גבר ואישה נהרגו בתאונה קשה בכביש 22 סמוך למחלף ביאליק לצפון. לפי הודעת מד"א, השניים, בשנות ה-50 לחייהם, עצרו בצד הכביש כדי לתקן תקלה ברכבם - ואז נפגעו ממשאית חולפת. צוות מד"א שהגיע לזירה קבע את מותם במקום. בוחני תאונות הדרכים של המשטרה הגיעו לזירת האירוע ופתחו בחקירת נסיבות התקרית.
1 צפייה בגלריה
הזירה בה נהרגו הגבר והאישה מפגיעת המשאית
הזירה בה נהרגו הגבר והאישה מפגיעת המשאית
זירת התאונה בכביש 22
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
הדיווח על האירוע התקבל בשעה 14:58 במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל. חובשים ופרמדיקים של הארגון זיהו את השניים ללא סימני חיים, סובלים מחבלה רב מערכתית, וכאמור קבעו את מותם במקום.
הפרמדיק אופק עקראוי וחובש רפואת החירום איתי מזור סיפרו: "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד שבה גבר ואישה שככל הנראה עצרו בצד הדרך לתקן תקלה ברכבם, נפגעו ממשאית במקום. ראינו את הגבר והאישה שוכבים במרחק מהמשאית כשהם מחוסרי הכרה ללא נשימה וללא דופק, וסובלים מחבלות קשות. ביצענו בדיקות רפואיות אך הפציעות שלהם היו קשות ונאלצנו לקבוע את מותם במקום".
בלילה שבין שישי לשבת נהרג תושב כפר קרע בן 20 לאחר שהרכב שבו נסע התנגש במעקה בטיחות בכביש 6 לכיוון דרום, סמוך למושב ניצני עוז שליד טול כרם בשרון. נהג הרכב, בן 18 מכפר קרע, נפצע באורח קשה.
לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, 22 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מתחילת השנה. מנכ"ל עמותת אור ירוק מסר: "ליבי עם המשפחה השכולה ואני משתתף בצערם. תאונות הדרכים גובות מחיר יקר מהחברה הישראלית. עצירה בשולי הכביש מסוכנת ועולה בחיי אדם. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להגביר את המודעות בקרב הציבור לסכנה שבעצירה בשולי הכביש. שנת 2024 ממשיכה את מגמת העלייה בהרוגים בתאונות דרכים, וזה מחייב את משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לשים בראש סדר העדיפות את הצלת החיים בכבישים. חייבים להגדיל את תקציבי הבטיחות ולאמץ תוכנית לאומית רב-שנתית שתחזיר את ישראל למסלול של ירידה קבועה בתאונות הדרכים".