הוועד הבינלאומי של הצלב האדום התייחס היום (שלישי) לטענות שהעלו קרוביה של אלמה אברהם (84), ששוחררה בתחילת השבוע משבי חמאס, על כך שנציגי ארגון הסיוע סירבו לקבל מהם תרופות עבור אמן בזמן שהייתה בעזה. "אמרנו למשפחה, כפי שהשבנו למשפחות אחרות שביקשו להעביר תרופות, שבשלב זה אין לנו אפשרות להעביר תרופות לבני הערובה הישראלים מכיוון שחרף הבקשות שלנו להעניק להם טיפול - הבקשה שלנו לא נענתה. לא הייתה לנו אפשרות עד אותו רגע שפגשנו את אלמה בשלב החילוץ להעניק טיפול רפואי". בבית החולים סורוקה דיווחו היום על שיפור במצבה של אלמה.
1 צפייה בגלריה
אלמה אברהם
אלמה אברהם
אלמה אברהם
עוד אמרו בבית החולים כי האישה שנחטפה מקיבוץ נחל עוז בהכרה ושהיא נושמת בכוחות עצמה. מבית החולים נמסר כי הטיפול המיידי להצלת חייה של אלמה החל במחלקה לרפואה דחופה, והמשיך במחלקה לטיפול נמרץ כללי. במשך יותר מיממה היא הייתה שרויה בחוסר הכרה במצב קשה מאוד, מונשמת ומקבלת תמיכה למערכות גופה שקרסו.
מנהל המחלקה לטיפול נמרץ ד"ר מוטי קליין אמר: "היא מגיבה יפה לטיפול שניתן לה ומתאוששת. חשוב לי לציין שכחלק מהטיפול הרפואי אנו מלווים את בני המשפחה גם בתמיכה רגשית צמודה של השירות הסוציאלי בבית החולים. למרות השיפור במצבה, היא עדיין זקוקה להמשך ניטור ומעקב במסגרת המחלקה לטיפול נמרץ. אנחנו אופטימיים ונעשה הכול כדי למצות כל אפשרות להביא להמשך התאוששותה של אלמה".

"ערוכים למסור את התרופות"

"המקרה של אלמה אברהם חמור מאוד וליבנו עם המשפחה", אמרו בוועד הבינלאומי של הצלב האדום. "אנו מכירים את הבן שלה שנפגשנו איתו פעמיים. אנו עוקבים במתח גדול אחרי העדכונים. חשוב להגיד שהרופא של הצלב האדום היה הרופא הראשון שפגש את אלמה אברהם עם שחרורה משבי חמאס. הסברנו בכל ההזדמנויות: ברגע שתהיה הסכמה ותהיה לנו גישה להעביר את התרופות, יש בידינו את התרופות ואנו ערוכים ומוכנים לכך".
עוד אמרו בצלב האדום: "בלי גישה לא נוכל לבצע את המסירה, ומהסיבה הזאת סירבנו לקחת את התרופות מהמשפחות. הצלב האדום לא יכול לקחת על עצמו משימה שאין לו ודאות שיוכל לבצע ולטפח ציפיות שווא למשפחה. כל עוד לא נוכל להבטיח שנבצע את המשימה הזאת - לא נוכל לקבל את התרופות.
"הצלב האדום קרא וממשיך לקרוא לחמאס לשחרר את כל החטופים, לאפשר גישה לטיפול רפואי ולאפשר להם ערוץ תקשורת עם משפחתם. קראנו לכך בפלטפורמות ובהזדמנויות שונות - פעמים רבות ונמשיך לקרוא. נשיאת הוועד הבינלאומי של הצלב האדום אף נפגשה עם בכיר חמאס איסמעיל הנייה בדוחה שבקטאר וביקשה ממנו את הדברים הללו. אנו מבינים שיש ציפייה מצד המשפחות להשאיר את התרופות בעזה ואולם, ככל שאין גורם שיסכים לקחת את התרופות האלה - לא ניקח על עצמנו את המשימה הזאת".
דברי ילדיה של אלמה אברהם
(צילום: הרצל יוסף)

טל, בתה של אלמה, אמרה אתמול במסיבת עיתונאים שנערכה בבית החולים: "חיכינו לאמא שלי 52 יום. היא אישה בת 84, סבתא, סבתא רבא. אישה שמחה ואופטימית. היא יצאה מביתה על אופנוע בסטייל. בלי מטפלת צמודה ובלי מטפלת זרה, תפקדה לבד בבית ובישלה לעצמה. נכון, יש לה מחלות רקע, יש לה מחלה בבלוטת התריס, היא חולת לב, אבל כל המחלות שלה היו מאוזנות.
"שבוע קודם הצלחנו לשמח אותה שהיא ממתינה לנין חדש וחתונה לנכד. היא הייתה מחוברת לכל קהילת נחל עוז. הפקירו אותם אז והפקירו את אמא מבחינה בריאותית. לאמא לא הגיע לחזור כך, היא הוזנחה מבחינה רפואית במשך כל תקופת השהייה בשבי. היא לא קיבלה תרופות מצילות חיים, והגיעה כמה שעות לפני שנפרדה מאיתנו. אני יכולה לומר בשמה שהגיעה עם דופק 40 ועם טמפרטורה של 28 מעלות, מעורפלת הכרה, פצועה כולה. היא הופקרה פעמיים. פעם אחת ב-7 באוקטובר ופעם שנייה על ידי כל הארגונים שהיו צריכים להציל אותה ולמנוע את המצב הזה".
על התנהלות הצלב האדום, אמרה הבת: "התעשתנו בזמן אפס, הצלחנו לארגן את רשימת התרופות שלה ו'כללית' הורידו את השמיים בשבילנו. הביאו לאח שלי את התרופות ביד, הוא הגיע לפגישה עם נציגת הצלב האדום, ניסה למסור את התרופות ואמרו לו 'לא'. כמה ימים אחר כך היינו בהפגנה מול בניין הצלב האדום, ושוב נדחינו. אמא שלי לא הייתה צריכה לחזור ככה. אין לי מושג איך היא תצלח את הימים הקרובים. הלוואי ולא יצליחו להביס אותה - אמא אישה חזקה".