בארצות הברית עוקבים בזעזוע אחרי פרשת התעללות קשה בילדים, שבמוקד שלה ניצבת כוכבת יוטיוב שהסרטונים שבהם נתנה המלצות להורים זכו למיליוני צפיות. רובי פרנקי, בת 41 מיוטה ואם לשישה ילדים, נעצרה יחד עם שותפתה העסקית אחרי שהתגלה ששניים מהילדים, בן 12 ובת 10, נקשרו והורעבו בביתה של השותפה. בארה"ב תוהים כעת אם ניתן היה לעצור את ההתעללות כבר לפני שנים: בסרטוני היוטיוב שלה דיברה פרנקי בגלוי על האופן הנוקשה והאכזרי שבו היא מאמינה שיש לחנך ילדים, ובעבר הוגשו נגדה תלונות מחשש לשלום ילדיה – אבל דבר לא נעשה.
פרנקי הואשמה שלשום (יום ו'), לצד שותפתה ג'ודי הילדברנט בת ה-54, בשישה סעיפים של התעללות בילדים בנסיבות מחמירות. מדובר בעבירה שנושאת עמה עונש מאסר של עד 15 שנה. השתיים נעצרו ביום רביעי בביתה של הילדברנט, בעיירה הקטנה איבין שבדרום יוטה, אחרי שבנה בן ה-12 של פרנקי הצליח לברוח מחלון הבית, רץ אל בית השכנים – וביקש מהם מים ואוכל. הרשויות ציינו כי הילד נראה "מורעב וכחוש" וכי על פרקי כף ידו וקרסוליו נותרו סרטי סלוטייפ ששימשו כנראה לקשירתו. לדברי התביעה הילד סבל גם מחתכים עמוקים שנבעו מקשירתו באמצעות חבל.
4 צפייה בגלריה
רובי פרנקי כוכבת יטויוב שחשודה בהתעללות בילדיה יוטה ארה"ב
רובי פרנקי כוכבת יטויוב שחשודה בהתעללות בילדיה יוטה ארה"ב
רובי פרנקי. העידה בעצמה על ההתאכזרות שלה לילדיה בערוץ היוטיוב הפופולרי: "הם מטומטמים"
השכן הזעיק את המשטרה, ובחיפוש שנערך בביתה של הילדברנט נמצאה גם בת ה-10 כשהיא מורעבת. שני האחים פונו לבית חולים, ובתביעה ציינו כי מחזקתה של האם נלקחו שני ילדים נוספים שהועברו לידי שירותי הרווחה. ההערכה היא שהילדים היו נתונים לפיקוחה של הילדברנט ולא אמם, אבל התביעה הדגישה כי פרנקי הייתה מודעת להתעללות ולהזנחה שעברו וכי רק יומיים לפני מעצרה השתתפה בסרטון יוטיוב שצולם בביתה של הילדברנט. עוד נמסר כי בחיפוש שנערך שם נמצאו ראיות ש"תואמות" את הסימנים שהתגלו על גופו של בן ה-12. בית המשפט ביוטה סירב לשחרר את שתי הנשים בתנאי ערבות, לדבריו בשל "חומרת הפצעים" של הילדים.

לכרות ראש של בובה, להרעיב בת 6: "שתלמד לקח"

הפרשה מזוויעה לכשעצמה, אבל מעוררת הלם רב בשל העובדה שפרנקי הייתה כאמור כוכבת רשת פופולרית שהרבתה לפרסם המלצות להורים והתגאתה בדרך החינוך הנוקשה שלה. בשיאו זכה ערוץ היוטיוב שלה, "8 Passengers", ל-2.5 מיליון עוקבים ומיליונים צפו גם בסרטונים שהעלתה בטיקטוק. בערוץ היוטיוב, שהחל לפעול ב-2015 ונסגר בשנה שעברה בצל התלונות שהוגשו בעבר נגד האם, נחשפו הגולשים לחייהם של שמונת בני המשפחה: האם רובי, האב קווין וששת ילדיהם – שרי, צ'אד, אבי, ג'ולי, ראסל ואיב.
