2 צפייה בגלריה
שגריר ברזיל, פרדריקו סלמואו דוקו אסטרדה מאיר עם נשיא המדינה יצחק הרצוג
שגריר ברזיל, פרדריקו סלמואו דוקו אסטרדה מאיר עם נשיא המדינה יצחק הרצוג
טקס הגשת כתב ההאמנה. שגריר ברזיל והרצוג
(צילום: חיים צח/לע״מ)
נשיא המדינה יצחק הרצוג קיבל אתמול (יום שלישי) את כתבי ההאמנה של שגרירי חוף השנהב, פרו, קפריסין, בריטניה, צרפת, אירלנד וברזיל, בסדרת טקסים רשמיים בבית הנשיא. לראשונה, בצעד שלא הוזכר בטקס באופן רשמי, הגיעו שני דיפלומטים זרים מלווים בבני זוגם: שגרירי ברזיל וצרפת. בשני המקרים מדובר בבני זוג רשמיים לכל דבר, המוכרים גם על ידי מדינותיהם.
עם הגעתם של כלל השגרירים, ניגנה תזמורת צה"ל את המנוני המדינות השונות, ולאחר מכן סקרו הדיפלומטים את משמר הכבוד הצה"לי ברחבת הטקס. השגרירים הגישו את כתבי האמנה, ונפגשו - כל אחד בתורו - עם הרצוג. לאחר מכן חתם כל אחד מהם בספר האורחים של בית הנשיא. כל טקס תם בניגון "התקווה".
ראשון להגיש את כתב ההאמנה שלו היה השגריר הנכנס מטעמה של חוף השנהב, פני קואקו. הרצוג, ששוחח עם קואקו, אמר: "היחסים בין המדינות שלנו מצוינים. בנינו שיתוף פעולה היסטורי הנובע מאהבת התנ"ך, אהבת האדם והחתירה לשלום. אני מקווה שיחד נוכל לשדרג את היחסים בין המדינות שלנו". במהלך שיחתם של השניים, השגריר הזמין את הרצוג בשם נשיאו לבקר במדינתו.
2 צפייה בגלריה
שגריר צרפת, פרדריק ז׳ורנס עם נשיא המדינה יצחק הרצוג
שגריר צרפת, פרדריק ז׳ורנס עם נשיא המדינה יצחק הרצוג
שגריר צרפת והרצוג
(צילום: חיים צח/לע״מ)
שני להעניק את כתב ההאמנה שלו היה שגריר פרו, מנואל קאצ'ו סוסה ולסקז. הנשיא קיבל את פניו ואמר: "שלושת הבנים שלי נהנו לטייל בארצך. הייתה לי שיחה נפלאה עם הנשיאה שלך בשבוע שעבר, ואני מאחל לך הצלחה רבה בתפקידך".
בהמשך קיבל נשיא המדינה את כתב ההאמנה של שגריר קפריסין החדש, קורנליוס קורנליו. הרצוג שוחח עם השגריר על המאמצים המתמשכים להרחבת שיתוף הפעולה בתחום האנרגיה, ושלח דרישת שלום חמה לנשיא קפריסין. הרצוג אף ציין כי היחסים האסטרטגיים בין ישראל לקפריסין מהווים דוגמה לאזור.
בשלב זה העניק שגריר בריטניה הנכנס, סיימון כריסטופר וולטרס, את כתב האמנתו לנשיא. הרצוג ציין בפניו: "לבריטניה יש מעמד חשוב במזרח התיכון. ישנם תחומים רבים שממשלותינו נדרשות לדון בהם, כשבראשם הגרעין האיראני. השגריר הדגיש: "איראן היא לא רק איום על המזרח התיכון, היא איום על העולם כולו. עמדתה של ממשלת בריטניה לגבי איראן נחרצת מאוד".
הרצוג, ששוחח לאחר מכן עם שגריר צרפת פרדריק ז'ורנס, הבהיר: "האתגרים הניצבים בפני מדינתנו, בהם פעילות חיזבאללה בלבנון וסרבנות איראן לשיתוף פעולה עם פקחי סבא"א, חייבים לעמוד כהתרעה חמורה בעיני הנהגתכם". הוא הוסיף: "היה לי לעונג לקבל ברכת שנה טובה מנשיא צרפת, אנא מסור לו את תודתי הכנה. יש בין המדינות והעמים שלנו קשר עמוק והיסטורי - סבא רבא שלי היה הרב הראשי של פריז". שגריר צרפת השיב: "היחסים הדיפלומטיים והאסטרטגיים בין מדינותינו הם יוצאי דופן - מדובר בידידות אינטלקטואלית עמוקה".
אחריו הגיעה שגרירת אירלנד הנכנסת, סוניה מק'גינס. הרצוג בירך את השגרירה ואמר: "התרבות האירית זוכה לכבוד עמוק בישראל, ובידייך האפשרות לקדם את היחסים בין עמינו. בהצלחה רבה".
שגריר ברזיל הנכנס, פרדריקו סלמואו דוקו אסטרדה מאיר, חתם את טקסי הגשת כתבי ההאמנות. הרצוג סיכם: "ברזיל היא מדינה פופולרית ואהובה בקרב הציבור הישראלי. נשמח לארח את הנהגתכם בישראל ולסייע בקידום קשרי המסחר והדיפלומטיה בין מדינותינו".