסוף הממצאים.
2 צפייה בגלריה
בן 35 נדקר למוות בקטטה במגדל העמק
בן 35 נדקר למוות בקטטה במגדל העמק
זירת הרצח במגדל העמק בחודש שעבר
(צילום: שמיר אלבז)
2 צפייה בגלריה
בן 35 נדקר למוות בקטטה במגדל העמק
בן 35 נדקר למוות בקטטה במגדל העמק
(צילום: שמיר אלבז)
כתב האישום, שהוגש ביום שישי על ידי פרקליטות מחוז צפון לבית המשפט המחוזי בנצרת, מייחס לבוזגלו רצח באדישות. חקירת המשטרה העלתה כי הנאשם והקורבן הכירו לפני הרצח. לקראת השעה 22:00 בערב פרץ ביניהם ויכוח על רקע הסכסוך הכספי. בוזגלו שלף את הסכין ודקר כמה פעמים את קושניר.
כמה ימים לפני הרצח שלח כאמור הנאשם שיחות וואטסאפ לקורבן. "אתה יכול לעמוד על שלך ולהיות גברי ולא להתחבאות (הטעות במקור) מאחורי אנשים אחרים ולהגיד לי 'אני גבר ואני אומר לך שאתה לא מקבל את הכסף שלך'? אני רוצה לשמוע את זה ממך, אני יכול לפגוש אותך בבקשה?".

"ראינו איך הוא דוקר אותו"

בשיחה נוספת בוואטסאפ אמר הנאשם: "אח שלי, אתה לקחת ממני משהו אחי, אתה צריך לשלם עליו אח שלי. מה אתה חושב, שאתה לא תשלם עליו? אני לא מבין יענו, אני יצאתי בשלוש בלילה, ארבע בבוקר, להביא לך דברים. נתת לי מילה, לא עמדת במילה".
לחוקרי המשטרה הגיעה גם הקלטה של עדות אישה שראתה את ההתרחשות ממרפסת ביתה. "בדיוק ישבנו כולנו בבתים, את יודעת איך אני רועדת?", נשמעה האישה מספרת לקרובת משפחתה. "דקירות, ראינו אותו, איך הוא דוקר אותו, גמר אותו".

משפחת המנוח הביעה זעם על ההחלטה להגיש נגד בוזגלו כתב אישום בגין רצח באדישות ולא בגין כוונה תחילה. אוקסנה בלייב, אחותו של קושניר, אמרה: "המשפחה המומה מהסעיף שמופיע בכתב האישום. אני מרגישה כאילו רצחו שוב את אחי עם ההחלטה הזאת. אנחנו דורשים שכתב האישום יתוקן בהקדם". הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים ומייחסת לו גם שיבוש מהלכי חקירה.
רפ"ק חדאד, קצין התשאול של היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב עמקים, אמר: "חוקרי המשטרה סיימו את חקירת מות המנוח סטניסלב קושניר ממגדל העמק. מחקירה עולה שהרקע לרצח הוא חוב כספי שבעקבותיו דקר הנאשם את הקורבן וגרם למותו. לאחר חקירה מורכבת הוחלט להגיש כתב אישום".
בהכנת הכתבה השתתף דניאל סלאמה