בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (חמישי) שני מאסרי עולם על פאדי מאלוק, תושב יפו בן 29 שרצח את אחיותיו, חאית (22) ונורית (20), ופצע בנסיבות מחמירות קטין נוסף. גזר הדין ניתן פה אחד, בנוכחות אימן של הבנות והנאשם. השופטת לימור ביבי הדגישה כי "למעשיו של מאלוק קדמו תכנון והכוונה, בנוסף לעבר מכביד, הוא לא לקח אחריות על מעשיו וניהל את כל ההליך". על מאלוק נגזרו כאמור שני מאסרי עולם חובה במצטבר, 18 חודשי מאסר בפועל ו-9 חודשים מהם במצטבר, ו-258 אלף שקלים כפיצויים.
2 צפייה בגלריה
פאדי מאלוק הנאשם ברצח שתי אחיותיו מגיע לקבלת גזר דינו במחוזי תל אביב
פאדי מאלוק הנאשם ברצח שתי אחיותיו מגיע לקבלת גזר דינו במחוזי תל אביב
מאלוק היום בבית המשפט, מלווה בסוהרת
(צילום: שאול גולן )

ביולי השנה בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע את מאלוק בשני מקרי הרצח בנסיבות מחמירות של אחיותיו ובפציעת הקטין. מכתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז תל אביב בשנת 2018 עולה כי בין מאלוק לאחיותיו המנוחות התקיים ויכוח סביב אורחות חייהן ואופן גידול ילדיהן, אשר לא מצאו חן בעיניו של הנאשם. באחד מהבקרים של חודש הרמאדן, ב-17.5.2018 בשעה 5:00, דקר מאלוק את אחיותיו למוות באמצעות סכין מטבח, כאשר הן ישנו במיטתן. מאלוק לא חדל ממעשיו גם כאשר אימו ואחיו התעוררו והפצירו בו להפסיק, תוך שהוא צעק לעבר אחותו נורית ז"ל, "תמותי, תמותי". כתוצאה מהדקירות, שהתרחשו לעיני בני המשפחה, מתו האחיות ונפצע קטין נוסף, אשר ישן בסמוך לנורית ז"ל.
מאלוק הורשע על ידי נשיא בית המשפט המחוזי גלעד נויטל, יחד עם השופטות טלי חיימוביץ' ולימור ביבי, שכתבה כי "הנאשם הצטייד בסכין, לבש מעיל וצעד בחושך לכיוון אחותו חאית, שיסף את גרונה ודקר אותה דקירות רבות בפלג הגוף העליון והמשיך ודקר אותה גם לאחר שהיא נפלה על הרצפה, כאשר בשעה זו אחיו שהיו ערים צעקו כי יפסיק ממעשיו; ההתקדמות לעבר אחותו השנייה - נורית, זיהויה בין ארבע נפשות הלנות במיטה אחת, דילוג מעל אימו על מנת לדקור את נורית – שיסוף גרונה ודקירותיה הרבות בפלג הגוף העליון – כל אלו מלמדים על כך שהנאשם החליט להמית את אחיותיו, התכונן לכך וביצע פעולותיו בכוונה".
מאלוק העיד כי "באותו יום לא ראיתי כלום. אני לא יודע להגיד אם כן או לא, אבל הודיתי בזה ששתי אחיותיי מתו, שאני הרגתי אותן. לא הייתה בינינו שנאה, אבל גם לא הייתה תקשורת. לא ישבנו ודיברנו על הבעיות שלנו". ב-2015 הוא הורשע בתקיפה ואיומים של חאית ועמד נגדו אישום נוסף בגין איומים כלפיה. את התיק ניהלו עורכי הדין איתי פרוסט וצחי יונגר מפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי). את מאלוק, שבחר לנהל משפט, ייצג עורך הדין עופר אשכנזי מהסנגוריה הציבורית.
2 צפייה בגלריה
סהיל קסום
סהיל קסום
סהיל קסום, שנרצח סמוך לאעבלין

במקביל לגזר הדין: גבר נרצח בצפון

במקביל, סהיל קסום, תושב אעבלין שבצפון, נרצח היום ביריות בכביש 7814, סמוך ליישוב. הדיווח על הירי התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל בשעה 16:06. חובשים ופרמדיקים שהגיעו לזירה מצאו את קסום כשהוא ללא סימני חיים ועם פציעות חודרות, ונאלצו לקבוע את מותו במקום.
קסום נרצח כנקמה על רצח אחר שהתרחש במסגרת סכסוך, שהביא בין היתר גם למעצרו של בנו. בחודש שעבר נרצח באעבלין מחמוד מריסאת (21), שנורה למוות על ידי אלמונים בעת שהלך ברחוב. שני ילדים בני שנתיים ו-4 נפגעו גם הם מהירי ומצבם הוגדר קל ובינוני.