בישראל עושים מאמצים גדולים לביצוע פעימה שמינית במסגרת עסקת החטופים, ומצפים שמחר (שישי) יוחזרו לארץ משבי חמאס 10 נשים. לאורך כל הלילה הקרוב יתקיים משא ומתן מורט עצבים כדי לוודא שהפעימה הזאת תצא אל הפועל - שכן היא מסיימת למעשה את מתווה החזרת הנשים והילדים מעזה, ולהשלים הבאת 90 ישראלים מהקטגוריה הזאת.
בישראל מבהירים כי יש אפס סבלנות למשחקים מצד חמאס, ושאם לא תתקבל רשימה של 10 נשים לפעימה השמינית - צה"ל לא יהסס לחזור לתמרון רחב-היקף בעזה. בישראל אף דוחים את טענות חמאס שלא כל הנשים נמצאות ברשותו או שהוא לא יכול להביא אותן. עלי אבו שהין, בכיר בג'יהאד האיסלאמי, אמר: "אנחנו לא אופטימיים לגבי הארכת הפסקת האש בגלל ההצהרות הישראליות בנוגע למטרותיהם שאותן הם לא הצליחו להשיג".
2 צפייה בגלריה
חטופות עוברות לצלב האדום
חטופות עוברות לצלב האדום
העברת מייה שם ועמית סוסנה לידי הצלב האדום
עוד עולה כי בישראל נחושים שלא לעבור לקטגוריה הבאה של הבאת גברים מבוגרים לפני שיסתיים מיצוי קטגוריית הנשים. בכיר ישראלי אמר: "לא ננטוש ולא נזנח את הנשים, אם נסכים לעבור לקטגוריה הבאה - המשמעות תהיה להפקיר אותן".
עם מיצוי מתווה הנשים, מתחדדת בישראל הדילמה האם להסכים לעבור לקטגוריה הבאה: בפסגה השבוע בקטאר, שבה השתתף בין היתר ראש המוסד דדי ברנע, נדונו תרחישים שונים ומפתחות לעוד שחרורים עתידיים. ברור לכולם שאם תהיה פעימה נוספת בשבת – זה יהיה משחק חדש לגמרי ויכלול גברים, בדגש על גברים מבוגרים כולל סבים בני 80 ו-85.
ההערכה שחמאס שהתעקש על שחרור ילדים תמורת ילדים (אסירים) ונשים תמורת נשים (אסירות), ידרוש גם הפעם שחרור של אסירים מבוגרים - מה שמעיד כמובן על כך שמדובר ברוצחים או מחבלים עם עונשים כבדים. זה יחייב משא ומתן קשה ויצטרך לחזור לפתחה של הממשלה.

קבינט ניהול המלחמה שיתכנס הלילה ימשיך לדון בדילמה הזאת - האם לעבור לקטגוריית הגברים המבוגרים. על הפרק עומדות קטגוריות נוספות: צעירים, אבות, חיילות וחיילים. יש בישראל מי שסבורים שדווקא החזרה ללחימה תגביר את הלחץ על חמאס ודווקא תאיץ את הסיכויים להגיע לעסקה חדשה. גורמים בישראל אומרים: "צפויים ימים מאוד קשים לפנינו, אבל יהיה אפס סבלנות למשחקים של חמאס".
בהנחה שפעימה השמינית תעבור בשלום - יש שאלה גדולה מה קורה בשבת. האם הצדדים יגיעו להסכמות על פעימה חדשה וישראל לא תחזור ללחימה. כל המשך של הפסקת האש מעבר לשבת יחייב חזרה לדיון והצבעה בממשלה.
2 צפייה בגלריה
מהצהרת נתניהו, גלנט וגנץ: "ניהלנו משא ומתן קשוח. הודתי לביידן"
מהצהרת נתניהו, גלנט וגנץ: "ניהלנו משא ומתן קשוח. הודתי לביידן"
גנץ, גלנט ונתניהו
מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נפגש היום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה יצחק הרצוג, שר הביטחון יואב גלנט, יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד, ושרי קבינט ניהול המלחמה. האמריקנים מבינים את הצורך של ישראל להמשיך בלחימה. הם היו רוצים לראות הארכה של הפסקת האש, אבל מבינים שמתווה החזרת החטופים קרוב לסיום תוך יום או יומיים.
האמריקנים חושבים שישראל צריכה לשים דגש חזק בהרבה על ההשלכות ההומניטריות של חידוש הלחימה ותמרון בדרום. בוושינגטון לא רואים איך אפשר להרחיב את הלחימה מעבר לחאן יונס. הם לוחצים על ישראל שלא לבצע כתישה אווירית בדרום. בשיחות שלו בישראל, בלינקן ביקש לשמוע איך תיראה המשך הלחימה בעזה וכיצד ישראל פועלת למזער את הפגיעה באזרחים.
הבכיר האמריקני, שנפגש בשעות הבוקר בירושלים גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם קבינט המלחמה, אישר מחדש את תמיכתה של ארה"ב בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני טרור, והפציר בישראל לנקוט כל אמצעי אפשרי כדי להימנע מפגיעה באזרחים.
דובר משרד החוץ האמריקני מסר כי בלינקן ונתניהו דנו במאמצים להבטיח את שחרור כל בני הערובה שנותרו, ועל הצורך להאיץ את אספקת הסיוע ההומניטרי לעזה. בלינקן הדגיש גם את ההכרח לתת דין וחשבון לצורכי הגנה הומניטריים ואזרחיים בדרום עזה לפני כל מבצע צבאי שם, ודחק לנקוט צעדים מיידיים נגד מתנחלים קיצונים בגין אלימות נגד פלסטינים.