אסון בבית בנגב: סולטאן אבו ענזה, בן 4, ואחותו בת השנתיים חור, נספו בשריפה שפרצה בצהריים (ראשון) בבית בשכונה 11 ביישוב הבדואי תל שבע שבנגב. שני האחים נפגעו באורח אנוש ופונו על ידי צוות מד"א תוך ביצוע פעולות החייאה לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם נקבע מותם.
4 צפייה בגלריה
סולטאן וחור אבו ענזה, האחים שנספו בשריפה בתל שבע
סולטאן וחור אבו ענזה, האחים שנספו בשריפה בתל שבע
חור וסולטאן אבו ענזה, האחים שנספו בשריפה בתל שבע
צוותי כיבוי וחילוץ מתחנת באר שבע, בפיקודו של רב-רשף אריאל רווח, הוזעקו למקום ודיווחו כי הילדים פונו מהבית עוד לפני הגעת כוחות הכיבוי. "כרגע האירוע בשליטה ולוחמי האש מבצעים פעולות משלימות של כיבוי סופי. האירוע הסתיים ללא נפגעים נוספים", נמסר. עוד צוין כי חוקר דליקות של כוחות כיבוי האש החל בחקירת האירוע.
לבית שעלה באש היה גג פחונים, חלונות ודלת אחת בלבד. כדי לחלץ את האחים מהבית - בני המשפחה היו צריכים לשבור את הקיר. המועצה המקומית צפויה להרוס את הבית, שהוכרז כלא-בטוח.
4 צפייה בגלריה
זירת השריפה
זירת השריפה
"האירוע בשליטה והסתיים ללא נפגעים נוספים". מאמצי כיבוי האש בתל שבע, היום
(צילום: מתנאל בושרי - דוברות כבאות דרום)
4 צפייה בגלריה
זירת השריפה
זירת השריפה
זירת השריפה
(צילום: מתנאל בושרי - דוברות כבאות דרום)
4 צפייה בגלריה
זירת השריפה
זירת השריפה
זירת השריפה בתל שבע, היום
(צילום: מד"א)
פרמדיק מד"א שי קדוש, סיפר כי "ברחוב סמוך למקום חברנו לרכב שהביא לנו ילד כבן 4 כשהוא ללא דופק וללא נשימה וסובל מכוויות בגופו. מיד התחלנו לבצע בו פעולות החייאה שכללו עיסויים, הנשמות ומתן תרופות. העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים תוך כדי פעולות החייאה כשמצבו אנוש".
יוסף נועם בשארים ולידור קראוני, חובשי רפואת חירום במד"א שטיפלו בפעוטה, סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו אותה כשהיא ללא דופק וללא נשימה וסובלת משאיפת עשן וכוויות בגופה. מיד התחלנו לבצע פעולות החייאה שכללו עיסויים, הנשמות ומתן תרופות. העלנו אותה לניידת טיפול נמרץ של מד"א ופינינו אותה לבית החולים כשמצבה אנוש תוך כדי פעולות החייאה".
על פי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בחמש השנים האחרונות מתו 26 ילדים כתוצאה משריפה, 58% מתוכם מתחת לגיל ארבע. מנכ"לית הארגון אורלי סילבינגר אמרה כי "בזמן שריפה, ילדים הם האוכלוסייה הפגיעה ביותר והם אינם יכולים לחלץ עצמם לבד. אני קוראת להורים - אל תגידו 'לי זה לא יקרה'. גלאי עשן מציל חיים. הוא אמנם לא ימנע את השריפה, אבל יתריע עליה מבעוד מועד ויאפשר חילוץ מהיר של הילדים וקריאה לכוחות ההצלה".