7,661 בני אדם אובחנו אתמול (שלישי) עם קורונה. כך עולה מנתוני משרד הבריאות המעודכנים. מדובר בעלייה קלה לעומת יום שני, אז אובחנו 7,330 בני אדם עם הנגיף. ביממה האחרונה נרשמה גם עלייה במספר החולים במצב קשה: מ-106 ל-119.
שיעור הבדיקות החיוביות עמד אתמול על 34%, אך יש לציין כי בפועל ייתכן שמספר המאומתים גבוה הרבה יותר, בין היתר משום שרבים מסתפקים בבדיקת האנטיגן הביתית ולא מבצעים את הבדיקה המוסדית. מנגד, מקדם ההדבקה דווקא ירד מעט ביממה האחרונה והוא עומד כעת על 1.46.
2 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בבית החולים זיו בצפת
מחלקת קורונה בבית החולים זיו בצפת
עלייה קלה במספר החולים במצב קשה (ארכיון)
(צילום: EPA)
על רקע הנתונים קיימה הבוקר ועדת הבריאות של הכנסת דיון בנושא. פרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא אמר בדיון: "הזן החדש BA5 נמצא אצל 50% מהחולים כעת - הזן מייצר יחסית מחלה קלה בקרב הצעירים, אבל רואים עלייה באשפוז בבתי החולים.
"החשיבות היא לשמירה על אוכלוסיית בסיכון ואוכלוסייה של גיל 60 ומעלה. BA5 תופס את מקומו והוא ילך ויתחזק ויהיה הזן המשמעותי. אם בדלתא החיסון עבד ב-90% ובאומיקרון 30% מהמחוסנים נדבקו, בזן החדש החיסון כבר פחות עוזר להדבקה אך כן מגן ממחלה קשה".
2 צפייה בגלריה
ועדת הבריאות בנושא טיפול פוסט קורונה
ועדת הבריאות בנושא טיפול פוסט קורונה
יו"ר ועדת הבריאות ח"כ סילמן
(צילום: יואב דודקביץ')
הפרויקטור ציין שוב כי משרד הבריאות ממליץ לציבור להישאר עם מסכות בחללים סגורים. "ככה אני עושה וכך אני אומר לכל מי שסביבי, גם לא בבית החולים", ציין פרופ' זרקא. "יש מחשבה לתקנות מחייבות עטיית מסכות. צריך לבחור את התזמון. אני לא חושב שזה מעמסה שהציבור לא יכול לעמוד בה. אנחנו ממליצים לאוכלוסייה בסיכון לעטות מסכה".
פרופ' זרקא אמר עוד: "במשרד עובדים להרחיב את עמדות הבידוק לקראת השבוע הבא. בנוסף, אנחנו מקדמים בדיקה ביתית מפוקחת - נערכנו מול הרבה חברות בנושא ונבקש בשני הקרוב מהוועדה לאשר תקנות שיאפשרו בדיקה ביתית מפוקחת שתיעשה דרך הטלפון וכך גם אלו שעושים בדיקה ביתית יהיו מוסדרים ורשומים במערכות ומשרד הבריאות".

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש אמר בריאיון לאולפן ynet: "האם זה גל או לא גל? נצטרך לחכות ולראות אם הוא ממשיך בעלייה שלו. הווריאנט שאיתו אנחנו מתמודדים כעת הוא מדביק גם מחוסנים וגם מחלימים. בנוסף יש גם דעיכה של החיסונים.
"מה שצריך להטריד אותנו זה האוכלוסיות היותר רגישות. אנחנו רואים עלייה קלה באוכלוסיות אלו, יכול להיות שנמשיך לראות את המגמה הזו. אנחנו עדיין לא במקום של עומס על בתי החולים, אנחנו רחוקים מזה. אני חושב שבמגעים עם אנשים יותר מבוגרים צריך להישמר יותר ולהקפיד על מסכות בחללים סגורים. לא נכניס את המדינה להיסטריה, אפשר לראות שאנחנו מאוד מתאפקים בכל צעד שלנו".