2 צפייה בגלריה
אום אל-פחם
אום אל-פחם
שוטר באום אל פחם, החודש
(צילום: EPA)
אחרי שסכסוך הדמים ביניהן גבה את חייהם של שלושה גברים והוביל למהומות אלימות באום אל פחם, המשפחות פהמי ובורגל הסכימו על הודנה, רגיעה, למשך שלושה חודשים. הרצח האחרון במסגרת הסכסוך היה של מוחמד בורגל, שנורה ברכבו בתחילת החודש.
הרקע לסכסוך לא ברור, והרצח הראשון בשרשרת התרחש לפני כמעט שלוש שנים. סאהר מחאמיד (19) נורה למוות בטעות מאש שכוונה לגבר ממשפחת פהמי. נגד שלושה תושבים הוגש כתב אישום, בהם גבר ממשפחת בורגל. אלא שתיק הרצח קרס והפך לתיק הריגה בגלל שהעד המרכזי נעלם וברח אל מחוץ לארץ, לאחר שהפרקליטות התרשלה ולא הוציאה לו צו מניעת יציאה מהארץ. בתיק זה הושג הסדר טיעון שבו נידונו הנאשמים לתשע שנות מאסר.
2 צפייה בגלריה
נרצח סאהר מחאמיד רצח אום אל פאחם
נרצח סאהר מחאמיד רצח אום אל פאחם
הנרצחים סאהר מחאמיד, ראנם ג'בארין, מוחמד בורגל ופתחי ג'בארין שנהרג מאש לוחמי מג"ב

הרצח הבא התרחש באוקטובר האחרון. עורך הדין ראנם ג'בארין (43), שקשור למשפחת פהמי, נורה למוות ביציאה ממסגד. במסגרת תיק הרצח של סאהר מחאמיד הוא ייצג את קרוב משפחתו שהיה יעד הרצח המקורי כנפגע בתיק. לכל אורך הדרך הוא התנגד להסדר טיעון. יומיים לפני הגשת הסדר הטיעון הוא נרצח. משפחת בורגל פרסמה הודעה שבה הכחישה קשר למעשה. עד היום לא הצליחה המשטרה לעצור חשודים ברצח.
לפני פחות משלושה שבועות נרצח מוחמד בורגל (33) בירי לעבר מכוניתו כשהיה בדרך לעבודה. על פי החשד מדובר היה בנקמת דם על רצח ראנם ג'בארין. גם במקרה זה אין חשודים במעשה. בעקבות זאת פרצו בעיר מהומות אלימות: באותו ערב הוצתו בתים השייכים לקרובי משפחה של עורך הדין ג'בארין שנרצח, והיה ירי לעבר בתים וכלי רכב השייכים להם. כוחות גדולים של מטרה ומשמר הגבול נכנסו בעקבות זאת לעיר.
יום למחרת פרץ רכב מחסום של משמר הגבול ופצע באורח קל שני לוחמים. לוחמים ירו לעבר הרכב, ומהירי נהרג פתחי ג'בארין, הקשור למשפחת פהמי. היום הוגש לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד פהמי ג'בארין (24), שהיה ברכב עם פתחי. לפי כתב האישום הוא נסע ברכב עם אקדח טעון ובו 16 כדורים. פתחי נהג ברכב ואילו פהמי השתטח על רצפת הרכב והסתתר. החקירה נוהלה ביחידה ללוחמה בפשיעה במרחב מנשה.