אית'ן מלצר, חייל לשעבר בצבא ארה"ב, נשפט ביום שישי ל-45 שנות מאסר אחרי שתכנן לבצע מתקפת טרור נגד חבריו ליחידה, בבסיס של הצבא האמריקני בטורקיה.
מלצר, כיום בן 24, היה חבר בארגון ניאו-נאצי ופרו-ג'יהאדיסטי בשם "מסדר תשע הזוויות" (O9A). חברי הארגון מעריצים את אדולף היטלר - אך גם את אוסמה בן לאדן. התובעים הפדרליים במשפטו של מלצר הגדירו את הארגון כ"ניאו-נאצי, שטניסטי וג'יהאדיסטי, שדוגל בעליונות לבנה ובאלימות קיצונית" ומטרתו הסופית היא "להביא לנפילתה של החברה המערבית".
2 צפייה בגלריה
צפון קרוליינה ארה"ב חיילים אמריקנים עולים ל מטוס בדרך למזרח אירופה
צפון קרוליינה ארה"ב חיילים אמריקנים עולים ל מטוס בדרך למזרח אירופה
חיילים בצבא ארה"ב, ארכיון
(צילום: רויטרס )
מלצר התגייס לצבא ב-2018. ב-2019 הוצב באיטליה, כחלק מהחטיבה המוטסת ה-173 של צבא ארה"ב. במהלך שירותו באיטליה הוא נרשם לפורומים קיצוניים באינטרנט, שם הוריד סרטונים של מתקפות ג'יהאדיסטיות נגד כוחות אמריקניים וצרך תעמולה ימנית-קיצונית וניאו-נאצית.
עורכי דינו של מלצר טענו כי רק ב-2019 הוא התחיל לתמוך ב"מסדר תשע הזוויות" והחשיב את עצמו כחבר הארגון. לפי התביעה הוא החל להיות מעורב בנעשה בארגון הניאו-נאצי כבר ב-2017, וכשהתגייס ב-2018 עשה זאת כדי לקדם את מטרות הארגון מתוך הצבא ולשמש מעין "חפרפרת".
במאי 2020 הודיע צבא ארה"ב למלצר שהוא יועבר ליחידה שתפקידה הוא לשמור על בסיס אמריקני מבודד ורגיש בטורקיה. אחרי שהשתתף בתדריכים לקראת העברתו, מלצר החל למסור מידע רגיש ומסווג על היחידה לאנשי O9A. מלצר שלח להם את המיקום המדויק של הבסיס בטורקיה, את מספר החיילים שישמרו על המתקן ואת התחמושת שתהיה להם.
מלצר האמין שפיגוע רב נפגעים בבסיס יגרור את ארה"ב למלחמה חדשה במזרח התיכון, ולפי התובעים רצה "להביא בסופו של דבר למלחמת גזע". ב-23 במאי 2020, חמישה ימים לפני הגעתו המתוכננת לטורקיה, הועברו הודעות שכתב על המתקפה בבסיס לפורום של O9A. אחד החברים בפורום היה מקור ששיתף פעולה עם ה-FBI. מלצר נעצר, וכתב אישום נגדו הוגש ביוני 2020.
מלצר הואשם בניסיון לרצוח חיילים אמריקנים, בסיוע לטרוריסטים ובהעברת מידע ביטחוני בניגוד לחוק. בחודש יוני 2022, שנתיים אחרי שהכחיש את האישומים נגדו, הוא הודה במיוחס לו. "אני מצטער ואני מתחרט על כך דבר שעשיתי", אמר אשתקד לשופט.
עורכי דינו של מלצר טענו כי המזימה שלו לא הייתה קוהרנטית בשום שלב, ולא היה מי שיבצע אותה. "הרעיונות של הארגון מעולם לא היו יותר מרעיונות", טענו סניגוריו של החייל לשעבר.