זה שוב קורה בחיפה: חזיר בר תקף אתמול בצהריים (יום שישי) נערה בת 14 בשדרות מוריה בכרמל, ופצע אותו בגבה וברגלה. הנערה, שיצאה באותה עת עם חברותיה מגלידריית "אמיליה" והייתה בדרכה לפעולה בצופים, סיפרה שהחזיר הגיח מאחת הסימטאות - וכתוצאה מכך היא וחברותיה נבהלו, והוא החל לרוץ לעברן. "הוא התנגש לבת שלי בגב, היא נפלה לרצפה", סיפר אביה של הנערה. "כתוצאה מהנפילה היא נחתכה ברגל, ויש לה סימני חבלה גם בגב".
אחרי התקיפה התקשרה הבת לאמה, וסיפרה שאדם שהיה בתחנת אוטובוס סמוכה עוזר לה. "אשתי הגיעה למקום ולקחה אותה לבית החולים בני ציון", אמר האב. "למרבה המזל היא מחוסנת טטנוס, אבל היא קיבלה ארבע זריקות נגד כלבת". שלוש מהזריקות שקיבלה הנערה היו לאורך הרגל שנפגעה.
1 צפייה בגלריה
נערה בת 14 הותקפה היום על ידי חזיר בר בכרמל בחיפה.
נערה בת 14 הותקפה היום על ידי חזיר בר בכרמל בחיפה.
הרגל של הנערה שהותקפה
(צילום: באדיבות המשפחה)
האב סיפר כי רשות הטבע והגנים פנתה למשפחה, ומנסה לאתר את החזיר שתקף את הנערה. "אנחנו מזועזעים", אמר. "זה היה עלול להסתיים באסון חמור. אנחנו מתגוררים באזור ורואים כאן חזירים כל הזמן. אנחנו חובבים של בעלי חיים ולא רוצים שיפגעו בהם, אבל אין ספק שצריך לטפל בבעיה הזו".
עו"ד שרית גולן-שטיינברג, חברת מועצת העיר חיפה המתנגדת לראש העיר עינת קליש-רותם, אמרה אמש ל-ynet כי "פגיעה רודפת פגיעה בחיפה, אבל ראש העיר אדישה ואטומה לכך שהמרחב הציבורי ברחבי העיר נלקח מאיתנו בני האדם. לא יעלה על הדעת שילדה בת 14 צריכה להתמודד עם חוויה נוראית רק בגלל המדיניות הכושלת של ראש העיר".

בשנים האחרונות התרחשו ברחובות שונים בחיפה מפגשים רבים בין תושבים לחזירי בר שעולים אל הרחובות מהוואדיות הסמוכות. לא אחת הסתיימו מפגשים כאלו בפגיעה בגוף, שברים, חתכים ואפילו באשפוזים בבתי החולים.
כך למשל, רק בחודש מרץ האחרון תקף חזיר בר את ליאון שטיינפר בן ה-13, שגם הצליח לתעד את המקרה. ליאון סיפר כי לאחר שסיים את לימודיו שלשום בשעה שלוש וחצי בצהריים, הלך לערוך קניות בסופרמרקט ואז התקדם לכיוון ביתו. "הלכתי הביתה עם שקית המצרכים, וברחוב חביבה רייך בשכונת רמות רמז, מרחק קצר מהבית שלי, ראיתי חזירים שעמדו בצד השני של הכביש", סיפר. "רציתי לצלם אותם כדי להראות לחברים שלי. הם היו די רחוקים ממני, אבל אז הגיע אליי חזיר מאחור ורצה לקחת ממני את השקית עם האוכל".
"ניסיתי לברוח. הוא נשך לי את התיק של בית הספר ומשך אותו, ואת שקית האוכל הוא קרע. אחרי שנשך לי את התיק ניסיתי לברוח, ואז כשהסתכלתי לאחור הוא הצליח לנגוח עם הראש שלו בבטן שלי. את זה לא רואים בסרטון כי הטלפון היה ביד שלי".
"פחדתי שהחזיר ינשך אותי. יש לי שריטות ברגליים וכאבי בטן כי הוא נכנס בי עם הראש שלו", סיפר אז. כשהגיע הביתה גילה ליאון כי המפגש שלו עם חזיר הבר תועד כי המצלמה בטלפון שלו המשיכה לפעול, אחרי שהפעיל אותה לפני התקיפה כדי לצלם את החזירים. "למרות שלא התכוונתי, הסרטון הזה חשוב כדי שאנשים יידעו מה קורה בחיפה".

עו"ד גולן-שטיינברג טענה כי התופעה התגברה בעקבות החלטת ראש העיר לפני כשנה וחצי, להפסיק את דילול החזירים ללא כלים נוספים מיידיים. "התרעתי אז שבסוף היא ממילא תחזור לדילול", אמרה. "ואכן, הדילול חזר אבל הנזק כבר נעשה, ומספר חזירי הבר גדל משמעותית - ויתרה מכך, הם איבדו את הפחד מבני האדם".
מעיריית חיפה נמסר: "עיריית חיפה ורשות הטבע והגנים רואים את המקרה בחומרה, ופועלים בנחישות לאתר את החזיר הסורר ולהמיתו. לצערנו, תופעת האכלת חיות הבר גורמת להם לאיבוד החשש המתבטא בעלייה לרחובות העיר והתקרבות לאנשים. אנו נמצאים בקשר שוטף עם המשפחה ומאחלים לבת החלמה מהירה".
פורסם לראשונה: 22:14, 07.10.22