1 צפייה בגלריה
אביר קארה בריאיון אולפן ynet
אביר קארה בריאיון אולפן ynet
הודה בחשדות המיוחסים לו. קארה
(צילום: קובי קואנקס)
כשלושה שבועות לאחר שנחקר ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, המשטרה סיימה את החקירה בעניין החשד להצבעה כפולה של סגן השר אביר קארה (ימינה) והעבירה את תיק החקירה להכרעת הפרקליטות. על פי ההערכות במערכת אכיפת החוק, התיק צפוי להיסגר ללא כתב אישום.
גורם המעורה בפרטי החקירה אמר ל-ynet כי "אני לא רואה איך זה מבשיל לכתב אישום. מדובר בחקירה פשוטה יחסית, בוודאי לאור העובדה שהוא הודה בחשדות המיוחסים לו והסביר שמדובר בטעות שהתוודה עליה מיד וחזר על זה בחקירתו".

ההצבעה, שהסעירה את האופוזיציה שגם התלוננה על קארה ליו"ר הכנסת, הייתה על חוק החל"ת - וקארה נצפה מצביע גם בשם חברת מפלגתו עידית סילמן. האופוזיציה דרשה לעצור את ההצבעה, אך קארה הסביר כי מיד לאחר שהצביע ממקומה של סילמן הודיע על כך למיקי לוי.
הדיון נעצר והנושא נבדק על ידי הייעוץ המשפטי של הכנסת, מזכירת הכנסת ויועמ"שים נוספים, ולאחר מכן נמסר מיו"ר הכנסת: "הנושא נבדק. לפי ההצהרה של קארה, הייתה הצבעה אחת בשוגג - מה עוד שמיד עם ההצבעה הרים את ידו והודיע שהצביע בשוגג. הנושא נבדק על-ידי הייעוץ המשפטי. למען טוהר ההצבעה אני חוזר לסעיף 11".
באופוזיציה טענו כי קארה הצביע עבור סילמן יותר מפעם אחת - אך הוא התעקש שעשה זאת פעם אחת בלבד. בליכוד אף העלו דרישה לבדוק את הצבעותיו שבועיים אחורה, וסילמן אמרה כי היא לא ביקשה מקארה להצביע עבורה.
ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) התייחס לסגירה הצפויה של התיק בציוץ בטוויטר: "אחרי שאביר קארה החליט (והוא החליט) להציל את הממשלה הזו, התיק כמובן נסגר. זה הדיל. זו השחיתות".