"כשלנו בהגנה", אמר אלוף פיקוד העורף, רפי מילוא, במהלך פגישה שנערכה היום (שלישי) בנושא המוכנות הביטחונית של יישובי עוטף עזה ביום שאחרי המלחמה. הפגישה נערכה בין וקצינים בכירים נוספים, לבין ראשי רשויות יישובי העוטף וקציני הביטחון שלהם.
3 צפייה בגלריה
קיבוץ כיסופים
קיבוץ כיסופים
קיבוץ כיסופים בעוטף עזה. "רק ביטחון יחזיר את התושבים הביתה"
(צילום: Menahem KAHANA / AFP)
3 צפייה בגלריה
קיבוץ כיסופים
קיבוץ כיסופים
(צילום: Menahem KAHANA / AFP)
הכותרת
המסרים השקטים של מוחמד בן סלמאן
21:52
"רק ביטחון פיזי ותחושת ביטחון כוללת יחזירו את התושבים הביתה", אמר אחד מקציני הביטחון של יישובי העוטף במהלך הפגישה. ראשי הרשויות הציגו את צורכי הביטחון והדרישות לכיתות כוננות, ושיקפו גם את תחושותיהם הכלליות של התושבים לגבי האפשרות של חזרה למגורים באזור.
בצה"ל הבטיחו לשפר דרמטית את מוכנות כיתות הכוננות. הובטח כי הכיתות יקבלו ציוד חדש, כולל נשקים ואפודים. בפגישות קודמות סוכם כי ביישובים צמודי-גדר (עד 4 ק"מ) יחומשו כיתות הכוננות גם בנגבים ובמאגים, ויוכשרו לשימוש בהם. בנוסף דובר על כך שאחרי המלחמה תימשך נוכחות של פלוגות צה"ל בתוך היישובים ככל שיידרש.
3 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב במפקדת פיקוד הצפון בצפת
שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב במפקדת פיקוד הצפון בצפת
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אחד המשתתפים בפגישה אמר: "צה"ל יוצא מגדרו כדי לחזק את היישובים אחרי טבח 7 באוקטובר. הם מוכנים לתת הכול ואת הכי טוב שיש, אני מקווה שאכן כך יהיה. אנחנו צריכים להיות עצמאיים, לסמוך רק על עצמנו ולהיערך בהתאם".
"המטרה של הצבא כרגע היא להחזיר את תחושת הביטחון לתושבים, וזו משימה קשה מאוד שתימשך לאורך זמן. בשלב הראשון דובר על החזרתם של ישובים עורפיים וזה כנראה יקרה בקרוב אבל בהדרגה. הדרך עוד ארוכה, אבל קודם כל עלינו לנצח את המלחמה ולהביס את חמאס באופן מוחלט. זה הבסיס להכול", אמר.