פלסטינים מתורמוס עיא תקפו הערב (ראשון) ישראלי שנכנס בשוגג לכפר שנמצא מזרחית לרמאללה, והציתו את רכבו. פלסטינים אחרים סייעו לו. האיש, שמצבו הוגדר קל, חולץ כאמור בסיוע כמה פלסטינים תושבי הכפר, חבר לכוחות הביטחון והועבר לתחקור.
בצה"ל אמרו כי "האזרח הישראלי חולץ מהכפר על ידי כוחות צה"ל. בזמן שהיה בכפר, מספר פלסטינים התקהלו סביבו, זרקו לעברו אבנים והציתו את רכבו. הכוחות נכנסו לכפר והוציאו אותו. עם יציאת הכוחות והאזרח מהכפר, התפתחה הפרת סדר, במהלכה מספר חשודים השליכו חפץ בוער ויידו אבנים לעברם. אין נפגעים". לפני כן הזהירו בצבא כי "הכניסה לשטחי A אסורה ומסוכנת לישראלים".
במערכת הביטחון חוששים מתופעת החצייה לשטחי A והכניסה לתוך כפרים פלסטיניים באופן לא מסודר ולא מתואם. באוקטובר בשנה שעברה, למשל, תושבת אלעד ושלוש בנותיה, שנכנסו לשכם זמן קצר לפני כניסת יום הכיפורים, הוצאו בעזרת אנשי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית בעת שההמון תקף את רכב המנגנונים שבו הועברו לצה"ל, ובזמן שנשמע ירי באוויר.
בעבר נרשמו גם כניסות של צעירים יהודים ללב כפרים פלסטיניים, שרק הודות להתערבות הצבא חולצו לאחר שניצלו מלינץ', כשרכבם הוצת או שהם נסקלו באבנים.
כניסת ישראלים לכפרים והיישובים הפלסטיניים מתרחשת גם בשל קשרי מסחר שמתנהלים בין הצדדים. "אנחנו משקיעים המון בהסברה בעניין הזה ואנשים לא מבינים עד הסוף את הסכנה", אמר אמש גורם ביטחוני בכיר. "צריך להבין שזו סכנת חיים של ממש. אף סכום כספי לא שווה את זה. אנחנו יודעים שיש פיתוי כלכלי, אנשים קונים מוצרים במחירים טובים, יוצאים ונכנסים פעם אחת, ואומרים לעצמם 'לא קרה לי כלום'. אבל זה לא ככה. גם אם אתה הולך לבעל עסק או מישהו שאתה מכיר, המחבל יכול להגיע בכלל מבחוץ".
אמש נרצחו בפיגוע ירי בחווארה שי סיילאס ניגרקר (60) ובנו אביעד ניר (28), שהגיעו לטיפול במוסך לתיקון מזגנים בעת שהכניסו את רכבם לשטיפה.