2 צפייה בגלריה
סנטיאגו פניה נשיא פרגוואי
סנטיאגו פניה נשיא פרגוואי
נשיא פרגוואי הנבחר סנטיאגו פניה
(צילום: AP)
בישראל מצפים שפרגוואי תעביר בקרוב את השגרירות שלה לירושלים, ובכך יסיימו שתי המדינות את המשבר הדיפלומטי ביניהן. המשבר פרץ ב-2018 כשהנשיא לשעבר אבדו בניטאס החליט אז להחזיר את השגרירות להרצליה ארבעה חודשים בלבד אחרי שעברה לבירה.
הנשיא החדש של פרגוואי סנטיאגו פניה, שייכנס לתפקידו בחודש אוגוסט, הצהיר במהלך מערכת הבחירות שיחזיר את שגרירות פרגוואי לירושלים. פניה, כלכלן מבריק, ביקר לפני שנה וחצי בירושלים ונפגש אז עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ונגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו והוראסיו קוארטס
בנימין נתניהו והוראסיו קוארטס
מאי 2018: רה"מ נתניהו ונשיא פרגוואי דאז הוראסיו קוארטס בחנוכת השגרירות בירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)

במאי 2018 התמקמה השגרירות בגן הטכנולוגי בשכונת מלחה בירושלים, סמוך לשגרירות גואטמלה. זו הייתה השגרירות השלישית שנפתחה בבירה אחרי ארה"ב וגואטמלה. הנשיא באותה תקופה הוראסיו קארטס, שהיה ידיד ישראל, הגיע לירושלים כדי לחנוך את השגרירות בטקס חגיגי, ושנה לאחר מכן אף הוזמן על-ידי נתניהו לטקס הדלקת המשואות בהר הרצל.
ארבעה חודשים לאחר מכן, הפך הנשיא דאז בניטאס את ההחלטה של קודמו - והודיע כאמור על החזרת שגרירות פרגוואי להרצליה. בישראל זעמו מאוד על ההחלטה, ונתניהו הגיב בהחלטה להשיב את שגריר ישראל בבירה אסונסיון להתייעצויות ואף לסגור את השגרירות הישראלית.
מספטמבר 2018 אין לישראל שגרירות בבירת פרגוואי. הציפייה כעת בירושלים היא שלאחר כניסת הנשיא הנבחר פנייה לתפקידו, הוא יממש את הבטחתו ויחזיר את השגרירות לירושלים. יש להניח שצעד כזה יוביל לפתיחה מחדש של השגרירות הישראלית באסונסיון. בכיר ישראל ציין כי הסיכוי לכך עומד על יותר מ-50%.