כוחות הביטחון פינו היום (ד') והרסו מבנים במאחז הבלתי חוקי עמונה, סמוך לעפרה שבבנימין. תושבי עפרה, שהתבשרו אמש על נפילת בן היישוב שנלחם בעזה, זועמים על פינוי המאחז. במכתב לאלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס, כתבו: "בחרת לעסוק בהרס וחורבן בעמונה".
"עוד בטרם קברנו את מתינו, כשחיילנו בני עפרה מצויים בשדות הקרב יחד עם כל עם ישראל ואנו ביישוב עסוקים באיסוף השברים וטיפול בקבורה, אנו מגלים בהלם כי בחרת הבוקר לעסוק בהרס וחורבן בעמונה", נכתב. "המומים וכועסים אנו שואלים - כיצד ניתן להצדיק את ההתעלמות מרגשותיהם של תושבי עפרה? איך אלוף הפיקוד מסוגל לתת הוראה כל כך לא מתחשבת וחסרת רגישות ביום כל כך עצוב לקהילת עפרה?".
1 צפייה בגלריה
פינוי עמונה ב-2017
פינוי עמונה ב-2017
פינוי עמונה ב-2017
(צילום: EPA)
הם הוסיפו כי "במקום שיירה של לוחמים עם דגלי ישראל שמטרתה להצדיע לקצין נופל בן היישוב, נכנסת בשערי היישוב שיירה להרס וחורבן. אין מילים בפינו לתאר את התחושות הקשות ואת תחושת חוסר האמון והיעדר הכבוד הבסיסי לנו תושבי עפרה, בני מפעל ההתיישבות".
אמש התבשרו תושבי עפרה על נפילתו בקרב בצפון רצועת עזה של סרן לירון שניר ז"ל, קצין ולוחם סיירת גולני. הבוקר החלו כוחות הביטחון בפינוי מבנים במאחז עמונה, שפונה כבר ב-2017. הפינוי היום כלל בית שבו התגוררה משפחה, מבנה שבו התגוררו צעירי בהם גם קצין שלוחם כעת בעזה ומצפה שנבנה בחודש האחרון.
ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ, אמר לאחר הפינוי: "איך בכלל עובר בראש לשלוח כוח פינוי ליישוב כשבאותן שעות המשפחה והקהילה התבשרו על נפילתו בקרב של תושב היישוב, קצין בסיירת גולני? כבר חודש וחצי שאנחנו פונים ומתחננים לאכיפה נגד פריצת דרכים ובנייה בלתי חוקית שהערבים באזור מבצעים, ומסבירים לנו שהכוחות עסוקים בגלל המלחמה. מסתבר שנגד בנייה של יהודים יש כוח אדם ויש פנאי וחשיבות".
גנץ הוסיף כי "אני בוש ונכלם מהפעולה הזו. זה זמן לפעול יחד באגרוף אחד ומאוחד, ולא לשלוח כוחות בצורה פוגענית כזו נגד מי שמשלם מחיר נורא במלחמה הזו. בשעה קשה זו אני מבקש לחזק את קהילת עפרה. נעמיק שורשים ונוסיף חיים".