1 צפייה בגלריה
הזירה בשכונת גילה בירושלים
הזירה בשכונת גילה בירושלים
הזירה בשכונת גילה בירושלים, והפצוע אור סייר
(צילום: לירן תמרי)
במערכת הביטחון גוברת ההערכה כי הדקירה אמש (יום ה') בשכונת גילה בירושלים הייתה פיגוע. הפצוע, אור סייר (25), עדיין מאושפז במצב קשה אך הלילה עבר סדרה של ניתוחים ומצבו התייצב.
בועז ויינר, דודו של סייר, סיפר כי אחיינו "נדקר יותר מ-20 פעמים. כרגע הוא יציב אבל יש סכנה לחייו ב-48 השעות הקרובות שהן קריטיות. לפי צוות הרפואה צפוי לו שיקום ארוך".
הזירה בשכונת גילה בירושלים
(צילום: לירן תמרי)

הדוד אמר עוד כי "אור סטודנט מצטיין לכימיה וביולוגיה באוניברסיטה העברית בגבעת רם, ילד מחונן ומועסק במעבדות באוניברסיטה. הוא מסייע לכולם, התנדב עם ניצולי שואה וחבריו מכנים אותו איש שכולו לב. לפני הפיגוע הוא הגיע לבית סבו וסבתו כדי לסייע להם לסדר את הבית, הוא הגיע אחרי מבחן".
עופר איובי, תושב גילה, סיפר כי "השכונה כמרקחה, התושבים מרגישים חוסר ביטחון וחשש, הם חוששים לשלוח את ילדיהם אפילו למכולת". איובי הוסיף כי הוא "קורא למשטרת ישראל להגביר את הסיורים והנוכחות כדי להרגיע את התושבים ולאפשר להם הרגשת ביטחון אישי. לתושבים אני קורא לחזור לשגרה וגם לגלות ערנות ולהתריע על כל דבר חשוד".
הדיווח על הדקירה ברחוב המרגלית התקבל אמש בשעה 18:05 במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים. חובשים ופרמדיקים של הארגון טיפלו בפצוע ופינו אותו לבית החולים שערי צדק בעיר.
סייר טען כי נדקר על ידי אדם ממוצא ערבי – שלפי החשד נמלט מהמקום. בהמשך הודיעה המשטרה כי נעצר חשוד בדרך חברון בבירה. שב"כ מעורב בחקירה.