משטרת דרום אפריקה פתחה במצוד אחר האנס והרוצח המורשע ת'אבו בסטר, אחרי שהתברר כי בניגוד לסברה הראשונית הוא לא נהרג בשריפה בכלא השמור שבו הוחזק, אלא נמלט ממנו בחיים.
ת'אבו, שנודע בארצו כ"אנס מפייסבוק", נידון בשנת 2012 למאסר עולם אחרי שהורשע באונס שתי נשים וברצח אישה אחת. את הנשים תקף אחרי שפיתה אותן באמצעות הרשת החברתית.
2 צפייה בגלריה
דרום אפריקה ת'אבו בסטר רוצח אנס מ פייסבוק ברח מה כלא
דרום אפריקה ת'אבו בסטר רוצח אנס מ פייסבוק ברח מה כלא
ת'אבו בסטר בעשור שעבר. האדם שגופתו נמצאה ספג מכה בראש
בחודש מרץ של השנה שעברה הודיע לפתע שירות בתי הסוהר כי בסטר מת בשריפה שפרצה בכלא שבו הוחזק, הכלא הפרטי מנגואנג הסמוך לעיר בלומפונטיין. אלא שכעת מסתמן כי בסטר ברח מהכלא בחסות השריפה, ומאז חי חיי מותרות בהייד פארק, פרבר אופנתי של יוהנסבורג.
לפי מידע שחשף אתר החדשות הדרום אפריקני GroundUp ושאושר על-ידי המשטרה, מבדיקת DNA עולה כי הגופה שנמצאה בתאו של בסטר בכלא איננה גופתו. נתיחה שלאחר המוות העלתה גם כי האיש שנמצא מת בתא נהרג ממכה חזקה שספג בראשו לפני השריפה, ולא בנסיבות טבעיות.
2 צפייה בגלריה
ת'אבו בסטר נאום דרום אפריקה שירת יום הולדת שמח
ת'אבו בסטר נאום דרום אפריקה שירת יום הולדת שמח
נואם מתאו בכלא בפני באי הכינוס ביוהנסבורג ב-2018. הם חשבו שהוא מנהל בכיר שנמצא בניו יורק
כעת נראה כי הדלקה הייתה רק חלק ממבצע הבריחה המתוחכם של בסטר, ונבדק החשד שגורמים רשמיים בכלא סייעו לו בכך. משטרת דרום אפריקה עדיין אינה יודעת מיהו האיש שנמצא מת בתא בכלא, והיא פתחה בחקירת רצח סביב מותו.

הלפטופ ללימודים, שנוצל לתרמיות

כלא מנגואנג שבו הוחזק בסטר מנוהל על-ידי חברת האבטחה הבריטית הפרטית G4S, שזכתה בחוזה לניהול המתקן עד לשנת 2026. שירות בתי הסוהר של דרום אפריקה כבר הודיע כי אין בכוונתו לחדש את החוזה עם החברה: "נהפוך כל אבן עד שנרד לשורש הבריחה של ת'אבו בסטר, וכל גורם שהיה מעורב בזה יספוג השלכות חמורות", מסר הדובר.
בדרום אפריקה מפרסמים בימים האחרונים פרטים תמוהים למדי על התנאים המפליגים שלהם זכה בסטר בכלא הפרטי ועל החיים שניהל אחרי בריחתו ממנו. ב-GroundUp מדווחים כי בזמן שהותו בכלא עמד לרשותו של בסטר מחשב נייד עם חיבור לאינטרנט כדי שישמש אותו ללימודיו, אך הוא ניצל אותו כדי לנהל מרחוק חברת תרמיות שהוצגה כחברת אירועים והפקות בשם 21st Century Media.
ב-1:05: שרים "יום הולדת שמח" לאנס הרוצח

התרמית של בסטר הייתה כל כך נועזת וחסרת בושה, עד שב-13 ביוני 2018, יום הולדתו, הוא נאם מתאו בכלא בפני המשתתפים באירוע נוצץ שערכה "חברת ההפקות" שלו במלון הילטון באזור סנדטון היוקרתי ביוהנסבורג, אירוע שבו השתתפו עשירי העיר וידוענים שונים. בנאום, שאליו הצטלם חנוט בחליפה ובעניבה, הציג עצמו בסטר בשם "טום מוטספה", וטען כי הוא מדבר אל הנוכחים מניו יורק. בסרטון שהועלה ליוטיוב ושתיעד את הרגעים המרכזיים באירוע נשמעים המשתתפים שרים לו "יום הולדת שמח, יום הולדת שמח, יום הולדת לטום", בלי לדעת שמדובר בנוכל, אנס ורוצח.
לפי דיווחים בדרום אפריקה, אחרי בריחתו מהכלא החל בסטר לנהל מערכת יחסים רומנטית עם ננדיפה מגודומנה, רופאה סלבריטאית.