העבידו דר רחוב באורוות סוסים ללא תשלום במשך שנה - וכשרצה לעזוב חטפו אותו, כלאו אותו בכלוב עם כלב נושך, היכו אותו וסחטו אותו: זו מסכת ההתעללות שעבר גבר בן 55, לפי כתב אישום שהגישה היום (חמישי) פרקליטות מחוז חיפה לבית המשפט המחוזי בעיר נגד חמישה תושבי עכו. הנאשמים - ג'אלב אסואד (28), אחמד חטיב (30), גלאל טבראני (31), חאזם נאסר (24), וג'יהאד בדוי (26) - מואשמים בעבירות של חבלה בכוונה מחמירה, חטיפה, סחיטה בכוח, כליאת שווא ועוד.
על פי כתב האישום שהגיש עו"ד ראיד רחאל, המתלונן, דר רחוב בן 55, אולץ על ידי הנאשמים לעבוד ללא תמורה כספית בניקיון אורוות הסוסים בחווה השייכת לחלק מהם, תוך שימוש באמצעי כוח, כפייה והפחדה. לעתים קיבל מהם סמים בתמורה לעבודתו. בהמשך סירב לעבוד אצל הנאשמים, וכתגובה החליט אחד הנאשמים לחטוף אותו בכוח ולכלוא אותו בחווה כדי שייאלץ להמשיך לעבוד בחווה.
אחד הנאשמים הגיע למקום בו הוא נמצא, אחז בו והכריח אותו ללכת איתו לחוות הסוסים. שם אחד הנאשמים אמר לאחרים כי "הוא לא רוצה לעבוד אצלנו. תשברו לו את הרגליים והוא לא יעבוד אצל אף אחד". הנאשמים האחרים היכו את דר הרחוב באגרופים, במעדר, בחפץ שנחזה כאקדח, בטוריה ובבעיטות בכל חלקי גופו. לאחר מכן, הכניסו אותו הנאשמים לכלוב, אחד מהם אף הכניס כלב לתוך הכלוב ונעל את דלת הכלוב. הכלב נשך את דר הרחוב ברגלו.
4 צפייה בגלריה
החשודים בהתעללות בדר רחוב
החשודים בהתעללות בדר רחוב
אחד הכלובים בחווה
(צילום: דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
החשודים בהתעללות בדר רחוב
החשודים בהתעללות בדר רחוב
(צילום: דוברות המשטרה)
בשלב מסוים הוציא אחד הנאשמים את הכלב מתוך הכלוב, והותיר את העובד כלוא שם. הנאשמים ומעורב אחר עזבו את החווה והותירו אותו כלוא בתוך הכלוב כשהוא חבול ומדמם. למחרת הגיע אחד הנאשמים אל החווה, הוציא את בן ה-55 מתוך הכלוב, היכה אותו באמצעות מקל של מטאטא בגבו, בראשו ובכל חלקי גופו, ודרש ממנו לנקות את החווה.
רב פקד ליאור הררי רב פקד ליאור הררי צילום: דוברות המשטרה
בשל פחדו מפני הנאשמים הוא נעתר לבקשה וניקה את החווה. לאחר שסיים במשימתו פנה אליו אחד הנאשמים ואיים עליו באומרו "זה התשלום שלך וזה מה שיהיה כשאתה לא תבוא. זה התשלום". כתוצאה ממעשי הנאשמים וכתוצאה מנשיכת הכלב, נגרמו למתלונן חבלות מדממות בשתי רגליו ובכל חלקי גופו. הקורבן אף לא פנה לקבלת טיפול רפואי בשל פחדיו מהנאשמים. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.
בבקשת הפרקליטות להורות על הארכת מעצרם של הנאשמים, צוין בין השאר כי בין הראיות יש תמונות בצבע המתעדות את החבלות שנגרמו למתלונן כתוצאה מהתקיפה. בנוסף, יש בידי התביעה תמונות וסרטונים המתעדים את זירת האירוע, את הכלב השחור שתקף את המתלונן ואת הכלוב שבו נעלו המשיבים את המתלונן.
4 צפייה בגלריה
החשודים בהתעללות בדר רחוב
החשודים בהתעללות בדר רחוב
אזור החווה
(צילום: דוברות המשטרה)
עו''ד שאדי דבאח, המייצג את חמשת הנאשמים, אמר ל-ynet: "בתיק כליאת השווא והחטיפה הנאשמים כופרים בעובדות כתב האישום. הם מכחישים כל קשר לעובדות המצוינות בו, וטוענים שחומרי החקירה שהוטחו בהם אינם משקפים נאמנה את כתב האישום. אמנם הם מכירים את המתלונן, אך הם טוענים שלא תקפו אותו, בשים לב שמדובר באדם שצורך סמים בכמויות גדולות, דבר שמשפיע על התנהלותו וכשירותו. לכן, אנו סבורים שצריכים לקחת את גרסתו בערבון מוגבל. לכאורה התיק אינו שלם מבחינה ראייתית, אך יחד עם זאת, עם קבלת חומרי החקירה, נתייחס בהתאם לכל סעיף וסעיף בכתב האישום".
רב פקד ליאור הררי, ראש מחלק ארגוני פשיעה בימ"ר חוף, מסר: "מדובר בכתב אישום חשוב שהוגש במסגרת פעילות נרחבת שנעשתה בעיר עכו, במסגרתה בוצעו מעצרים רבים וחשובים. יש בה כדי להשפיע על מפת הפשיעה בעיר. משטרת ישראל תמשיך לפעול למען השבת השקט והביטחון לתושבים".

במקרה אחר, פרקליטות מחוז חיפה הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נוסף נגד ג'אלב אסואד (28) מעכו, בגין ניסיון רצח ועבירות נשק. על פי האישום שהגישה עו"ד עינב איטסקו גולד, קשר הנאשם קשר עם אחרים לגרום למותו של מתלונן אחר באמצעות פיצוץ מטען חבלה שיוצמד לרכבו. הנאשם והאחרים הצטיידו במטען חבלה, ולאחר מכן הנאשם או אחר מטעמו הגיע לחניון הבניין בו הוא מתגורר, הצמיד את מטען החבלה לחלק התחתון הקדמי של רכבו, ועזב את המקום.
הנאשם הורה לאנשים מטעמו לתצפת על אזור הבניין ולדווח לו על תנועותיו ועל המועד בו ייכנס לרכב ויחל בנסיעה, בכדי להפעיל את המטען ולגרום למותו. כיממה וחצי לאחר הצמדת המטען נסע המתלונן עם הנהג שלו ברכב. בעת שנסעו השניים בכביש היציאה מהחניון, נפל מטען החבלה מהרכב. המתלונן ונהגו לא הבחינו בנפילת מטען החבלה, והמשיכו בנסיעה. המטען התגלה על ידי אחד הדיירים המתגורר בבניין שדיווח למשטרה.
4 צפייה בגלריה
ג'אלב אסואד
ג'אלב אסואד
הנאשם גאלב אסואד
בבקשת המעצר ציינה הפרקליטות כי הנאשם לא הצליח במטרתו ולפיכך המוטיבציה שלו לפגוע במתלונן עודנה קיימת וביתר שאת. הפרקליטות ביקשה להורות על מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. הנאשמים נעצרו במסגרת פעילות משטרתית רחבת היקף של חוקרי היחידה המרכזית במחוז חוף, שכללה חקירה סמויה והפעלת סוכנים סמויים בעכו העתיקה.