"הפשע מגיע לכל בית": ביישוב ג'לג'וליה שבמשולש שוב שוררת אווירה קשה, לאחר רצח שני תוך שלושה ימים. אתמול (שבת) מוחמד טהא בן ה-38 נורה למוות בעת שעבד בסופרמרקט בבעלותו, כשאלמונים ירו לעברו שלושה כדורים שהביאו למותו. באותו מקום בדיוק, ובאותה שעה ביום, חוסל לפני ארבעה ימים בכיר בארגון פשע.
טהא היה נשוי ואבא לשתי בנות. אחיו חמזה סיפר: "אם תשאלו כל אחד כאן על מוחמד, הם יספרו לכם על המוסר שלו, ועל מידת אהבתו לחיים ולבני משפחתו ובנותיו. לפני תקופה קצרה קנה סופרמרקט כדי להתפרנס ממנו, ושם רצחו אותו". חמזה סיפר כי האירוע תפס את המשפחה בהפתעה: "הוא לא פגע באף אחד, ועזר לאנשים. הוא היה מוכן לספק הכול למשפחתו, עד המוות, שממנו הוא לא חשש. בכל החברה הערבית ובג'לג'וליה סובלים מהפשע המאורגן".
2 צפייה בגלריה
חמזה טהא תושב ג'לג'וליה, אח של הנרצח
חמזה טהא תושב ג'לג'וליה, אח של הנרצח
חמזא טהא (מימין) ואחיו מוחמד, שנרצח אתמול. "קנה סופרמרקט כדי להתפרנס, ושם רצחו אותו"
2 צפייה בגלריה
אותו מקום, רצח שלישי תוך מספר ימים. הזירה אתמול ולפני ארבעה ימים
אותו מקום, רצח שלישי תוך מספר ימים. הזירה אתמול ולפני ארבעה ימים
אותו מקום, רצח שלישי תוך מספר ימים. הזירה אתמול ולפני ארבעה ימים
לדבריו, "שום רשות לא עוזרת, וגם לא מוסדות ממשלתיים. אני מאשים את כל תושבי היישובים שבהן מתרחשים אירועי הרצח, שלאחריהם הם אומרים 'תודה לאל, לא נפצענו, זה היה אצל השכן', ואז הם הולכים לישון. הפשע מגיע לכל בית בג'לג'וליה". חמזה טהא סבור שצריך לפנות לצעירים שעובדים עם ארגוני הפשע, שלדבריו הגיעו לעולם הזה כי "לא מצאו מי שיתמוך בהם".
הוא הוסיף: "חלקם מגיעים מתנאים סוציו-אקונומיים קשים ומפתים אותם בכסף, לחלקם אין הורים. בגלל הכישלון של המוסדות המקומיים להכיל את הצעירים האלה, התופעה הזו הולכת ומחריפה. במקרה הזה הרוצח והנרצח הם תושבי המקום, ואיננו יודעים עוד מה מצפה לנו. האסון כואב. היינו באמצע ההכנות לסעודת אפטאר ואז שמענו על האסון הזה. אם הנרצח היה יהודי - היו עוצרים את הרוצחים תוך שעתיים". כשדמעות זולגות מעיניו, סיפר גם על אחייניותיו ש"יודעות שאבא לא חוזר, ורק ביקשו לראות אותו לפני הקבורה".
כאמור, רצח זה, ה-42 בחברה הערבית מתחילת השנה ותוך שלושה חודשים בלבד, אירע באותה זירה שבה חוסל ביום רביעי האחרון אדריס עודה (28), איש הכספים בארגון הפשיעה של העבריין קוטייר עודה.
אותו ירי אירע גם כמעט באותה שעה של היום. קוטייר עודה, שמרצה 18 שנות מאסר, הודה והורשע בשורת עבירות אלימות - אך לא בניהול ארגון פשיעה, אף שמערכת אכיפת החוק ראתה בו ראש ארגון פשיעה.