4 צפייה בגלריה
רובי פרנקי בעלה קווין וששת ילדיהם בצילום משפחתי כוכבת יטויוב שחשודה בהתעללות בילדיה יוטה ארה"ב
רובי פרנקי בעלה קווין וששת ילדיהם בצילום משפחתי כוכבת יטויוב שחשודה בהתעללות בילדיה יוטה ארה"ב
פרנקי, בעלה קווין וששת ילדיהם. הבת הבכורה שרי ניתקה קשר ובירכה על המעצר: "סוף-סוף"
בסרטונים שפרסמה דיברה רובי בגלוי על העונשים הקשים שהטילה על ילדיה, בהם איסור על הבן הגדול צ'אד להיכנס לחדר השינה שלו במשך שבעה חודשים שלמים, בגלל תעלול כלשהו שעשה לאחיו הקטן (צ'אד היה אז, לפני שלוש שנים, בן 15). על אחת הילדות הקטנות היא איימה כי תכרות את הראש של הבובה שלה כעונש על כך שהרסה חפצים בבית, ולבת הקטנה איב היא סירבה לשלוח אוכל לגן, כשהייתה בת 6, כיוון שהילדה שכחה את ארוחת הצהריים בבית. היא ציינה כי הגננת של הילדה "חשה אי-נוחות מכך שהיא רעבה", אבל לדבריה איב נדרשה ללמוד לקח. "אני מקווה שאף אחד לא ייתן לה אוכל, שאף אחד לא יתערב וייתן לה ארוחת צהריים", היא אמרה באחד הסרטונים שפרסמה.
בסרטון נוסף סיפרה פרנקי כי היא ובעלה אמרו לשניים מילדיהם הקטנים שלא יקבלו מתנות מסנטה קלאוס כיוון שהיו אנוכיים מדי וכיוון שהעונשים האחרים שקיבלו, כגון היעדרות מבית הספר וניקוי הרצפה, לא שיפרו לכאורה את התנהגותם. "זה בגלל שהם כל כך מטומטמים, וככל שהילד שלך יותר מטומטם כך נדרשת תגובה גדולה יותר כדי 'להעיר' אותו", אמרה באותו סרטון.
4 צפייה בגלריה
רובי פרנקי ושותפתה ג'ודי הילדברנט בצילום מחשבוטן הבאינטגרם שלהם מעצרו שתיהן בחשד להתעללות בילדיה של פראנקי ב יוטה ארה"ב
רובי פרנקי ושותפתה ג'ודי הילדברנט בצילום מחשבוטן הבאינטגרם שלהם מעצרו שתיהן בחשד להתעללות בילדיה של פראנקי ב יוטה ארה"ב
פרנקי ושותפתה ג'ודי הילדברנט בצילום מסך מחשבון האינסטגרם שלהן, "אמהות האמת". גם השותפה נעצרה והואשמה בהתעללות
למרות הדברים המזעזעים הללו, הסרטונים זכו בחלקם למיליוני צפיות, ותלונות שהוגשו לרשויות לפני כשלוש שנים נסגרו לפי הדיווחים בטענה שהן לא מבוססות. ברשת NBC דיווחו כי תלונות הוגשו גם מצד שכניה של פרנקי, שחששו לשלום הילדים. באתר החדשות "אינסיידר" ריאיינו כבר ב-2020 את פרנקי ובעלה בעקבות התלונות הללו, והם טענו שהדברים הוצאו מהקשרם וכי גולשים ברשתות יוצרים "דרמה" מיותרת. לדבריהם, הם בסך הכל נתנו לילדים "בחירה" וחינכו אותם להתמודד עם ההשלכות של מעשיהם.
