הפרקליטות חתמה על הסדר טיעון עם מוחמד אל-עמורי, גבר בן 34 מלוד, שהואשם ברצח אחותו נג'לא בת ה-19 וקבר אותה ביער ב-2019. אתמול, לאחר החתימה על הסדר הטיעון, הוא חזר בו מכפירתו במעשה והסכים להודות בעבירת רצח בכוונה תחילה. כך נודע ל-ynet. העונש בסעיף העבירה שהודה יכול להגיע לפי החוק עד מאסר עולם, אך לא מחייב גזירת מאסר עולם אוטומטית. נציין כי הסדר הטיעון נחתם למרות שאחיהם הקטן של השניים, שהיה עד למעשים, מוגדר נעדר מאז אוקטובר 2019 - יומיים בלבד לפני שהיה אמור למסור את עדותו בפרשה.
במסגרת ההסדר הוסרו חלק מהעובדות שייחסו למעשה, לדעת הפרקליטות, חומרה גבוהה יותר של רצח בנסיבות מחמירות. בין הצדדים אין הסכמה בהסדר על העונש, הפרקליטות תבקש מהשופטים לגזור עליו מאסר עולם ואילו עורך דינו יכול לטעון לעונש קל יותר. אם המנוחה בירכה על ההסדר וביקשה שתהיה התחשבות בנאשם, בנה הבכור.
1 צפייה בגלריה
נעדר
נעדר
האח הנעדר ונג'לא אל-עמורי
אתמול הוצג ההסדר בפני השופטים ליאורה ברודי, מיכל ברק נבו ומיכאל תמיר, הנאשם הודה והורשע. גזר הדין יינתן בהמשך. בדיון אתמול בלוד טרם הרשעתו אמר הנאשם: "עברתי על כל כתב האישום המתוקן, נכון שגרמתי למותה של נג'לא, אבל לא בכוונה. נכון שעטפתי את הגופה בשמיכה וליפפתי אותה ברצועות בדים. נכון שנסעתי עם הרכב והשארתי את נג'לא בשטח הפתוח ואחר-כך קברתי אותה בבור בשטח הפתוח". כאמור כתב האישום תוקן ולאחר מכן הרשיע אותו הרכב השופטים.
לפי האישום המתוקן בו הודה, הנאשם, אחיה הבכור של המנוחה, כבר עזב את הבית וגר בדירה אחרת עם אשתו ובנו. באפריל 2019 שמע הנאשם שאחותו הקטנה, שעזבה גם היא את בית המשפחה - אך אז חזרה - יצאה בחצות מהבית. כמה מבני המשפחה ניסו ליצור עמה קשר - אך היא לא ענתה. לבסוף חזרה נג'לא לביתה ונכנסה לחדרה. הנאשם הגיע לבית המשפחה ב-00:23 ושאל את אחיו הקטן אם האחות חזרה הביתה. הוא השיב בחיוב.
בשלב זה נכנס הנאשם לחדרה של אחותו הצעירה, והם שהו בו זמן מה. על רקע חששו של האח הקטן לשלומה של אחותו, נכנס לחדר, אולם הנאשם הורה לו לצאת. לאחר חילופי דברים, ובשל תחושת הנאשם כי נג'לא פגעה בכבוד משפחתם, ובמטרה להטיל מרות או מורא, גמלה בלבו של הנאשם החלטה להביא למותה של אחותו.

הוא חנק את נג'לא בצווארה באמצעות שתי ידיו, בעודה יושבת על מיטה בחדר ומנסה למנוע ממנו לבצע את זממו. האח הקטן שוב נכנס לחדר וביקש מהנאשם לסלוח לנג'לא על מעשיה ולחדול ממעשיו, וניסה להדוף אותו מעליה. הוא לא חדל מחניקתה, תוך שהוא מפעיל לחץ על צווארה, עד שאיבדה הכרתה.
בהמשך, במועד שאינו ידוע במדויק האחות מתה. הנאשם הורה לאחיו הקטן לעזוב את הבית וללכת לבית אחותם. בהמשך, בעודו בבית עם נג'לא, עטף הנאשם את גופתה בשמיכה וליפף את השמיכה ברצועות בדים. בהמשך נשא הנאשם את גופתה העטופה של נג'לא מהבית והכניסה למושב האחורי ברכב. הוא הותיר את גופתה בשטח פתוח סמוך ליישוב שוהם. אחרי כמה שעות שב למקום עם מעדר, איתר מקום להסתיר גופתה וקבר אותה בבור וכיסה אותו באבנים, באדמה, סלעים וענפים, וזאת במטרה להסוות את מקום הקבורה, ועזב את המקום.
בין הראיות במשפט ישנם סרטוני וידאו מהלילה שבו נעלמה נג'לא, שצולמו ליד בית המשפחה ובדרך המובילה ליער בו הושלכה הגופה. בסרטונים נראה אדם מעמיס מטען על רכב המתאים לתיאור רכבו של הנאשם. סרטון נוסף שיוצג צולם ביום שבו מוחמד העביר לכאורה את הגופה, והוא נראה בו מכניס לרכבו מעדר שלקח מהבית.
במשך שבועיים, נציין, נמנעה משפחתה של אל-עמורי מלדווח על היעלמותה של נג'לא. רק לאחר פניית ynet המשטרה פרסמה את דבר היעלמותה וקראה לציבור לסייע בחיפושים. מיד לאחר מציאת הגופה, נעצרו האח ובני משפחה נוספים של המנוחה. יומיים לפני עדותו המוקדמת שלא האח שהיה עד למעשים, הוא נעלם. עד היום הוא עדיין מוגדר נעדר, ותיק החקירה לבירור היעלמותו במשטרה עדיין פתוח.