בזמן שעשרות אלפי סטודנטים משרתים במילואים בעומק הרצועה ובאזורים נוספים באיו"ש ובצפון, אחד מהם שמצליח להגיע למוסדות הלימודים למספר שעות, כדי לצמצם פערים, זכה ליחס תקיף ומבזה מ"חבריו" לספסל הלימודים - וכונה "רוצח".
מאי גולדשטיין, סטודנט הלומד באקדמיה לאומנות ועיצוב "בצלאל" בירושלים, הגיע מהמילואים ליום הלימוד, וסיפר על המקרה: "אחד מהסטודנטים קרא לי רוצח, עניתי לו שאני אמשיך לשמור עליו למרות ההערה המטומטמת שלו".
1 צפייה בגלריה
לוחמי צוות הקרב החטיבתי של כפיר בחאן יונס
לוחמי צוות הקרב החטיבתי של כפיר בחאן יונס
"הייתי עם מדים ונשק וקיבלתי המון מבטים, כאילו אני צריך להתבייש"
(צילום: דובר צה"ל)
גולדשטיין תיאר את התחושות באקדמיה, והוסיף כי "היה מוזר על גבול הלא-מפתיע. כנראה בגלל שהייתי עם מדים ונשק קיבלתי המון מבטים, כאילו שאני צריך להתבייש בעצמי או משהו". סטודנטית נוספת סיפרה כי "מרתק בעיניי לראות איך בקומה אחת אנחנו מנציחים זיכרון לעוטף הנטבח, וממש בקומה מעל לומדים עם תומכי הטבח בעוטף. מה זה אם לא מחשבה חופשית ומגוונת".
בתוך כך, לנוכח שורת מקרי התנכלויות שחוו הלומדים בבצלאל מאז 7 באוקטובר, הסטודנטים הקימו קבוצת וואטסאפ, שמטרתה לתעד את התמיכה שמביעים סטודנטים מסוימים במוסד בארגון הטרור חמאס.
בתחילת המלחמה פעלו בהנהלת בצלאל ביד תקיפה ביותר נגד שלוש סטודנטיות ערביות שפרסמו פוסטים של תמיכה בחמאס, וההנהלה החליטה להפסיק את לימודיהן במוסד. כמו כן, על מבנה המחלקה לאדריכלות נתלה דגל ישראל ענק, באתר האקדמיה הוקדש עמוד שלום לזכר הנופלים והנרצחים, ובמחלקת האופנה תפרו ציוד ללוחמי צה"ל.