2 צפייה בגלריה
מחלקת הקורונה "כתר" בבית החולים רמב"ם
מחלקת הקורונה "כתר" בבית החולים רמב"ם
יחידת הקורונה בבית החולים רמב"ם
(צילום: שמיר אלבז)
עוד 299 ישראלים אובחנו מאז חצות כחיוביים לקורונה. בסך הכול פוענחו 50,336 בדיקות ושיעור החיוביים עומד על 0.8%. מנתוני משרד הבריאות הערב (ראשון) עולה כי 77 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ, 47 מהם במצב קשה. מדובר בעלייה נוספת במספר הקשים, אך משרד הבריאות הודה כי בספירה זו כלולים גם מחלימים מקורונה שמצבם עדיין קשה, לאחר שנחשפו ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" פערים בין משרד המאושפזים במצב קשה בבתי החולים עם קורונה למספר שעליו מדווח משרד הבריאות.
לפי נתוני משרד הבריאות מספר המאומתים עומד הערב על 4,004 ישראליות וישראלים. היום הגיעו לבתי החולים 12 חולים במצב קשה, לאחר שבשבת הגיעו חמישה חולים במצב זה וביום שישי הגיע מספר דומה. עוד עולה מהנתונים כי היום נפטר חולה קורונה נוסף ובסך הכול נפטרו מאז פרוץ המגפה 6,438 חולי קורונה. מאז תחילת החודש נפטרו בישראל שישה חולי קורונה, לעומת תשעה בחודש יוני.
2 צפייה בגלריה
מתחסנים
מתחסנים
נער מתחסן בבת ים. ארכיון
(צילום: עידו ארז)
קודם לכן ל-ynet נודע כי חברי הצוות לטיפול במגפות במשרד הבריאות הצביעו בעד חיסון ילדים מתחת לגיל 12 במקרים חריגים, לרוב מחלות רקע מורכבות, נגד קורונה. כמו כן הצביעו חברי הצוות בעד חיסון קשישים המתגוררים בבתי אבות במנה שלישית. בעקבות הסיכום עם חברת פייזר למשלוח חיסונים חדש, קופות החולים הונחו הערב לפתוח
בתוך כך, בשל הגידול בחולי הקורונה נפתחו מחדש יחידות קורונה בחלק מבתי החולים בצפון. אחר הצהריים נמסר על פתיחת יחידת קורונה במרכז הרפואי לגליל בנהריה. מנהל המרכז הרפואי לגליל, פרופ' מסעד ברהום, הורה על פתיחת יחידת הקורונה לאחר שהיה צורך באישפוזם של שבעה חולים חדשים, כולם סובלים מתסמיני קורונה בדרגה קלה ובינונית. ברהום ציין כי בית החולים ערוך להתפתחויות נוספות ככל שיהיו כאלה.
בבית החולים רמב"ם בחיפה, יש כעת חמישה חולים. אחד במצב בינוני - קשה בן 59, ועוד ארבעה במצב קשה, בגילאים 93, 85, 76, ו-77. בת ה-85 היא אשתו של יצחק נאה, בן 86 מקריית ביאליק, שנפטר מהמחלה בשבוע שעבר. כל החולים ברמב"ם מחוסנים. בבית החולים כרמל בחיפה מאושפזים שלושה חולים. אחד מהם במצב קשה.
פורסם לראשונה: 19:42, 11.07.21