הפרלמנט האירופי אישר ברוב מוחץ הצהרה חסרת תקדים, המגנה בחריפות את מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס ותומכת בזכותה של ישראל להגן על עצמה. ההצעה, שקוראת גם לשחרורם המיידי של כל החטופים בעזה, עברה ברוב של 500 תומכים מול 21 מתנגדים בלבד. 24 נמנעו. בין התומכים נמצאים גם חברי המפלגה הסוציאליסטית ומפלגת הירוקים, שבדרך כלל אינן נחשבות לתומכות בישראל.
המסמך הוגש על-ידי נשיאת הפרלמנט האירופי, רוברטה מיצולה, שביקרה ביום שישי בעוטף עזה ביחד עם נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין. הגשת המסמך הייתה בעקבות פעילות מאומצת של שגרירות ישראל באיחוד האירופי בראשות השגריר חיים רגב.

הכותרת
העולם תומך בישראל, בינתיים
22:11
4 צפייה בגלריה
האלוף רסאן עליאן אורסולה פון דר ליין רוברטה מטסולה
האלוף רסאן עליאן אורסולה פון דר ליין רוברטה מטסולה
מיצולה (מימין) ופון דר ליין בביקור בעוטף עזה
לקראת ההצבעה קיימו רגב והצוות שלו עשרות פגישות עם ראשי כל הסיעות בפרלמנט האירופי, ואף נפגשו עם חברי הוועדה הפנימית שניסחה את ההחלטה. שגריר ישראל באיחוד האירופי חיים רגב אמר על אישור ההחלטה בפרלמנט: "מדובר בהבעת תמיכה יוצאת דופן בישראל של הפרלמנט של האיחוד האירופי. לראשונה יש תמיכה חוצת מפלגות וקווים בישראל, בשיעור של מעל 90%".
ההצעה כוללת ניסוחים חסרי תקדים במונחים אירופיים שתואמים כמעט לחלוטין את המסרים הישראליים. המסמך הזה נותן לישראל מרחב נשימה חשוב מאוד בלגיטימציה הבינלאומית שהיא רוצה להמשך המערכה נגד חמאס בעזה. בין השאר גינה הפרלמנט האירופי בצורה החריפה ביותר את פיגועי הטרור הנתעבים שבוצעו על ידי ארגון הטרור נגד ישראל. הפרלמנט האירופי הביע תמיכה במדינת ישראל ואנשיה והדגיש כי את חמאס צריך לחסל (eliminate Hamas).
4 צפייה בגלריה
הפרלמנט של האיחוד האירופי ב שטרסבורג צרפת
הפרלמנט של האיחוד האירופי ב שטרסבורג צרפת
הפרלמנט של האיחוד האירופי. תמיכה חסרת תקדים בישראל
(צילום: AP )
הפרלמנט האירופי הכיר בזכותה של ישראל להגנה עצמית, ולצד זה הדגיש כי פעולותיה חייבות לעמוד בכללי המשפט ההומניטארי הבינלאומי. הפרלמנט גינה בצורה החריפה ביותר את תמיכתה של איראן בחמאס, ואת תפקידה בערעור היציבות באזור - בין השאר באמצעות התמיכה בחיזבאללה. הפרלמנט קרא להכניס את משמרות המהפכה של איראן לרשימות ארגוני הטרור.
הפרלמנט קרא להבחין בין העם הפלסטיני והשאיפות הלגיטימיות שלו, לבין ארגון הטרור חמאס. בנוסף הוא הביע דאגה מההידרדרות המהירה של המצב ההומניטארי בעזה וקרא ליצור מסדרונות הומניטאריים ולהכנסת סיוע לפלסטינים.