ג', בת הזוג לשעבר של הדי ג'יי ואיש הסאונד המוכר שנעצר בשבוע שעבר בחשד שביצע מעשים מגונים בילדות דרך הטלפון, שחשוד גם בתקיפתה - לאחר שגילתה את העדויות לכך במכשיר שלו - סיפרה בריאיון לאולפן ynet שהיא גילתה בטלפון הנייד שלו התכתבויות מיניות עם ילדות בכיתה ד'. לדברי ג', שקנתה שמלת כלה שלושה ימים לפני המקרה, יש למצות את הדין עם האיש שהיה בן זוגה במשך שנתיים וחצי.
ג' סיפרה על הרגע שבו גילתה את הסוד שהסתיר בן זוגה לשעבר. "חזרתי הביתה מהעבודה, הוא ישן במיטה ולידו היה הטלפון הקודם שלו. הוא שדרג טלפון מזמן, ובכל זאת הוא כבר תקופה התעסק עם הטלפון הישן ולא הבנתי למה, אז החלטתי שאני אבדוק אותו", סיפרה. "פתחתי את הטלפון והאפליקציה האחרונה שנפתחה הייתה טיקטוק. עוד לא חשדתי, אבל אז נכנסתי לאפליקציה וראיתי שתי הודעות שלא נקראו. כשנכנסתי להודעות ראיתי עשרות התכתבויות מיניות, אחת מהן עם ילדה בכיתה ד'".
3 צפייה בגלריה
די ג'יי
די ג'יי
"לא היו סימנים בהתנהגותו שהעלו חשד". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
"ישר הערתי אותו, פתחתי את האור, העפתי את השמיכה והתחלתי לצרוח עליו שראיתי הכל ואני יודעת הכל", תיארה ג'. "הראיתי לו את הטלפון וצרחתי באמוק שהוא פדופיל ושהוא דיבר עם ילדה בכיתה ד', והוא הכחיש. אני רציתי לקחת את המפתחות ולנסוע להורים שלי, ואז הוא פשוט הוציא את הטלפון מהיד שלי בכוח. הוא תקף אותי, ותוך כדי המאבק התקשרתי לאבא שלי וצרחתי לו בטלפון שיבוא. זה היה במפרסת, והתברר בדיעבד שהשכנים שמעו את הצרחות שלי והזמינו משטרה. לא חשבתי על עצמי באותו רגע, רק חשבתי על זה שאני חייבת לדווח על זה למשטרה כי מדובר בילדות קטנות".
ג', שהייתה בזוגיות במשך שנתיים וחצי עם החשוד, אמרה כי לא היו סימנים בהתנהגותו שהעלו חשד במשך כל התקופה. "לא חשדתי בכלום, הייתה לנו זוגיות מדהימה", אמרה. "הוא היה החבר הכי טוב שלי, הוא היה אהבת חיי והיינו אמורים להתחתן. שלושה ימים לפני המקרה קניתי שמלת כלה, סגרנו כבר אולם. יום לפני אמא שלו קיבלה ממני את פרטי הסכם הממון שרצינו לעשות. החתונה מן הסתם בוטלה, ואני עד עכשיו מנסה לעכל את זה, כי יש את האיש שאהבתי שהיה החבר הכי טוב שלי, ויש את האיש מנגד שעשה את הדברים האלה".
3 צפייה בגלריה
מסרונים
מסרונים
בדקה בטלפון הנייד של החשוד ללא הסכמתו - ונחקרה באזהרה. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
לאחר שנעצר על ידי המשטרה החשוד הובא לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בפתח תקווה, והשופט עודד מורנו קבע כי קיים חשד סביר למעשים, אך הטיל צו איסור פרסום על שמו והחליט לשחרר אותו למעצר בית של שבעה ימים. באופן אבסורדי, ג' בעצמה הפכה לחשודה ונחקרה תחת אזהרה כשהגיעה לתחנת המשטרה, בגלל שהיא חיפשה בטלפון הנייד של החשוד בניגוד להסכמתו.
עו"ד שי טובים, שמייצג את ג', הסביר באולפן ynet על התהליך. "בישראל, כשאדם מגיש תלונה נגד חשוד שטוען שחדרו לטלפון שלו שלא בהסכמתו - באופן מיידי אותו אדם שהגיש את התלונה נחקר תחת אזהרה. לכן כשג' הגיעה לתחנת המשטרה, היא נחקרה תחת אזהרה. כשנחקרים תחת אזהרה בישראל, לא משנה אם אתה מתלונן או לא - אוטומטית אתה מוכלל במאגר והופך להיות אדם עם רישום פלילי".
3 צפייה בגלריה
"הנוהל של המשטרה גורם לכך שאנשים לא רוצים להתלונן". עו"ד טובים
"הנוהל של המשטרה גורם לכך שאנשים לא רוצים להתלונן". עו"ד טובים
"הנוהל של המשטרה גורם לכך שאנשים לא רוצים להתלונן". עו"ד טובים
(צילום: עידו ארז)
עו"ד טובים הוסיף: "זה הנוהל של משטרת ישראל, והוא גורם הרבה פעמים לאנשים לא לרצות להתלונן. רק כדי לתאר את התהליך - מג' לקחו טביעות אצבע ודגימות DNA. מחר למשל כל שוטר שייסע ברחוב ויבקש ממנה תעודת זהות, או סתם יקליד אצלו במחשב את מספר הרכב שלה, יחשוב שמדובר באדם שיש נגדו חשדות כאלו ואחרות".
למרות זאת, ג' לא מתחרטת שהתלוננה ואמרה שצריך למצות את הדין עם בן זוגה לשעבר. "אף אחת לא צריכה לפחד להתלונן, למרות שהתהליך הוא ממש קשה", סיכמה. "אני חושבת שצריך למצות את הדין עם כל האנשים האלה, כדי שיהיו כמה שפחות כאלה בעולם. ההורים צריכים לבדוק את הטלפונים של הילדים שלהם ולא להיות שאננים. אנחנו צריכים לדאוג להם, לא משנה כמה זה קשה לנו".
מעורך דינו של הדי ג'יי, רותם סרי, נמסר: "לפני כשבועיים הוא נעצר באשר לטענות שהעלתה בת זוגו. הוא נחקר והכחיש באופן גורף את החשדות המיוחסים. למחרת הוא שוחרר על-ידי בית המשפט. לדאבון הלב, עד לשלב זה הוא לא נחקר פעם נוספת ולא ניתנה לו הזדמנות לתת הסבר לכל טענה חדשה, ככל שכזו קיימת. הוא נחוש להוציא לאור את חפותו ובטוחני שכך יהיה".
אדם קוטב סייע בהכנת הכתבה