רוני מזרחי, אחד מדיירי הבניין שפונו אתמול (שלישי) מבתיהם בחולון בעקבות קריסת קיר שאליו היה מחובר ארון החשמל, אמר בריאיון לדודו ארז ויואב רבינוביץ ב-ynet radio כי "יותר מ-24 שעות לא היה מענה, שום דבר. היינו ברחוב".
האירוע התרחש ברחוב פנחס לבון. במסגרת עבודות של פרויקט תמ"א 38 קרס קיר בלוקים ישן, שאליו כאמור היה מחובר ארון חשמל, בזמן יציקת קיר בטון בקומה הרביעית. בעקבות קריסת הקיר זרם בטון במורד חדר המדרגות. הבניין הוכרז כמסוכן למגורים ולוחמי אש שהוזעקו למקום החליטו יחד עם מהנדסי המבנה על פינוי הדיירים, והורו לנתק את החשמל והגז. 16 משפחות פונו מהמבנה.

היית בדירה כשזה קרה? "לא הייתי בדירה, הייתי בחיפה. אבל גיסתי וחמשת ילדי היו בדירה. הגיעו למקום מכבי אש, אבל הילדים שלי לא ראו אותם".
מה קורה עם הבית? יודעים למה זה קרה? אתם יכולים לחזור? "לפי דוח המהנדס היה קיר בעובי שבע עד 10 ס"מ, והיזם כביכול מאשים את הקיר שהיה דק מדי. עכשיו חזרנו וחיברו אותנו לחשמל, אבל יותר מ-24 שעות לא היה מענה. היזם לא לקח אחריות ולא בא לדבר. כשהוא בא, זה היה בגלל הוראה מהעירייה, ואז הוא אמר שהוא לא הפסיכולוג שלנו".
1 צפייה בגלריה
הנזקים בבניין בחולון
הנזקים בבניין בחולון
הבטון שזרם בחדר המדרגות
אתם חוששים מההמשך? מה צפוי לקרות לדעתך? "כל הבתים כבר פגומים מהקדיחות שלו, הרצפות שקועות, הכל רעוע. בטח שאנחנו חוששים, מאוד חוששים. אני לא יודע מה צפוי לנו. היזם תיקן את הקיר ושם בלוקים. זה כנראה עבר אישור של מהנדס העיר, אבל אני לא יודע אם אפשר לסמוך על זה, אין הרבה ברירות. אתמול הבן שלי, בן ארבע, אמר 'אני לא יודע אם אני חוזר הביתה'. הוא אמר לכבאי 'אני לוקח את הדובי שלי כי בטח אני לא אחזור הביתה'".
כמה זמן עוד צפוי לתמ"א? "היזם מחויב עד 32 חודש, אבל כמו שאני רואה את העניינים - זה יקח הרבה יותר. זה חוסר אחריות של הקבלן. הוא לא ירד אלינו ולא הציע מלון, כלום. אנשים היו בגינות, אנשים מבוגרים. 'אתה עשית את הנזק' הוא אמר לי".