2 צפייה בגלריה
חיסון חיילי צה"ל בצריפין
חיסון חיילי צה"ל בצריפין
רק אנשי מילואים מחוסנים ומחלימים יגויסו
(צילום: AFP)

כשברקע ההגבלות החדשות שנכנסו היום (ראשון) לתוקף, גם בצה"ל מרעננים הנחיות בשל התפשטות זן דלתא של נגיף קורונה. בין היתר, בצבא יגייסו לפעילות מבצעית ואימונים רק אנשי מילואים מחוסנים ומחלימים בלבד, שיחויבו בהצגת התו הירוק ביום הקליטה.
2 צפייה בגלריה
חיסון חיילי צה"ל בצריפין
חיסון חיילי צה"ל בצריפין
חיסון קורונה בצה"ל
(צילום: AFP)
כמו כן, חלה חובה בצה"ל על עטיית מסכות בחללים פתוחים, חובה עטיית מסיכה באירועים מעל 100 משתתפים ובכל התכנסות שמפקד היחידה מוצא לנכון לעשות זאת. בנוסף, התכנסויות בשטחים פתוחים ייערכו ללא הגבלת משתתפים, תוך שמירה על ריחוק ועטיית מסכה - באירועים עם יותר מ-100 משתתפים.
בצבא הדגישו כי חל איסור להכניס משפחות ללשכות הגיוס. בחדרי אוכל גדולים הנחו בצה"ל להתקין מחיצות, זאת על-פי יכולת היחידות ולפי הנחיות אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה.
כמו כן, בבסיסים שבהם קיימים חדרי כושר - הפעילות בהם מאושרת בתפוסה של עד 50% מקיבולת החדר. הנחייה דומה חלה על תפילה בבתי כנסת בצבא ורק מחוסנים ומחלימים יוכלו להיכנס לבתי התפילה.
בנוגע לנסיעות לחו"ל - חל איסור על יציאת משרתים למדינות המוגדרות כיעדים ברמת סיכון מירבית. בצבא ציינו כי יציאה ליעדים המוגדרים עם אזהרה חמורה היא בסמכות מפקדי הזרועות, הפיקודים או האגפים.
בינתיים, נכון להבוקר, 637 משרתים בשירות חובה, קבע ועובדי צה"ל מאובחנים כחולים בקורונה במצב קל. מדובר בזינוק של כ-200 מאומתים תוך יומיים. 1,167 משרתים נמצאים בבידוד ביתי.