ראש ישיבת הסדר ביפו, שתלמידיה משרתים בצה"ל אחרי לימודיהם בה, אמר בכנס של ישיבות הסדר שנערך אתמול (חמישי) כי לפי העיקרון ההלכתי, יש להרוג את כל תושבי עזה. כשנשאל ספציפית על קשישים ותינוקות, ענה: "אותו דבר".
דבריו של הרב מאלי:
הרב אליהו מאלי, שהקים בשנת 2008 ביפו את ישיבת "שירת משה", ייחד את דבריו ליחס לאוכלוסייה האזרחית בעזה במלחמה. בפתח דבריו הוא אמר כי "מכיוון שזה נושא רגיש, ואמרו לי שמעלים באינטרנט, אז אני רוצה להקדים ולומר שהשורה התחתונה היא שצריך לעשות בדיוק מה שנאמר בפקודות צה"ל".
בהמשך החל לתאר מהי מלחמת מצווה, ואמר כי "הדין הבסיסי במלחמת מצווה, במקרה הזה בעזה, הוא - 'לא תחיה כל נשמה'. לא תהרוג אותם? הם יהרגו אותך. המחבלים של היום הם הילדים של המבצע הקודם שהשארת אותם בחיים. הנשים הן בעצם אלה שיוצרות את המחבלים".
"זה או אתה – או הם", הוסיף הרב מאלי. "לא תחיה כל נשמה מבוסס על 'הבא להורגך – השכם להורגו'. לא רק על הנער בן ה-14, 16, האיש בן ה-20, 30 שמרים עליך נשק – גם על דור העתיד. וגם על מי שמייצר את דור העתיד. כי באמת אין הבדל".
4 צפייה בגלריה
הרב אליהו מאלי
הרב אליהו מאלי
הרב מאלי
(צילום: מוטי קמחי )
הוא נשאל אם הוא מדבר גם על הזקנים, וענה כי זו "שאלה כבדה, יש את הלב היהודי", אבל לא אמר אחרת: "איך זה יכול להיות? היום זה כל כך מובן כסברה, ואין סברה אחרת. דייקתי על המלחמה בעזה. יש הבדל בין אוכלוסייה אזרחית במקומות אחרים, לאוכלוסייה אזרחית בעזה. בעזה על פי ההערכות 95 עד 98 אחוז רוצים בהשמדתנו".
בעת שנשאל "גם תינוקות?", ענה ראש ישיבת ההסדר: "אותו דבר. אתה לא יכול להתחכם עם התורה. היום הוא תינוק, מחר הוא לוחם. אין כאן שאלות. המחבלים של היום היו ילדים בני 8 במבצע הקודם. אז אתה לא יכול להסתפק כאן. לכן דין עזה שונה כאן".
במהלך המהומות במבצע "שומר החומות" ב-2021 הותקף באלימות ביפו הרב מאלי. בעבר עלו טענות באוכלוסייה הערבית ביפו כי הקמת הישיבה היא חלק מניסיון "לייהד" את יפו.
יו"ר העבודה מרב מיכאלי אמרה כי "שימוש ב'הלכה' לא נותן לאף 'רב' רשות להציג את היהדות או את ישראל כצמאי דם ונקם. הטקסט הזה פוגע באופן ישיר בביטחון מדינת ישראל וכמו אמירות מעוותות נוספות בשם 'ההלכה' ישמש את אויבינו במאבק בזירה הבינלאומית. אני דורשת מצה"ל וממשרד הביטחון להפסיק לשתף פעולה עם הישיבה עד לפיטוריו של הרב. אסור לצה"ל לאפשר השחתה מוסרית מסוכנת כזו בשורותיו".
מישיבת ההסדר "שירת משה" נמסר בתגובה: "החל מיום שישי הרב מאלי, איש אוהב אדם, פטריוט שמקדיש את כל חייו לחברה הישראלית, למדינה ולעם נמצא תחת מתקפות ואיומים. הרב שחתנו נפצע בעזה, ותלמידיו מפוזרים במחלקות האשפוז השונות ברחבי הארץ, 'הואשם' בדברים שיוחסו לו שלכאורה אמר בנוגע ליחס לאוכלוסייה האזרחית בעזה.
"בשיעור הדגיש הרב שוב ושוב כי ישנה חובה הלכתית להישמע לפקודות הצבא בנושא הזה, ואף הסביר בפירוט ובהרחבה מדוע על חייל שיעז לפגוע באוכלוסייה אזרחית בניגוד לפקודות, חל דין רודף. לא פחות! העובדה שמישהו עלול להוציא את הדברים מהקשרם ולחתוך אותם באמצע מטעמים לא ענייניים - לא אמורה לגרום בשום צורה לאנשי רוח, ציבור או חינוך לנצור לשונם. יש להקשיב היטב לעובדות ולדברים כפי שנאמרו באמת".

"מועדון הציד של חמאס", והגינוי מצה"ל

בתוך כך, ב"דיילי מייל" וב"טיימס" הבריטי פורסמו תמונות שנלקחו מעמוד אינסטגרם המכונה "מועדון הציד של חמאס". בתמונות נראו בין היתר עצורים פלסטינים יושבים על הרצפה כשעיניהם מכוסות וידיהם כפותות. לפי הטענות, בין חברי אותו "ארגון" - אמריקנים המשרתים בצה"ל.
4 צפייה בגלריה
  חיילי צה"ל מכנים עצמם "מועדון הציד של חמאס"
  חיילי צה"ל מכנים עצמם "מועדון הציד של חמאס"
אחת התמונות שפורסמו בעמוד האינסטגרם
4 צפייה בגלריה
  חיילי צה"ל מכנים עצמם "מועדון הציד של חמאס"
  חיילי צה"ל מכנים עצמם "מועדון הציד של חמאס"
עם חולצות "מועדון הציד של חמאס"
מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "צה"ל מצפה מחייליו לפעול בצורה ממלכתית וערכית בשגרה ובמלחמה. התנהגות זו אינה עומדת בערכי הצבא, צה״ל מוקיע ומגנה התנהגות מסוג זה".
אלישע בן קימון השתתף בהכנת הכתבה