בן 32 מחיפה נעצר אתמול (רביעי) בחשד שהונה ביחד עם אישה נוספת גברים מהצפון אותם הכירו באפליקציית היכרויות, והוציאו מהם מאות אלפי שקלים במרמה.
חקירת הפרשה החלה לפני כשנה עם קבלת שש תלונות של גברים תושבי הצפון. כל המתלוננים סיפרו סיפור זהה: הם יצרו קשר רומנטי עם תושבת חיפה באמצעות אפליקציית היכרויות, ולאחר יצירת הקשר הראשוני בין האישה לגברים, הצליח החשוד להוציא מהם יחד עם האישה מאות אלפי שקלים במרמה.
1 צפייה בגלריה
מעצר עצור אזיקים אזיק חשוד אילוסטרציה
מעצר עצור אזיקים אזיק חשוד אילוסטרציה
חשד שמאות אלפי שקלים הועברו במרמה. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
החשוד עצמו משתף פעולה בחקירה, אך לא קשר את עצמו לחשדות המיוחסים לו. "אנחנו מניחים שיש עוד קורבנות", אמרו במשטרה וציינו שצפויים מעצרים נוספים. החשוד הובא היום אל בית המשפט השלום בחיפה שהאריך את מעצרו בארבעה ימים נוספים. החשודה טרם נעצרה מאחר שהיא שוהה בחו"ל.
"החקירה החלה מתלונה אחת שהוגשה בסוף שנת 2019", סיפר רב-נגד שוקי כץ ממפלג הונאה מחוז חוף, הממונה על החקירה. "המתלונן סיפר כי נכנס לאתר היכרויות והכיר שם צעירה בשנות העשרים. הקשר שלהם התנהל תחילה דרך אפליקציית טלגרם. נוצר מפגש ראשון בחיפה. כבר שם הבחורה אמרה לו שהיא צריכה כסף כדי לממן את שכר הדירה שאם לא כן, בעל הבית יזרוק אותה מהבית".
לדברי רנ"ג כץ, המתלונן ריחם על הבחורה ונתן לה אלפי שקלים. גם המפגש הבא התקיים באותו האזור בחיפה, אז הבחורה סיפרה לו כי היא לומדת במכללה לאמנות "ויש לה בעיה עם שכר הלימוד". לדבריה, מאיימים לזרוק אותה מהלימודים בגלל שלא שילמה כספים", סיפר החוקר. "גם במקרה זה, המתלונן נתן לה אלפי שקלים".
"הקשר בין המתלונן לצעירה התפתח. היא הכירה לו את החשוד אותו הציגה כידיד, והוא כמובן הזדהה בפני המתלונן בשם בדוי. השניים גרמו לו לשלוח להם קודים למשיכת כספים מכספומטים תוך הבטחה שהכסף יוחזר אליו תוך 24 שעות או יומיים. לצורך כך הם העבירו אליו דרך הוואטסאפ מסמכים מזויפים, כביכול מדובר במסמכים רשמיים של הבנק, והוא בתמורה נתן להם קודים למשיכת כסף. בדרך זו הם משכו סכומי כסף גבוהים ורוקנו אותו מכספו במשך מספר חודשים. לפי החשד, החשודים לקחו ממנו יותר מ-200 אלף שקל".
רנ"ג כץ: "לאחר שנגמר לו הכסף, החשוד התחזה לבנקאי, ואמר למתלונן כי הוא מבקש לעזור לו מול אותה בחורה. השיחות נוהלו בשעות לא שגרתיות, בשעות הערב וגם בשתיים בלילה. בדרך זו, הצליח החשוד להוציא מהחשוד שוב קודים למשיכת כסף. כשנגמר לו הכסף, ה'בנקאי' גרם לו לקחת עשרות אלפי שקלים בהלוואות. בשלב מסוים, אביו של המתלונן קלט שהוא במצב רוח רע, דובב אותו ועלה על הסיפור".
בבדיקה שערכה המשטרה התברר כי הוגשו תלונות זהות במקומות אחרים. מתלוננים שהגיעו למשטרה נעקצו לפי החשד בעשרות אלפי שקלים על-ידי אותם חשודים. אתמול כאמור, בתום חקירה סמויה שכללה גביית עדויות רבות, ושימוש באמצעים טכנולוגיים, עצרו חוקרי יחידת ההונאה במחוז חוף את החשוד במעשה.