מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי הזהיר הערב (רביעי) לקראת מצעד הדגלים שיתקיים מחר בירושלים, כי "גורמי טרור שמונעים מאיראן, דרך חיזבאללה, חמאס וג'יהאד איסלאמי קיצוני, זורעים ברשתות החברתיות מידע כוזב על אודות מסלול מצעד הדגלים - ומטרתם לייצר הסתה פרועה לטרור נגד רבבות הישראלים שיציינו את יום ירושלים בשורת אירועים".
המפכ"ל ציין כי אלפי שוטרי ולוחמי מג"ב יהיו פרוסים מחר בירושלים, במסגרת כוננות שיא בבירה. "מסלול הצעידה מתקיים עשרות שנים, ולא ישתנה גם מחר", הוסיף שבתאי. גם מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן אמר כי ברשתות החברתיות מצטיירת תמונה מסיתה נגד המשתתפים. "ההסתה ברשתות החברתיות גוברת תוך שימוש בשקרים, הפחדות וסיסמאות חסרות אחיזה במציאות", הוא אמר.
3 צפייה בגלריה
מצעד הדגלים נעצר בשער שכם
מצעד הדגלים נעצר בשער שכם
מצעד הדגלים. ארכיון
(צילום: AFP)
אזהרת בכירי המשטרה בירושלים מתכתבת עם הקריאות של ארגוני הטרור הפלסטיניים לתושבי מזרח העיר, הגדה המערבית וערביי ישראל. הם קראו להם להגיע מחר למסגד אל-אקצא מתוך חשש ש"הקו האדום", כהגדרתם, ייחצה. מסלול מצעד הדגלים, יש להדגיש, לא מתוכנן לעבור כלל בהר הבית - אבל כן דרך שער שכם.
בכיר חמאס איסמעיל רדואן הזהיר היום כי "מסגד אל-אקצא הוא קו אדום", ואמר: "נגן עליו בנפשנו ודמנו. לא נאפשר לשנות את הסטטוס קוו". גם בג'יהאד האיסלאמי, שמולו הסתיים רק בימים האחרונים מבצע "מגן וחץ בעזה", אמרו "נתייחס לנייר הרגיעה שחתמנו עליו כאל נייר חסר ערך. לא נאפשר לכיבוש לחצות את הקווים האדומים".
3 צפייה בגלריה
הוועדה לביטחון לאומי
הוועדה לביטחון לאומי
"גורמי טרור מנסים ליצור הסתה פרועה". שבתאי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
לצד המתיחות הביטחונית בבירה הנובעת מעצם קיומו של המצעד, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, עדיין לא הודיע אם הוא מתכוון לעלות להר הבית - כפי שעשה בשנים עברו ביום ירושלים. בשנה שעברה, כח"כ באופוזיציה, עלה בן גביר להר וכתב בטוויטר כי "עלינו הבוקר, יום ירושלים, להר הבית. לא ניכנע לאיומים של ארגוני הטרור - אנחנו בעלי הבית בירושלים". 
במערכת הביטחון מעריכים כי השר לביטחון לאומי לא צפוי לעלות להר מחר, אך זה עשוי להשתנות - ולהגיע לפתחו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שיצטרך לקבל החלטה בנושא. בנוסף, נתניהו יצטרך להחליט הערב לגבי עליית ח"כים להר הבית מחר.
חרף האיומים, בישראל לא מזהים תמריץ של חמאס או הג'יהאד האיסלאמי לפעול, אלא במקרה של מהומות ופרובוקציות בשטח - ומאמינים שאם לא תינתן עילה לכך, הסבירות שיתרחש אירוע חריג נמוך מאוד. בישראל פועלים באופן משמעותי כדי לא להגיע לחיכוך. בישראל לא מורידים מהפרק אפשרות של ירי סוררים, ונערכים לכך.
3 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר הר הבית
איתמר בן גביר הר הבית
יעלה להר הבית? בן גביר
בתוך כך, נדחתה העתירה שהגישו לבג"ץ עמותת עיר עמים וכמה תושבי מזרח שירושלים, שביקשו למנוע קיום של שתי צעידות נוספות שאמורות להתחבר למצעד המרכזי. "מסלול המצעד וכן שתי התהלוכות אושרו על ידי המשטרה, ואין בהם משום חידוש ביחס לשנים שעברו", קבע בג"ץ. "בנסיבות אלו, ובעיקר נוכח ההתייחסות המפורשת לכך שאין מדובר בשינויים ביחס לעבר ולהקפדה שתינקט בשמירה על ההוראות הרלוונטיות, לא מצאנו סיבה להתערבותנו". עוד נכתב: "חזקה על המשטרה כי תמלא את התפקיד המוטל עליה בצורה מיטבית, מתוך אחריות ציבורית והכרה במורכבות המשימה המוטלת עליה". בקשתה של המדינה לחייב את העותרים בהוצאות לא התקבלה.
הצעידות שעומדות במרכז העתירה אמורות לצאת משכונת הר הזיתים לכותל המערבי. על פי ההערכות, צפויים להשתתף בה כ-850 בני אדם. צעידה נוספת צפויה לצאת משכונת בית אורות לכותל, ושם על פי ההערכות ישתתפו כ-200 בני אדם.