גל התחלואה בקורונה שגורם ליותר מ-40 אלף נדבקים חדשים ביום משפיע ישירות גם על שירותי התחבורה הציבורית. בחברת האוטובוסים "אפיקים" מדווחים כבר עתה על מחסור של כ-200 נהגים חולים ומבודדים. הם צופים כי עד יום ראשון הם יהיו במחסור של 400 נהגים - כחצי ממספר הנהגים בחברה כולה.
"הכבישים ריקים יותר והעומס פחת, אבל כמות האוטובוסים, מספר נהגי האוטובוס, הולכת וקטנה כתוצאה משיעור הולך וגדל של מאומתים ונכנסים לבידוד", אמר סמנכ"ל השיווק בחברה שי מלכה בראיון לאולפן ynet הבוקר (חמישי). להערכתו בגלל המחסור בכוח אדם צפויה תדירות האוטובוסים להיפגע בשיעור של לפחות 25%. "לא רק בקרב הנהגים, אלא בקרב כל השרשרת, גם עובדי המוסכים וכל המעטפת שמאפשרת לנהג באוטובוס לבצע נסיעה נפגעת מדי יום בשיעורים דרמטיים", הוסיף.
1 צפייה בגלריה
אוטובוס של "אפיקים"
אוטובוס של "אפיקים"
אוטובוס של "אפיקים"
גם נהגי המוניות מדווחים על שינויים משמעותיים בדפוסי הנסיעה בזמן גל האומיקרון. לפי ארגון נהגי המוניות, כמות הנסיעות פחתה בכ-60%. נהג ממוצע מקבל כעת הזמנה אחת בשעה, לעומת שלוש הזמנות בשעות השיא עד לאחרונה.
יו"ר ארגון נהגי המוניות שי דהן סיפר במשדר: "אלה שיושבים מאחורי ההגה נוסעים במהירות הרבה יותר גבוהה. היום הנסיעות מסתיימות מהר יותר, אבל גם כמות הנסיעות דלה יותר. אז בין נסיעה לנסיעה יש מרווחים גדולים. בנוסף נהגים רבים בבידודים. מהירות המענה של האפליקציות הרבה יותר גבוהה, והתחרות של נהגים על כל היא הרבה יותר גדולה. אם פעם נהג אחד היה מקבל הצעה, היום עשרה כבר מקבלים את ההצעה ויש תחרות מאוד גדולה".
דיין ציין כי מדובר בפגיעה כלכלית משמעותית בנהגים. "המונה שלנו כבר לא דופק. עד שיש נסיעה אנחנו לא מכניסים כסף, אנחנו נפגעים. אין פיצויים לעצמאים, גם משרד התחבורה מתעלם מכל הדרישות שלנו לתקן את כל העלויות של התעריפים התעלמות מוחלטת. אנחנו בבעיה מאוד רצינית".