2 צפייה בגלריה
הרמת כוסית בפורום מטכ"ל
הרמת כוסית בפורום מטכ"ל
נתניהו, גלנט והרמטכ"ל הלוי בהרמת כוסת עם פורום המטכ"ל, ביום שלישי
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס הערב (יום ה') את הקבינט המדיני-ביטחוני בעקבות ההסלמה בצפון. כך הודיעה לשכתו, זמן קצר אחרי שמסרה כי נתניהו מקבל עדכונים שוטפים על המצב הביטחוני, בעקבות מטחי הרקטות מלבנון לגליל המערבי - וכי הוא צפוי גם לקיים הערכת מצב עם ראשי מערכת הביטחון.
ישיבת הקבינט תהיה הראשונה מאז אמצע פברואר, והיא תכונס אחרי שבימים האחרונים גברו הקריאות לנתניהו לעשות זאת, הן מצד מבקריו באופוזיציה והן מצד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר - בעקבות שיגורי הרקטות בימים האחרונים מרצועת עזה.
2 צפייה בגלריה
פגיעת רקטה בשלומי ובבצת
פגיעת רקטה בשלומי ובבצת
נזקי נפילות בשלומי ובבצת
(צילום: שגיא וקנין, גיל נחושתן)
כינוס הקבינט והדיונים הביטחוניים ייערכו גם בצל המתיחות בין נתניהו לבין שר הביטחון שלו יואב גלנט, שאת ההחלטה בנוגע לעתידו בתפקיד נתניהו בחר רק לדחות, ולא לחזור בו לחלוטין מההודעה שלו על כוונתו להדיח את גלנט אחרי שזה קרא בפומבי לעצור את חקיקת המהפכה המשפטית (הודעה שהציתה מחאות נרחבות שהביאו את נתניהו לעצור אותה). נתניהו מסר בתחילת השבוע כי בחר לדחות את ההכרעה בעקבות המצב הביטחוני המתוח.
במטח בצהריים לגליל המערבי נורו עשרות רקטות, ועד כה דווח על לפחות שני פצועים באורח קל מנפילות. משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר, אמר בעקבות הירי: "מבחינתי זו הכרזת מלחמה על מדינת ישראל. מאז שנת 2006 לא עברנו כזו התקפת טילים נפשעת".

המטח היום המסיבי הראשון לצפון זה כמעט שנתיים. באוגוסט 2021 שוגרו יותר מ-20 רקטות לצפון הגולן ולאצבע הגליל, מאז נורו רקטות בודדות. המטח מגיע שעות לאחר המשך השיגורים הלילה ואמש מרצועת עזה, על רקע העימותים במסגד אל-אקצא עם מתפללים שהתבצרו במקום בשני הלילות האחרונים.