למרות שהתלונות נגדה לא טופלו אז, בצל הזעם שעוררו הסרטונים ערוץ היוטיוב שהפעילה פרנקי הפך בשנים האחרונות לפעיל פחות ופחות, עד שבשנה שעברה נסגר לחלוטין. אבל במקביל פרנקי ושותפתה הילדברנט הקימו ביוני אשתקד ערוץ יוטיוב חדש. הילדברנט, כך לפי הדיווחים, היא תרפיסטית שבעבר רישיונה הושעה לשנה וחצי כיוון שבהרצאה שנתנה בכנסייה סיפרה על ההתמכרות של אחד ממטופליה לפורנו, מבלי שקיבלה את אישורו לחשוף את המידע הזה.

גם השכנים התלוננו: "חשבנו שייצאו מהבית עם גופות"

גם ערוץ היוטיוב החדש, שכונה "ConneXions", עורר דאגה רבה מצד גולשים שנחשפו לתכנים בו, וחלקם תיארו את התנהגות הנשים ככזו המזכירה כת. שתי הנשים, שכינו עצמן "אמהות האמת", כתבו באתר האינטרנט שלהן כי מטרתן היא לסייע לאנשים באמצעות "חינוכם לעקרונות האמת (ללמוד להיות כנים, אחראיים וצנועים)". בסרטונים שפרסמו הן המליצו להורים שלא לאהוב את ילדיהם יתר על המידה, לא להקשיב להם ולא להעניק להם פרטיות. לפי הדיווחים שתי הנשים השמיעו גם שלל הערות הומופוביות, טרנספוביות, גזעניות ואפילו כאלו שמכוונות נגד בעלי מוגבלויות.
4 צפייה בגלריה
רובי פרנקי עם בעלה כוכבת יטויוב שחשודה בהתעללות בילדיה יוטה ארה"ב
רובי פרנקי עם בעלה כוכבת יטויוב שחשודה בהתעללות בילדיה יוטה ארה"ב
פרנקי ובעלה קווין. הם טענו ב-2020, בצל תלונות אז: "עושים סתם דרמה"
בתה הבכורה של פרנקי, שרי, ניתקה עמה את הקשר ובירכה בשבוע שעבר על מעצרה: "סוף-סוף", כתבה בפוסט שפרסמה באינסטגרם. "היום זה יום גדול. אני ומשפחתי שמחים כל כך שהצדק נעשה. ניסינו לדווח על זה למשטרה ולשירותי הרווחה כבר שנים, ואני שמחה שהם החליטו סוף-סוף לפעול". לפי הדיווחים את הבית נטש גם האח הגדול צ'אד, אותו אחד שכאמור נאסר עליו לישון בחדרו במשך שבעה חודשים (הוא העיד על כך בעצמו באחד הסרטונים, וסיפר שנאלץ באותה תקופה ממושכת לישון על פוף). האב לא נעצר, ולפי רשת NBC הוא סולק על ידי אשתו מהבית לפני כשנה.
לא רק בני המשפחה והגולשים שנחשפו לסרטונים הביעו חשש לשלום הילדים: גם השכנים בעיירה שבה התגוררה פרנקי, ספרינגוויל, העידו כי חששו שדבר מה אינו כשורה בבית המשפחה. "כולם כאן פולטים אנחת רווחה קולקטיבית בגלל שחשבנו שהולכים לצאת מהבית הזה עם גופות מכוסות בשקיות", סיפר אחד השכנים ל-NBC.
כמה מהילדים שהו כאמור בתקופה האחרונה בבית השותפה של פרנקי, בעיירה איבין שנמצאת באזור אחר ביוטה, אבל גם שם סיפרו השכנים כי הבחינו בהתנהגות חשודה. אחד מהם אמר לצהובון "דיילי מייל" כי לפני כמה שבועות הבחין שם בכמה ילדים שעקרו עשבים שוטים מחצר הגינה למרות חום אדיר של 37 מעלות, חום שגרם לו – לשכן – להפסיק לטפל בגינה שלו. השכן העיד גם כי לא שמע אף קולות משחק של ילדים בוקעים מהבית.