2 צפייה בגלריה
לשימוש האייטם הספציפי*** - שנה למלחמה באוקראינה
לשימוש האייטם הספציפי*** - שנה למלחמה באוקראינה
תושבת קייב. מתוך צילומי התערוכה
(צילום: זיו קורן)
איך מסקרים מלחמה תחת אש, מה תפקידה של העיתונות בזירות קרב והאם יש רגע שבו מסוכן מדי לשלוף את המצלמה? שאלות אלו יעמדו במרכזו של ערב מיוחד שיערוך מוזיאון תל אביב לאמנות ביום ראשון, לציון שנה לפלישה הרוסית לאוקראינה ולפרוץ המלחמה.
ד"ר רונן ברגמן והצלם זיו קורן, שסיקרו יחד את המלחמה בשליחות ynet ו"ידיעות אחרונות", ישוחחו באירוע עם העיתונאי אטילה שומפלבי על מסעם המשותף לאוקראינה שבו תיעדו את זוועות המלחמה, ויקרינו קטעים מתוך סרטם הדוקומנטרי שליווה את מסעם.

האירוע יתקיים בין השעות 21:00-17:30 והוא פתוח לציבור, בהרשמה מראש באתר המוזיאון, ויוקדש כולו לתיעוד המלחמה באוקראינה ולצילום עיתונות באזורי עימות.
בערב ישתתף גם העיתונאי איתי אנגל, שסיקר את המלחמה עבור התוכנית "עובדה". הצלמת ורדי כהנא תנחה פאנל על מעמדו של צילום העיתונות כיום, בהשתתפות ענת סרגוסטי, רינה קסטלנובו ואבישג שאר-ישוב, שיספרו על חוויותיהן האישיות כצלמות באזורי עימות לאורך השנים. הצלם אדוארד קפרוב יציג פרויקט ייחודי בעקבות נסיעותיו לשדה הקרב באוקראינה.
2 צפייה בגלריה
לשימוש האייטם הספציפי*** - שנה למלחמה באוקראינה
לשימוש האייטם הספציפי*** - שנה למלחמה באוקראינה
תושב בבוצה. מתוך צילומי התערוכה
(צילום: זיו קורן)
את הערב תנחה רז סמירה, אוצרת הצילום של מוזיאון תל אביב לאמנות, וישתתפו בו מנכ"לית המוזיאון טניה כהן-עוזיאלי והאוצרת הראשית מירה לפידות, עורך "ידיעות אחרונות" נטע ליבנה ומנכ"ל "ישראייד" יותם פוליצר.
"מוזיאון תל אביב מביע סולידריות עם אזרחי אוקראינה הנאבקים בגבורה על עצמאותה של ארצם והדמוקרטיה בה", אמרה טניה כהן-עוזיאלי, מנכ"לית מוזיאון תל אביב לאמנות. "המוזיאון הוא שחקן פעיל בחיי התרבות בארץ ומהווה במה משמעותית בציבוריות הישראלית. אירוע זה, שבו אנו מארחים צלמי עיתונות ואנשי תקשורת בכירים, הוא ביטוי למחויבות שלנו להגיב לאירועי השעה הבוערים".