עלמה בוהדנה היא התיירת הישראלית שנפלה אל מותה בריו דה ז'ניירו, אך במשטרה המקומית בוחנים את הגרסה לפיה ברחה מחשש שתישדד, קפצה מחומה ונהרגה. לפי דיווחים בכמה כלי תקשורת מקומיים בברזיל, ישראלי שטייל איתה תושאל כבר שלוש פעמים על ידי המשטרה - ובגרסאות שמסר היו לכאורה סתירות על אודות נסיבות האירוע.
בפעם הראשונה שתושאל, לפי הדיווחים, טען כי אדם רכוב על אופנוע התקרב אליהם, אלא שבפעם השנייה שנחקר טען כי היה זה חשוד שנסע לעברם עם רכב בצבע אדום. לפי גרסת המשטרה בברזיל שנמסרה אתמול, השניים הלכו בשדרות אלמירנטה אלכסנדרינו, סמוך להר הקורקובדו, בסביבות השעה 19:00, כשראו רוכב אופנוע וסברו כי הוא מנסה לשדוד אותם. עם זאת, בדו"ח המשטרתי המתורגם שנמסר לו משגרירות ישראל בברזיליה לא צוין דבר על גרסאות סותרות שכאלו, והוא לא נחשד במעורבות כלשהי במותה של בוהדנה.
2 צפייה בגלריה
עלמה בוהדנה ז"ל
עלמה בוהדנה ז"ל
עלמה בוהדנה
בפעם השלישית שתושאל הישראלי סיפר למשטרה כי הוא ובוהדנה נפגשו לראשונה בהוסטל בקופקבנה שבריו. מריו דה סילבה, שעבר בסמוך לזירת האירוע, סיפר לרשת החדשות הברזילאית G1 כי שמע עוברי אורח צועקים לעזרה וטיפס במורד גבעה כדי לעזור לעלמה, אך מותה נקבע במקום על ידי אנשי צוות רפואי.
מותה של בוהדנה נחקר על ידי תחנת המשטרה שחוקרת מקרי רצח בבירה. בין היתר, בוחנים במשטרה האם בכלל היה רוכב אופנוע או נהג שרדף אחרי השניים, בשעה שרצו לכאורה מחשש לשוד. החוקרים, כך דווח, גם יסקרו את המצלמות באזור. "צעדים נוספים נערכים כדי לבדוק את הנסיבות סביב מותה", אמרה המשטרה בריו דה ז'ניירו.
לפי "הדיילי מייל" הבריטי, בוהדנה טסה לבדה לברזיל לפני קצת יותר משלושה חודשים. את 90 הימים הראשונים שלה שם בילתה בהוסטל בעיר סלבדור שבצפון-מזרח ברזיל - ונסעה לריו לפני 10 ימים. העובדים בהוסטל שבו שהתה בסלבדור תיארו את בוהדנה כבחורה כריזמטית. "היא הייתה אדם אוהב, רק חייכה, שרה ודיברה הרבה", אמר אחד מעובדי המקום ל-G1. "היא אפילו עשתה ציור על הקיר בהוסטל שלנו".
2 צפייה בגלריה
שכונת סנטה תרזה ריו דה ז'ניירו ברזיל
שכונת סנטה תרזה ריו דה ז'ניירו ברזיל
שכונת סנטה תרזה בריו דה ז'ניירו
עובדת אחרת סיפרה כי עלמה תמיד הייתה "קורנת, דברנית ואינטיליגנטית מאוד". "היא למדה סמבה ושיתפה אותי בתרבות הישראלית שלה", הוסיפה, ״כולם בהוסטל אהבו אותה ואי-אפשר שלא. היא תישאר כאן לנצח, איתנו, בעזרת ציור הקיר שציירה".
שגרירות ישראל בברזיל מטפלת בסידורי הטסת גופתה לארץ. ממשרד החוץ נמסר: "מקרה מצער וקשה שבו צעירה ישראלית נהרגה כתוצאה מנפילה מגובה רב בריו דה ז'ניירו, ברזיל. המחלקה לישראלים בחו"ל במשרד החוץ וקונסוליית ישראל בברזיליה, נטע אברהמי וכן מריאנו הירש, נציג קרן היסוד בריו דה ז'ניירו, מסייעים למשפחה בשעתה הקשה וכן בהעברתה לקבורה בישראל".