3 צפייה בגלריה
רוני אלשיך
רוני אלשיך
אלשיך ינאם מחר בת"א נגד "המהפכה המשטרית", כלשונו
(צילום: מוטי קמחי)
אחרי שהגעתו נדחתה בעקבות הפיגועים בירושלים בסוף השבוע שעבר, המפכ"ל לשעבר, רב-ניצב בדימוס רוני אלשיך ינאם מחר (שבת) בהפגנה נגד המהפכה המשפטית שמובילים ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין. חלקים מנאומו, אותו יישא על במת התנועה לאיכות השלטון, הגיעו לידי ynet. את התוכנית שמובילה הממשלה הוא יכנה "מהפכה משטרית" - וישלח מסר גם לציבור הדתי.
אלשיך צפוי לומר כי הוא "משוכנע שניתן לעצור את הטירוף הזה", וידגיש כי יש מקום לתיקונים במערכת המשפט. לדבריו, בתוכנית הזו של נתניהו ולוין אין שום מרכיב החותר לתיקון. המפכ"ל לשעבר יטען כי הרפורמה מבקשת לשחרר את כל החסמים: "כל הכוח מועבר לרשות המבצעת ללא רסנים. זו תוכל לעשות ככל העולה על רוחה. מה שלא חוקי יהפוך לחוקי תוך ימים, ואם צריך - יעוגן בחוק יסוד".
3 צפייה בגלריה
השבעת הממשלה ה-37 במליאת הכנסת
השבעת הממשלה ה-37 במליאת הכנסת
"כיהודי שומר מצוות, מתבייש בהתנהגות הפוליטיקאים"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
3 צפייה בגלריה
הפגנת מחאה ברחוב קפלן בתל אביב
הפגנת מחאה ברחוב קפלן בתל אביב
ההפגנה בקפלן
(צילום: שאול גולן)
אלשיך ינסה לפנות לציבור ממנו הוא מגיע, חובשי הכיפות, ויאמר כי "כשומר מצוות אני חייב להודות כי אין גם שום דבר 'יהודי' במה שמוצע כיום. אני חש בושה כיהודי מאמין ושומר מצוות בהתנהגות הפוליטיקאים. אני שומע טענות חוזרות ונשנות לפיהן הציבור הדתי הפך להיות 'חומת המגן של השחיתות הציבורית'". דבריו מרמזים על התמיכה הציבורית לה זוכה יו"ר ש"ס אריה דרעי, זאת על אף שהורשע בפלילים לפני כשנה - ובג"ץ פסל את מינויו כשר. כעת מפלגתו ויתר שותפיהם לקואליציה מקדמים במרץ את הרפורמה המשפטית, בין היתר כדי להפוך את ההחלטה.
גם השבוע ההפגנות במוצאי השבת בתל אביב יתמקדו בשני מוקדים - בכיכר הבימה בהפגנת התנועה לאיכות השלטון וברחוב קפלן, שהפעם זזה מצומת עזריאלי לקפלן פינת רחוב ליאונרדו דה-וינצ'י. שתי ההפגנות יחלו ב-19:00, אך להפגנה המרכזית ברחוב קפלן תהיה צעדה שתחל כבר בשעה 18:00 מחניון רידינג ועד המוקד ברחוב קפלן.
בנוסף, ההפגנות נגד ההפיכה המשטרית יתקיימו בלמעלה מ-30 מוקדי מחאה, מצומת הגומא בצפון ועד אילת. בין היתר יתקיימו הפגנות ברעננה, כפר סבא, מודיעין, חיפה, ראש פינה, ירושלים, באר שבע, בית שמש, ראשון לציון ועוד.
מארגני המחאה בקפלן מסרו כי "ישראל נמצאת צעד אחד מהפיכתה לדיקטטורה ללא דרך חזרה. כפי שהנשיא מקרון הבהיר לנתניהו - אם תוכנית הרשע שלו תעבור, ישראל תחדל מלהיות דמוקרטיה. זו שעת מלחמה על הבית, על ערכי מגילת העצמאות, על החופש והשוויון. כמו בכל מלחמות ישראל - העם ינצח את הדיקטטורים שמאיימים עליו".